Jump to content

GTA San Andreas - Random Chat


Recommended Posts

Geplaatst:
49 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Ik herinner nog goed dat ik ooit eens gemotiveerd was om na mijn IV en LCS 100%-ish runs eens hetzelfde te doen met SA.

 

"Mountain Bikes racen op de Chiliad, dat moet wel een leuke challenge zijn." Die 100%-run is snel begraven. Wat een vreselijke missies.

Hahaha ja zeg dat wel :D Precies mijn gedachte. Ik dacht, dat kan toch niet moeilijk zijn? Voor ik langs de eerste bocht was, pleurde ik al van de berg af...

Maar de gameplay blijft gewoon supervet ondanks het zo lang geleden is.

  • Reacties 656
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    71

  • ERRWINS

    55

  • VeryRealGirl

    54

  • .PhoeniX.

    51

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik heb het spel vorig jaar gekocht op de Xbox One toen deze backwards compatible werd. Geen minuut spijt van gehad. Misschien dat ik binnenkort maar eens voor de 100% ga. Kijk alleen een beetje tegen de collectibles op. :P 

Geplaatst:
1 uur geleden, Dutchy3010 zei:

Elke dag een klein beetje dichter bij die grote vraag... :7

Welke vraag juist? En wat is dat op die afbeelding? :P 

Geplaatst:

Ik denk dat de vraag gaat zijn "Is deze missie speelbaar op een scherm."

 

Want ik weet dat ik bij herspelen van SA op PS2 het bij deze missie heb opgegeven. Er is veel dat je kunt doen, maar de controls blijven.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Dutchy3010 zei:

@Phoenyxar waren dat niet de missies van Zero?

Die kun je perfect negeren als je de Storyline wilt afwerken. Maar op de eerste missie na vond ik de Zero missies wel meevallen. Ik spreek wel over PS2 natuurlijk, afhankelijk van het platform is een andere missie lastig of niet. Als Pier 69 lukt zou de Flight School geen probleem mogen zijn voor je.

Geplaatst:

Aah zo! Ik begreep dat Zero missies op PS2 niet te doen waren, vandaar. Die sla ik ook nog even over hahaha

Geplaatst:

New Model Army was de eerste keer ook zeker een uitdaging, maar vanaf je die missie kent is het eigenlijk een heel makkelijke :v

Geplaatst:

Nou het antwoord: vliegschool valt mee! :) 

 

Niet heel lang bezig geweest met de eerste keer vliegen. Op drie na alles bijna gelijk goud. Ook de drie die ik vroegah het moeilijkste vond, waren nu weer pittiger om de 100% te halen: 99% ( :-( ) voor “circle airstrip and land” en “parachute onto target”, brons voor “destroy targets”. 

 

Voelt wel tegennatuurlijk, naar boven sturen om naar laag te gaan en vice versa.

ADCA3594-B9D7-45C1-99A7-F8B6DE574E33.png

 

Eerlijkheid gebied te zeggen dat volgens mij wel de requirements (i.e. tijd voor goud) minder strak zijn gezet.

Geplaatst:
28 minuten geleden, Dutchy3010 zei:

Voelt wel tegennatuurlijk, naar boven sturen om naar laag te gaan en vice versa.

Dat is toch altijd? :v

 

En het kan wel zijn dat die requirements wat zijn aangepast, die zijn sowieso wel redelijk strict (toch de laatste paart procentjes) en ik kan me inbeelden dat zoiets anders op zo'n schermpje niet te doen is. Misschien hebben ze het iets te veel naar onder gedaan.

Geplaatst:

Ja maar for some reason voelde dit heel wat minder natuurlijk :7 

 

Ik had bij 1 van de opdrachten goud bij nagenoeg 60 sec. Op de pc had je 60 sec als max voor een medaille.

 

 

Geplaatst:
3 uur geleden, Phoenyxar zei:

Dan lijkt het inderdaad dat ze alle requirements hebben verschoven. Is misschien wel interessant om noteren.

Ja, had al op WikiGTA opmerking toegevoegd. Precieze grens is moeilijk zelf te bepalen natuurlijk. Eens kijken of ik de source code van de iOS versie kan vinden.

Geplaatst:

Interessant. Inderdaad substantieel meer tijd bij de mobiele code. Berekening e.d. is hetzelfde, maar de variabelen die het aantal seconden weergeeft is anders.

 

Deel van relevante code:

 

Spoiler

:DESERT5_26419
008B: 154@ = $300 // (int)
0062: 154@ -= 155@ // (int)
154@ *= 30
0085: 157@ = 156@ // (int)
0062: 157@ -= 155@ // (int)
0072: 154@ /= 157@ // (int)
154@ *= -1
154@ += 100
if
  0 > 154@
else_jump @DESERT5_26505
154@ = 0

 

$300 = waarde timer

$266 = waarde ivm locatie

155@ = aantal seconden 1 (lager) > bijvoorbeeld 40 uit tabel hieronder

156@ = aantal seconden 2 (hoger) > bijvoorbeeld 60 uit tabel hieronder

153@ = aftrek ivm schade

 

Bovenstaande code kijkt naar de score obv tijd. Leuke systematiek - maar wordt de facto een score bepaald van tussen de 0 en 100. Afhankelijk van de tijd. Elke seconde boven de 40 seconden bij "Take Off" gaat er 1,5 punt van de "tijdscore" vanaf. Uiteraard wordt daarna nog gecontroleerd op schade en locatie.

 

Volgens bovenstaande berekening, uitgaande dat locatie perfect is, en geen schade, is dus:

Tijd = 50 seconden

Tijdscore: (50-40)*30=300.

(60-40)=20

-1 * (300/20) = -15

-15 + 100 = 85

 

Dat leidt tot (SAO = SA Original, SAM = SA Mobile):

 

Tijden medailles
SAO goud SAO zilver SAO brons SAM goud SAM zilver SAM brons
30 37,5 45 40 50 60
25 32,5 40 35 45 55
60 67,5 75 80 90 100
80 87,5 95 110 120 130
45 52,5 60 60 70 80
30 37,5 45 40 50 60
80 92.5 105 110 125 140
21 24 27 30 35 40
18 20,5 23 25 30 35
55 62,5 70 75 85 95

 

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...