Jump to content

Tales of Tales through fotographs

Recommended Posts

Geplaatst:

Ben niet zo'n fotograaf maar af en toe ben ik er wel mee bezig. Ik maak niet specifiek foto's van natuur of steden maar eigenlijk alles wat ik mooi scherp kan vastleggen. (weet niet of dit de bedoeling is though. Anders hoor ik het graag! :))

Eerste 2 foto's zijn met een iPhone 4 genomen, zijn ook al iets ouder. En de laatste met mijn huidige Xperia Z1.

9NDfS5h.jpgFB0kJIe.jpg

SCEtEDT.jpg

Geplaatst:

Hoe hoog stond je ISO wel niet met de eerste afbeelding? Het lijkt goed belicht te zijn, dus zo'n hooge waarde is toch niet nodig? :? Verder vind ik die foto wel tofn goede hoek

Geplaatst:

Bedankt :)

@3L1077 Ik heb werkelijk waar geen idee. Volgens mij heb ik de iphone zo dicht mogelijk bij de CD gehouden zodat deze scherp bleef en vervolgens de foto genomen.

Geplaatst: (bewerkt)

Hele mooie foto's. En die kat is echt heel mooi. :)

Een paar simpele tips heb ik nog te vertellen. Voor een stilstaand object kun je de sluitertijd het beste laag zetten voor meer details, als je voorwerp beweegt kun je het beste een hoge sluitertijd gebruiken omdat je foto anders enorm bewogen kan zijn. Je kunt dit mooi afstellen met je ISO voor de perfecte belichting. Je ISO zou ik sowieso nooit hoger dan 400 zetten, want hoe hoger je ISO, hoe lichter hij natuurlijk wordt maar hij wordt ook meteen veel korreliger. Met je diafragma (aperture) kun je je lichtinval bepalen. Net als je oog eigenlijk. Bij veel licht wordt je pupil kleiner (ik geloof hogere diafragma) en bij weinig licht wordt ie groter (ik geloof lagere diafragma).

Ik ben zelf echt een amateur wat foto's maken betreft, maar dit is wat ik op het internet heb gevonden en mij erg goed hielp toen ik begon met foto's maken.

Bewerkt: door supergtagamer
Geplaatst:

Mooie foto's! Zelf ken ik er niet veel van, maar ik kan je wel vertellen dat het leuke foto's zijn!

• 3 weken later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Vooral die laatste vind ik leuk. Bij een macrofoto is het belangrijk in welke hoek je naar een voorwerp kijkt, en wat je er nu nog net wel en net niet laat opstaan. Helemaal geslaagd bij de laatste, als je het mij vraagt.

Keep on goin'

<p>Wederom een macro foto. Waarschijnlijk is de kwaliteit slecht want deze is direct geüpload vanaf mijn telefoon.. Als ik thuis ben wijzig ik mijn bericht. aaUpFtH.jpg Edited.

Bewerkt: door .Sharingan
  • 1 maand later...

Weer enkele wannabe macro's gemaakt. Dit keer van een wel bekende plant. Deze wiet is zo sterk dat je de THC kristallen kan zien glinsteren in het licht. Helaas zie je het niet zo op de foto's. Zitten ook enkele andere foto's bij.

post-2883-0-52024400-1421699945_thumb.jpg

post-2883-0-43218400-1421699964_thumb.jpg

post-2883-0-43575800-1421699969_thumb.jpg

post-2883-0-83030600-1421699973_thumb.jpg

Bewerkt: door .Sharingan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...