.Sharingan Geplaatst: 12 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2014 Ben niet zo'n fotograaf maar af en toe ben ik er wel mee bezig. Ik maak niet specifiek foto's van natuur of steden maar eigenlijk alles wat ik mooi scherp kan vastleggen. (weet niet of dit de bedoeling is though. Anders hoor ik het graag! ) Eerste 2 foto's zijn met een iPhone 4 genomen, zijn ook al iets ouder. En de laatste met mijn huidige Xperia Z1. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 12 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2014 Emtec, een bedrijf hier in de buurt, nice! Tevens ook je beste foto van deze reeks, perfect hoek en belichting. Heel mooi! Reageren
3L1077 Geplaatst: 13 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2014 Hoe hoog stond je ISO wel niet met de eerste afbeelding? Het lijkt goed belicht te zijn, dus zo'n hooge waarde is toch niet nodig? Verder vind ik die foto wel tofn goede hoek Reageren
.Sharingan Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 13 augustus 2014 Bedankt @3L1077 Ik heb werkelijk waar geen idee. Volgens mij heb ik de iphone zo dicht mogelijk bij de CD gehouden zodat deze scherp bleef en vervolgens de foto genomen. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 13 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2014 (bewerkt) Hele mooie foto's. En die kat is echt heel mooi. Een paar simpele tips heb ik nog te vertellen. Voor een stilstaand object kun je de sluitertijd het beste laag zetten voor meer details, als je voorwerp beweegt kun je het beste een hoge sluitertijd gebruiken omdat je foto anders enorm bewogen kan zijn. Je kunt dit mooi afstellen met je ISO voor de perfecte belichting. Je ISO zou ik sowieso nooit hoger dan 400 zetten, want hoe hoger je ISO, hoe lichter hij natuurlijk wordt maar hij wordt ook meteen veel korreliger. Met je diafragma (aperture) kun je je lichtinval bepalen. Net als je oog eigenlijk. Bij veel licht wordt je pupil kleiner (ik geloof hogere diafragma) en bij weinig licht wordt ie groter (ik geloof lagere diafragma). Ik ben zelf echt een amateur wat foto's maken betreft, maar dit is wat ik op het internet heb gevonden en mij erg goed hielp toen ik begon met foto's maken. Bewerkt: 13 augustus 2014 door supergtagamer Reageren
TomSanAndreas Geplaatst: 13 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2014 Mooie foto's! Zelf ken ik er niet veel van, maar ik kan je wel vertellen dat het leuke foto's zijn! Reageren
EnergyCorse Geplaatst: 1 september 2014 Rapport Geplaatst: 1 september 2014 Mooie foto`s! Zie ik het nou goed, heeft die lego man wat voor zich zelf "gedraaid" Of zit ik er naast ? Reageren
.Sharingan Geplaatst: 8 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2014 Kleine macro test met iPhone 6 camera. Reageren
3L1077 Geplaatst: 8 december 2014 Rapport Geplaatst: 8 december 2014 Vooral die laatste vind ik leuk. Bij een macrofoto is het belangrijk in welke hoek je naar een voorwerp kijkt, en wat je er nu nog net wel en net niet laat opstaan. Helemaal geslaagd bij de laatste, als je het mij vraagt. Keep on goin' Reageren
.Sharingan Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2014 (bewerkt) <p>Wederom een macro foto. Waarschijnlijk is de kwaliteit slecht want deze is direct geüpload vanaf mijn telefoon.. Als ik thuis ben wijzig ik mijn bericht. Edited. Bewerkt: 11 december 2014 door .Sharingan Reageren
.Sharingan Geplaatst: 19 januari 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2015 (bewerkt) Weer enkele wannabe macro's gemaakt. Dit keer van een wel bekende plant. Deze wiet is zo sterk dat je de THC kristallen kan zien glinsteren in het licht. Helaas zie je het niet zo op de foto's. Zitten ook enkele andere foto's bij. Bewerkt: 19 januari 2015 door .Sharingan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.