Jump to content

Dutchy's Vakantiefoto's

Recommended Posts

Geplaatst:

Wow, Dutchy, deze foto's zijn werkelijk waar fantastisch! Wat is Australië mooi zeg! Ik raak echt helemaal verliefd haha. Daarnaast heeft de iPhone echt topkwaliteit. Ik maak ze daar ook erg vaak mee en heb niets te klagen over de kwaliteit van die foto's. Mooi gedaan zeg.

• Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Dutchy3010

9

• ERRWINS

3

• Michael

3

• Phoenyxar

2

Geplaatst:

Prachtige foto's, Jet! En jaloers dat ik ben. :-( De foto's van de kustlijn van Esperance en de Blue Mountains zijn echt verbluffend. Australië staat zeker in mijn lijstje van te bezoeken landen, wat een prachtig land, zeg!

Geplaatst:

Als je foto's maakt met een hoog dynamishe range (dus heel erg lichte gedeeltes en heel erge donkere gedeeltes) kan je ook HDR modus gebruiken. Als je daarmee een foto maakt moet je meestal wat langer de camera stil houden en wachten op een foto, maar dan zijn meestal donkere foto's heel wat beter.

Geplaatst:

2. Zuid-Afrika

Mijn nummer twee wat betreft reizen is Zuid-Afrika. Dit fantastisch mooie land heeft enerzijds de fantastische ervaring van het doen van een Safari, anderzijds ook gewoon prachtige natuur. Hieronder zo'n 25 foto's van Zuid-Afrika, onderverdeeld in een deel safari en een deel rondreis. Voor de safari zaten wij in Sabi Sand, een privaat wild reservaat. Daardoor mochten wij ook van de wegen af als we een dier zagen (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Krugerpark). Een prachtige reis waar ik nog vaak met veel genoegen aan terug denk. :Y

IMG_5173.JPG

IMG_4615.JPG

Img_4755.a.jpg

IMG_4867.JPG

P7060179.JPG

IMG_4910.JPG

IMG_5061.JPG

IMG_5108.JPG

Safari

IMG_5283.JPG

IMG_5430.JPG

IMG_6120.JPG

IMG_6208.JPG

IMG_6420.JPG

IMG_6301.JPG

IMG_5478.JPG

IMG_6254.JPG

IMG_6446.JPG

IMG_6683.JPG

P7090246.JPG

P7120125.JPG

P7100267.JPG

P7160110.JPG

P7170290.JPG

Rondtour door Zuid-Afrika

Geplaatst:

Mooi :tu: Toch best dicht bij die beesten, of heb je gewoon ver ingezoomd :puh:? Lijkt mij ook gaaf om op safari te gaan.

Je zit enorm dicht bij die beesten. En wat je allemaal meemaakt...

Zo is er een jachtluipaard onder onze tracker (de man die voor de jeep op een stoeltje zat om dieren te spotten) gelopen en had ik als ik mijn hand uit gestoken had, had ik hem kunnen aanraken. Ik was best wel bang. :$

Eén keer kwam er een olifant op ons af en ik was inmiddels gewend aan beesten dichtbij. Dus ik zag er het gevaar niet van in. Racen we ineens keihard achteruit en maken we een enorme bocht om snel weg te komen. Die rangers snappen die dieren als geen ander. Terwijl ik er geen erg in had, stond die olifant op het punt om ons aan te vallen. Dat zag de ranger voornamelijk aan flapperende oren enzo. Best bizar.

Een andere keer stonden we opgesloten. Voor onze neus gingen twee leeuwen paren (die twee die ruzie hadden in de foto's hierboven), en we mochten dus niet weg. Als we toen weggereden waren, hadden ze ons achterna gekomen. Niemand stoort hen tijdens het paren, haha.

Op onze laatste safaridag, tijdens de ochtendsafari, waren we ineens ingesloten door Buffels. Een kudde kwam ineens voorbij. De ranger moest remmen voor een buffel voor ons en ineens kon hij niet meer achteruit, ook een buffel. En aan weerszijden van de jeep. Toen werd ons wel even verteld dat we heel stil moesten blijven zitten, onze handen en benen in de jeep moesten houden en vooral niets moesten zeggen.

De ranger heeft een jachtgeweer bij zich om ons te beschermen. Maar dat is alleen in uiterste noodgevallen natuurlijk, gelukkig heeft de ranger dat bij ons niet hoeven gebruiken.

De ranger gaf aan voor twee dieren tijdens de safari bang te zijn. Weten jullie welke dat zijn?

Geplaatst:

Spinnen en slangen.

Hij zal ook wel bang zijn voor strontjaloerze Nederlanders die boos zijn dat ze het met een dierentuin moeten doen wat het zien van dieren betreft en zelf niet op safari in Zuid-Afrika kunnen, maar die vind je gelukkig niet op safari in Zuid-Afrika.

Geplaatst:

Mijn neef is zo'n 5 jaar terug een goed half jaar ranger geweest in een park in Zuid-Afrika, dus wel eens leuk om zo'n foto's te zien. Zelf zou ik ook denken aan neushoorns en anders een ander klein behendig dier dat je zou kunnen verrassen. Maar zou niets met zekerheid kunnen zeggen, welke zijn het?

Geplaatst:

Kangoeroes in ZA? Zou ook eerder denken aan een insectje, of de Cheetah misschien.

Mocht je bij die Cheetah gewoon foto's met flitsen trekken? Lijkt me toch niet zo'n goed idee :?

Geplaatst:

Nope. De twee dieren waar die ranger bang voor was (is), zijn de buffel en het nijlpaard.

Bijna alle dieren zijn wel in te schatten, maar bij deze twee is dat bijzonder moeilijk.

De buffel heeft zulke scherpe hoorns dat hij je spietst voor je er erg in hebt. In het algemeen lopen ze wel weg als een mens eraan komt, maar ze hebben nog wel eens onverwachte acties. En ze zijn vaak in kuddes. Daarom kneep de ranger hem behoorlijk toen wij ingesloten werden door die beesten. Uiteraard hebben ze dat ons niet gezegd, om paniek te voorkomen.

Bij de nijlpaard geldt één regel: als je tussen hem en het water in komt, ga je dood. Ze zien er niet snel uit, maar ze kunnen 45 km/h halen. Het record bij mensen is ooit gemeten op 44,72 km/h. Dus je hebt dan toch wel pech. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...