Jump to content

[NEW] PC Gaming [€1200,-]


Rinaldootje

Recommended Posts

Een vriend en ik gaan op avontuur. om een zo goedkoop mogelijke game PC samen te stellen. Het is niet vereist om moderne games maximaal te kunnen spelen, maar het is ook geen overbodige luxe

Een paar onderdelen zullen we op internet moeten bestellen. Maar aangezien hij niet zo van het internet bestellen is zal het meer advies zijn dat ik van jullie vraag over welke componenten erin moeten, en waar we extra op moeten letten.

Tot nu toe weet ik al wel dat er gelet moet worden op de wattage van de voeding (eigen ervaring :7), Comptabiliteit van de moederboard met betrekking tot ram en chipset. grootte van de computer kast.

Budget: 1200 (Kan minder worden)

Doel: Gaming/Multimedia

Merk pc of samengesteld: Samengesteld (We hebben wel voorkeur voor Intel Chipset en Nvidia videokaarten)

Benodigde randapparatuur: Geen

SSD, ja of nee?: Nee

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Monitor, CD/DVD speler, Evt. HDD schrijf.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: Nee.

wat raden jullie ons aan?

Link to comment
Delen op andere websites

om een zo goedkoop mogelijke game PC samen te stellen. Het is niet vereist om moderne games maximaal te kunnen spelen, maar het is ook geen overbodige luxe

Merk pc of samengesteld: Samengesteld (We hebben wel voorkeur voor Intel Chipset en Nvidia videokaarten)

Max performance per buck ($$) ga je niet met Intel en Nvidia behalen. Intel en Nvidia hebben alleen top modellen waarbij de performance beter is dan bij de concurrent, tegen een extreme meerprijs.

Link to comment
Delen op andere websites

om een zo goedkoop mogelijke game PC samen te stellen. Het is niet vereist om moderne games maximaal te kunnen spelen, maar het is ook geen overbodige luxe

Merk pc of samengesteld: Samengesteld (We hebben wel voorkeur voor Intel Chipset en Nvidia videokaarten)

;) Beter lezen volgende keer, en met een i7 van 300 euro en een videokaart van 400 euro kom je al een heel eind.

Link to comment
Delen op andere websites

om een zo goedkoop mogelijke game PC samen te stellen. Het is niet vereist om moderne games maximaal te kunnen spelen, maar het is ook geen overbodige luxe

Merk pc of samengesteld: Samengesteld (We hebben wel voorkeur voor Intel Chipset en Nvidia videokaarten)

;) Beter lezen volgende keer, en met een i7 van 300 euro en een videokaart van 400 euro kom je al een heel eind.

Dat had daar niets mee te maken. Voor games is een i7 overigens overbodig, er zijn maar een handje vol games die profiteren aan zo'n sterke cpu terwijl dit meestal makkelijk gecompenseerd wordt door een betere GPU.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb er geen problemen zijn als er goedkopere alternatieven zijn die net zo goed of beter werken. Zolang het maar een paar jaar mee kan gaan.

Maar laat ze die dan ook aan me zien. Heb er immers niet veel aan als iemand zegt dat het niet goed is, maar niet met alternatieven komt :)

Link to comment
Delen op andere websites

SSD, ja of nee?: Nee

Met zo'n budget raad ik toch aan om er een in te bouwen. Het is momenteel de beste upgrade voor een PC. Heel groot hoeft die SSD niet te zijn. Enkel Windows en je vaakst gebruikte games of programma's gaan erop. Binnen 20 seconden ben je dan helemaal opgestart en kan je beginnen werken. Soms zelfs nog sneller. Je gebruikt hem uiteraard naast de klassieke harde schijf.

Ik kom op het volgende. Als je de SSD echt niet wilt dan raad ik je aan om in plaats daarvan een beter CPU cooler aan te schaffen (bijvoorbeeld een Cooler Master Hyper 212 Evo). De stock Intel cooler werkt wel, maar is luidruchtig en niet erg effectief.

7b0c7c6e61.png

Link to comment
Delen op andere websites

Momenteel zijn de prijzen van SSD's heel erg gezakt, nu is het dus zeker waard om eentje in je computer te zetten. Over levensduur hoef je je geen zorgen te maken, SSDs houden het prima uit.

Zelf eentje van 128GB (Samsung 830), toen die nog duur was, totaal geen spijt van!

Link to comment
Delen op andere websites

SSD, ja of nee?: Nee

Met zo'n budget raad ik toch aan om er een in te bouwen. Het is momenteel de beste upgrade voor een PC. Heel groot hoeft die SSD niet te zijn. Enkel Windows en je vaakst gebruikte games of programma's gaan erop. Binnen 20 seconden ben je dan helemaal opgestart en kan je beginnen werken. Soms zelfs nog sneller. Je gebruikt hem uiteraard naast de klassieke harde schijf.

Ik kom op het volgende. Als je de SSD echt niet wilt dan raad ik je aan om in plaats daarvan een beter CPU cooler aan te schaffen (bijvoorbeeld een Cooler Master Hyper 212 Evo). De stock Intel cooler werkt wel, maar is luidruchtig en niet erg effectief.

7b0c7c6e61.png

Als tip kan je de voeding veranderen voor een CS650M, deze is semi modulair ipv. modulair en is een tikkeltje minder krachtig maar theoretisch luider(120mm fan ipv 135mm fan), wel even efficient.

Alle nodige kabels zitten vast aan de voeding, en alle optionele kabels(Molex etc.) kun je er extra bijprikken.

Het scheelt uiteindelijk zo'n mooie 30 euro, kan je voor 40 euro nog een cpu cooler erbij pakken :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...