Dutchy3010 Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Heeft GTA V jouw verwachtingen waar gemaakt? GTA V is nu bijna een jaar uit voor de 360 en de PS3. Heeft het spel jouw verwachtingen waar gemaakt? Of is het nu, concluderend een jaar na de release, tegengevallen? In het begin is het bijna altijd fantastisch, maar imo kan je pas oordelen over een spel als je een periode later bent, omdat je dan pas kunt zeggen wat de invloed is geweest... Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Voor mij is het duidelijk: het viel tegen. Ik heb het spel tot ongeveer 90% uitgespeeld en sindsdien maanden laten liggen. Ondertussen is mijn PS3 al bij een tweede vriend beland die hem leent, en waarschijnlijk ook zal overkopen. De reden is waarschijnlijk deels omdat ik het op een console moet spelen, en ik de laatste jaren zo gewend ben geraakt aan toetsenbord + muis en het frustrerend is om lang niet zo goed te zijn met een controller. Als GTA V op de PC uitkomt ga ik het nog eens proberen, dan heb ik het probleem met de controller namelijk niet meer. En daarbovenop kan ik eindelijk een release van een GTA mee maken met wat meer kennis over programmeren etc. waardoor ik hopelijk één van de eerste kan zijn die leuke modificaties kan maken, aangezien ik bij GTA IV een 5-tal jaar te laat kwam. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 (bewerkt) Moet heel eerlijk toegeven dat ik er niet meer zo van geniet als toen ik GTA IV een jaar had destijds. Maar ik vind het nog wel leuk om rond te scheuren door Los Santos en Blaine County, alleen ben ik nu niet meer zo bezig met die zijmissies enzo. Zit vooral in GTA Online of ik ben gewoon lol aan het trappen in Single Player. Op zich best jammer, als je kijkt naar hoeveel Rockstar Games de game van updates blijft voorzien om te zorgen dat het plezier erin blijft. Dat is er inmiddels toch een beetje uit. Wel wil ik benadrukken dat niets me ervan weerhoudt de game te blijven spelen. Ben er nog altijd dagelijks mee bezig. Of het mijn verwachtingen waar heeft gemaakt: jawel. Maar dan ook niet meer of minder. Bewerkt: 9 augustus 2014 door Grand Theft Auto TOM Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Hier viel het zwaar tegen, ik had er veel meer van verwacht. De storyline was veel te kort, die hadden we allemaal snel uitgespeeld. Daarnaast zag je dat ze veel tijd hadden gestoken in de omgeving, allemaal leuk en aardig, dat verkennen van de omgeving, maar mijn mening is dat je daar weinig aan hebt. Voornamelijk omdat de missielijn zich afspeelde in LS, en een gedeelte van Blaine County. Daarnaast lagen al meteen bij de release de servers er uit. Dus nadat je de storyline hebt uitgespeeld, en de omgeving hebt verkend, was er niets meer te doen. En ook nu op dit moment, nadat ik de gehele singleplayer heb uitgespeeld, vind ik de multiplayer tegenvallen, steeds van die updates van voertuigen, en minimissions die je toch nooit speelt omdat ze een te laag level zijn. Je hebt er gewoon niets aan als je level 100+ bent, je hebt geen doel meer, je hebt geld zat, alle voertuigen die je wilt, missies zijn doelloos aangezien je niets krijgt op een hoger level. Het is op dit moment allemaal een tegenvaller. Ach, misschien is het gewoon een beetje uitgespeeld, en moeten we wachten voor de heists. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Nope, ik vond de verhaallijn flink tegen vallen en GTA Online ben ik ook alweer op uitgekeken Denk dat ik de 'ouderwetse' freeroam van GTA IV dan toch leuker vind, geen geld of dat soort dingen, random wapens op plekken en noem maar op Qua grootte is GTA V natuurlijk een geweldig spel, maar het mist iets voor mij Overigens ga ik wel GTA V weer voor de PC kopen, simpelweg om te kijken hoe dat grafisch is op ultra Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 9 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Daarnaast lagen al meteen bij de release de servers er uit. Dus nadat je de storyline hebt uitgespeeld, en de omgeving hebt verkend, was er niets meer te doen. Ja, maar in het verleden hadden GTA's toch ook geen MP? Of slecht uitgewerkte MP... Waar is die tijd dat we ons eindeloos in SP konden vermaken zonder de enorme drang naar MP? Reageren
