MegaPilot Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 (bewerkt) Sjonge jonge, bombaardeer toch gewoon de shit uit die IS. Journalist onthoofden, het filmen en dan nog eens verspreiden. Tijd voor wat goeie ouwe Amerikaanse "freedom and democracy", 't is daar nodig. Bewerkt: 20 augustus 2014 door MegaPilot Reageren
Cabyon Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Sjonge jonge, bombaardeer toch gewoon de shit uit die IS. Journalist onthoofden, het filmen en dan nog eens verspreiden. Tijd voor wat goeie ouwe Amerikaanse "freedom and democracy" is daar benodigd. Dat is nou precies wat IS wil. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Dat is nou precies wat IS wil. En wat bereiken ze daar dan mee? Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Vertel mij MegaPilot: Wat moet men bombarderen? Want IS bezit geen duidelijke instellingen of faciliteiten die te vernietigen zijn. Men verschuilt zich tussen burgers en anders in een open woestijn in lage aantallen. De "shit bombarderen" is geen echte optie hier. Om nog maar niets te zeggen over het feit dat mocht men het doen het wellicht in steden als Mosul is en je daarmee onschuldige burgers meeneemt en je de kans riskeert dat sommigen zich gaat aansluiten bij IS om zich te weren tegen het geweld van buitenaf. Reageren
Nissan Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 De bombardementen die al plaatsvinden (op konvooien e.d.) heeft een averechts effect waardoor juist steeds meer mensen zich aansluiten bij IS. We moeten de sponsoren aanpakken waar mogelijk en de uitbreiding van deze hellspawn zo ver mogelijk indammen. Reageren
NicolaB Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 (bewerkt) De bombardementen die al plaatsvinden (op konvooien e.d.) hebben een averechts effect waardoor juist steeds meer mensen zich aansluiten bij IS. Zou je dat kunnen toelichten? Het lijkt mij, dat je de oppositie er juist mee helpt en dat daar de burgers meer vertrouwen in die organisaties krijgen.Echter, kan ik zelf ook een mogelijke redenering vinden Als ik als terrorist van A naar B wil reizen, met duizend bommen en granaten ga ik dat niet in een open pickuptruck gooien, maar gooi ik dat in een busje en rijd ik achter de marktstoet. En zorg ik op de onderstaande plek voor voorbereidingen: Als je dan een bom op me gooit, heb je bij wijze van 100 IS strijders erbij Misschien wat overdreven, maar inaccurate bombardementen kunnen daar aan meedragen We moeten de sponsoren aanpakken waar mogelijk en de uitbreiding van deze hellspawn zo ver mogelijk indammen. Haha, hellspawn Anyhow, dat is ook mogelijk 1 van de dingen die je kan doen. Maar ook daarbij moet je echt een hele diepere en bredere intelligence hebben. Het is nu zo dat intelligence agencys de Koerden assisteren. De koerden zelf moeten voor uitvoering op de grond zorgen. Waar nodig en mogelijk levert het westen ondersteuning via de lucht. Momenteel ligt het probleem voor een groot deel in de coördinering:Men kan (relatief) weinig grip krijgen op de af-en-toestroom van wapens naar de IS, mede omdat de IS zich in Syrië bevind en andere vrij ontoegankelijke plekken. Dus krijgen de nadere actoren minder accurate informatie. Ten tweede is de organisatie tussen de koerden en het westen ook niet het beste en hebben ze ook niet de beste wapens en coördinatie om accuraat een grondoffensief te starten (tegenover een professioneler SAF, met geallieerden zoals Iran en Rusland in Syrië). Ik denk dat wanneer dit wordt verbeterd, dat dan de hellspawn (haha blijft leuk ) beter kan aangepakt worden Bewerkt: 20 augustus 2014 door NicolaB Reageren
Cabyon Geplaatst: 2 september 2014 Rapport Geplaatst: 2 september 2014 Steven Sotloff is onthoofd door IS. Hij is diegene die IS vorige keer op het einde van hun filmpje liet zien. http://nos.nl/artikel/693974-is-onthoofdt-weer-journalist-vs.html Reageren
Michael Geplaatst: 2 september 2014 Rapport Geplaatst: 2 september 2014 Ik vind het heel erg jammer voor hem, en zijn moeder die een emotionele video had gemaakt over hem. Maar goed, ze zouden niet zomaar opeens iemand opgeven. Wanneer komt de volgende journalist? Reageren
NicolaB Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2014 (bewerkt) Om het te bagatelliseren: in Oekraïne werden er 300 in 1 klap gedood en vallen er nog steeds dagelijks tientallen doden door (oorlogs-)geweld. Same goes for Syrië en Irak. Het is erg, maar ik ga niet mee in terroristische technieken om de mensen te beïnvloeden. Doch bekijk ik het wel. Kan schokkend zijn http://www.dumpert.n...en_sotloff.html Bewerkt: 2 september 2014 door NicolaB Reageren
Wesley Geplaatst: 3 september 2014 Rapport Geplaatst: 3 september 2014 Begint een beetje te lijken op een 'mentale oorlog'. Degene die het sterkst in z'n schoenen staat wint, ook in de Golfoorlogen en tijdens de oorlog in Afghanistan was dit regelmatig het geval. Ik zou in elk geval niet in president Obama zijn schoenen willen staan op dit moment, het zullen een paar lastige keuzes worden. Hopelijk kunnen 'Special Forces' militairen de andere gegijzelden bevrijden. Oh eneuh, mensen die zeggen, "bom erop!", je moet wel weten wat je bombardeert, je kunt niet zo een paar bommen op Irak gooien en dat half Irak/Afghanistan/Iran naar de kolere gaat. Als je dat wel je in gedachte had, vraag jezelf dan eens af, ben je dan zelf wel een beter mens dan die ISIS figuren? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.