Jump to content

Het grote koffie topic

Koffie  

33 leden hebben gestemd

1. 1. Drink je koffie?

• Ja
      25
    • Nee - hiermee sta je op de zwarte lijst!
      7
    • Ja
      1
  2. 2. Hoe drink je de koffie?

• Zwart
      12
    • Met wat suiker
      5
    • Met vloeibare koffiemelk
      0
    • Met koffiemelkpoeder
      0
    • Met suiker en vloeibare koffiemelk
      7
    • Met suiker met koffiemelkpoeder
      1
    • Elke dag is voor mij een verassing: ik gooi er maar wat in
      1
    • Ik drink enkel met gevoel.
      0
    • Ik ben zo'n iemand die geen koffie drinkt, en dus hierboven dat al aangegeven hebt. Dus ik heb ook eigenlijk niets in dit topic te zoeken. Ik vul dus hieronder ook niets meer in, hooguit de laatste vraag.
      7
  3. 3. Sterke of slappe?

• Zo slap dat het geen koffie te noemen is
      2
    • Normaal: hier hebben we niet veel aan omdat dat voor iedereen anders is.
      4
    • Sterk: Hiermee kan ik weer even vooruit
      14
    • Sterk: De haren gaan me recht overeind staan
      1
    • Sterk: Het glazuur knapt me van de tanden af.
      2
    • Sterk, sterker sterkst: en zonder melk!
      10
  4. 4. Hoe smaakt de koffie?

• Goed
      24
    • Slecht
      5
    • Slootwater
      4
  5. 5. Waaruit haal je de koffie (uit)?

• Via een mooi ouderwets koffiezetapparaat: Via een filter
      20
    • Senseo: slootwater dus
      9
    • Andere "fancy" machine die het voor me zet
      13
    • Ik ga naar de starbucks
      6
  6. 6. Koffie?

• Ja
      26
    • Ja
      7

Recommended Posts

Geplaatst:

Zet je mij ook even wat? Ik drink mijn koffie zwart met melk en suiker.

Erwin, dat kan toch niet... :7

Ikzelf drink onregelmatig koffie. Dat wil zeggen dat ik koffie drink wanneer ik zin heb, en dat is nooit op dezelfde momenten. De ene keer drink ik op een dag 10 bakjes koffie, de volgende dag kan het zo zijn dat ik helemaal geen koffie drink. Als ik wél koffie drink, drink ik gewoon zwarte koffie. Heel af en toe voeg ik wat suiker toe voor een extra boost.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik drink bijna elke dag wel koffie, meestal s'ochtends om wakker te worden.

Met melk en een suikerklontje vind ik het lekkerst, zwart vind ik wat minder.

• 3 weken later...
Geplaatst:
'Liefde voor koffie is genetisch bepaald'

Gepubliceerd: Woe 08 okt 2014

Koffieliefhebbers hebben hun behoefte aan cafeïne mogelijk aan hun genenpakket te danken. Dat blijkt uit een onderzoek van de Harvard School of Public Health.

Zes genen lijken te maken te hebben met de reactie van het lichaam op cafeïne.

De wetenschappers ontdekten de zes ‘koffiegenen’ na het bestuderen van 28 eerdere onderzoeken naar het genenpakket van meer dan 120.000 koffieliefhebbers. Ze vergeleken hun genen met hoeveel koffie ze dagelijks zeiden te drinken.

"Tussen de 2,5 miljoen varianten in het genoom vonden we er een handjevol dat sterk verband houdt met koffieconsumptie", zegt Marilyn Cornelis.

Verwerking cafeïne

Twee genen hebben te maken met de manier waarop het lichaam cafeïne verwerkt. Twee andere genen lijken verband te houden met de oppepper die mensen krijgen van cafeïne. De overige twee genen werden eerder al gelinkt aan de verwerking van vetten en suiker.

Deze genen zouden kunnen helpen verklaren waarom sommige mensen wel van koffie houden en anderen niet. "Mijn reactie op een kopje koffie zou heel anders kunnen zijn dan die van iemand anders", aldus Cornelis.

Waarschijnlijk zijn er meer factoren die bepalen of je een koffieliefhebber bent of niet. Zo zitten er meer stoffen in koffie die daarvoor kunnen zorgen en voegen veel mensen ook nog melk en suiker toe.

De resultaten van het onderzoek verschenen in het wetenschappelijke tijdschrift Molecular Psychiatry.

Koffie liefhebbers zijn geëvolueerde levensvormen. :koffie:

Bron: nu.nl

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Echt een aanrader: authentieke ristretto in Italië. 1 kopje is al genoeg om de dag door te komen (let op: erg sterk en zwart). Laat het kleine formaat je niet om de tuin leiden: 't is een van de heftigste caffeine shots op aarde. :*D:koffie:

Espresso.jpg

Geplaatst:

en wanneer weet je dat het authentiek is dan?? Je hebt er ook niet een merkje of iets bij gezet :7

Ik word wakker met koffie, en ik ga naar bed met koffie.... misschien moet ik maar eens wat gaan minderen :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

en wanneer weet je dat het authentiek is dan?? Je hebt er ook niet een merkje of iets bij gezet :7

Ik ruik sarcasme... maar, meestal zijn authentieke culinaire hoogtepunten niet van afkomst uit de industrie. Ze worden meestal handgemaakt door proffesionele koks.

Of in gewoon Nederlands: Authentiek eten komt niet uit fabrieken. Het wordt handgemaakt

Bewerkt: door herobriner007

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...