Froodooo Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Bij een aantal games (of eigenlijk soorten games, soorten genres) vind ik het multiplayer-luik dat er aan vast hangt totaal overbodig. Als voorbeeld kan ik bijvoorbeeld alle games uit de Assassin's Creed serie nemen, waarbij de makers op een gegeven moment hebben gedacht een multiplayer te moeten toevoegen. Volgens mij krijgt de nieuwste AC-game overigens geen multiplayer meer, en dat geeft al wel aan dat het voor zo'n type game (openwereld, avonturen, actie, verhaalgedreven) vaak niet werkt om een multiplayer te hebben. Het zorgt er alleen maar voor dat er ontwikkelaars van de singleplayer worden gehaald, waardoor dat deel automatisch minder sterk wordt dan zou kunnen. GTA V is natuurlijk ook een openwereld-game, en een multiplayer is in mijn ogen dan ook overbodig. Het gaat om de sfeer en de kwaliteit van de singleplayer, en het detail van de wereld. Eerlijk gezegd heb ik GTA Online ook nog nooit gespeeld, en ik denk dat dat ook wel zo zal blijven. Reageren
Crypteq Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Ja, het heeft mijn verwachtingen waar gemaakt Als ik het vergelijk met GTA 4 dan vond ik dit een zeer grote verbetering zowel qua sfeer als verhaal. En natuurlijk de vele extra mogelijkheden die je bij 4 niet had. De setting vindt ik persoonlijk ook beter dan SA. Ben nooit echt van geweest van de verhaallijn van SA, het modden was geweldig ervoor, maar het verhaal. Ik heb niet zoveel met dat echte "gang" gebeuren en de wijzen van praten van hun, niet verwonderlijk dat ik Franklin ook de minste van de 3 vond.. De grootte van de map vind ik een groot pluspunt en de personages en het verhaal vind ik ook wel goed, alleen was het verhaal toch wat aan de korte kant. En over de multiplayer: leuk, maar dit valt hard tegen: Wat is dat nou maar 16 personen? In zo'n wereld passen er wel honderden. Een grote faal Ik kan me prima vermaken met alleen een beetje "kloten", rondrijden en dat soort dingen. Dus ik verveel me niet snel, en straks met het modden dan maakt de rest niet uit, dan maken we onze eigen content. En daarbovenop kan ik eindelijk een release van een GTA mee maken met wat meer kennis over programmeren etc. waardoor ik hopelijk één van de eerste kan zijn die leuke modificaties kan maken, aangezien ik bij GTA IV een 5-tal jaar te laat kwam. Laten er bij ons beide dan maar mooie creaties uitkomen Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Daarnaast lagen al meteen bij de release de servers er uit. Dus nadat je de storyline hebt uitgespeeld, en de omgeving hebt verkend, was er niets meer te doen. Ja, maar in het verleden hadden GTA's toch ook geen MP? Of slecht uitgewerkte MP... Waar is die tijd dat we ons eindeloos in SP konden vermaken zonder de enorme drang naar MP? Voor mijn gevoel was de multiplayer van GTA:SA het beste (sa-mp), ik heb dat toen ook jarenlang gespeeld. Daarna was ik overgestapt naar MTA, omdat dat op een gegeven moment actiever werd, en ook omdat de servers gewoon leuker waren. Lekker kloten met tanks door Las Venturas, of cruisen met allemaal vrachtwagens over de Mount Chilliad. Maargoed, terugkomend op GTA5, ik zou de onderstaande verbeteringen toepassen op de game. - Interiors beschikbaar maken, zodat je in SP en MP gewoon de interiors in kan. - Heists toevoegen MP - Zorgen dat het spawnsysteem van voertuigen verbeterd, zorg er bijvoorbeeld voor dat er een lijkwagen spawnt bij de begraafplaats, of dat er bussen rondrijden in de omgeving, net zoals politiewagens bij het politiebureau, ambulances bij het ziekenhuis en brandweervoertuigen bij de kazerne. Zulke kleine puntjes maken al een hoop goed. Reageren
Lars Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 GTA V heeft mijn verwachtingen deels waargemaakt, op de storyline na. Die had ik langer verwacht. GTA Online vind ik zelf helemaal verneu.. door die 10/11 jarige kindjes met hun schijt piepstem waarvan je spontaan ooraids krijgt zodra ze hun headset aan doen. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 GTA V heeft mijn verwachtingen deels waargemaakt, op de storyline na. Die had ik langer verwacht. GTA Online vind ik zelf helemaal verneu.. door die 10/11 jarige kindjes met hun schijt piepstem waarvan je spontaan ooraids krijgt zodra ze hun headset aan doen. En om die reden heeft R* een systeem ontwikkeld waarbij je zelf kan bepalen wie of wat je wilt aanhoren. Zet anders de optie "friends" eens aan. Dan heb je daar geen last meer van. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Daarnaast lagen al meteen bij de release de servers er uit. Dus nadat je de storyline hebt uitgespeeld, en de omgeving hebt verkend, was er niets meer te doen. Ja, maar in het verleden hadden GTA's toch ook geen MP? Of slecht uitgewerkte MP... Waar is die tijd dat we ons eindeloos in SP konden vermaken zonder de enorme drang naar MP? Voor mijn gevoel was de multiplayer van GTA:SA het beste (sa-mp), ik heb dat toen ook jarenlang gespeeld. Daarna was ik overgestapt naar MTA, omdat dat op een gegeven moment actiever werd, en ook omdat de servers gewoon leuker waren. Lekker kloten met tanks door Las Venturas, of cruisen met allemaal vrachtwagens over de Mount Chilliad. Maargoed, terugkomend op GTA5, ik zou de onderstaande verbeteringen toepassen op de game. - Interiors beschikbaar maken, zodat je in SP en MP gewoon de interiors in kan. - Heists toevoegen MP - Zorgen dat het spawnsysteem van voertuigen verbeterd, zorg er bijvoorbeeld voor dat er een lijkwagen spawnt bij de begraafplaats, of dat er bussen rondrijden in de omgeving, net zoals politiewagens bij het politiebureau, ambulances bij het ziekenhuis en brandweervoertuigen bij de kazerne. Zulke kleine puntjes maken al een hoop goed. Daar sluit ik mij volledig bij aan. Het zijn inderdaad die kleine dingen die al veel goed kunnen maken. Ik vind het vooral jammer dat die voertuigen die normaal wel in Single Player te vinden zijn niet bemachtigd kunnen worden in GTA Online. Hopelijk worden die zaken alsnog een keer toegevoegd. Niet alleen die voertuigen, maar ook de interiors. En natuurlijk de heists, maar die komen sowieso nog. Reageren
Copkiller_ Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 de single player vond ik echt top. Heb hem 2x gespeeld nu. Online echter zijn er nog genoeg punten van verbetering. Met name de continuïteit, er gaat teveel mis. bijna altijd als ik respawn moet ik een blok lopen voor ik een auto tegen kom. als ik met de politie aan het matten ben despawnen hun auto's. soms meerdere malen per uur loopt de sessie leeg en kan ik een nieuwe joinen. crate drops die aangekondigd worden en nooit komen, of een uur op de map blijft staan als hij al lang weg is. geld auto's waar niks in zit of in hoog tempo spawnen en despawnen voor je er bij kunt komen. Of een pegasus voertuig wat verdwijnt vlak voor je op de spawnplek aankomt en dan opeens aan de andere kant van de map staat. Of een gps route die opeens naar een andere locatie springt. enz enz... Altijd wel een of meerdere van dit soort dingen als ik online speel, beetje jammer. Reageren
Michael Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 Nee, ik verwachte enorm veel dingen van Grand Theft Auto V. Ik heb daar uiteindelijk maar vijftig procent terug van gezien, bovenstaande berichten hebben mijn mening wel. Gewoon die dingen aanpassen met de interiors en heists en dan is bijna iedereen weer blij. De verhaal was daarin tegen echt heel slecht. Veel te klein. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 9 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2014 GTA V gaat voor mij de verwachtingen waarmaken op de PC. Spelen op console zorgt er namelijk altijd voor dat ik niet helemaal in een game gezogen wordt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.