Jump to content

[new] Game-pc (€800)


moechy

Recommended Posts

Hey jongens,

aangezien mijn huidige pc verouderd is, zoek ik een nieuwe pc om af en toe wat op te gamen.

Wil het budget zelf rond de €800 houden aangezien het niet is om hardcore te gamen :puh: (die tijd ben ik voorbijgegroeid xd).

Ik zou graag het beste willen voor dit budget.

Budget: €800

Doel: Gamen en algemeen gebruik

Merk pc of samengesteld: Beste voor dit budget

Benodigde randapparatuur: Geen

SSD, ja of nee?: Als dat nodig is

Besturingssysteem: Windows 8.1 aangezien er niet echt nog iets anders is? :puh: (werk nog steeds met xp)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Muis, toetsenbord, scherm,...

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door bedrijf (liefst alternate aangezien dat ook belgisch is :puh:)

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig

Hoop dat het lukt. :)

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er een Samsung EVO 840 bij gegooid, omdat ik het vind dat een SSD heel erg veel uitmaakt qua gebruikssnelheid in het normale desktop-gebruik. Je kunt kiezen geen SSD te nemen en gewoon de harde schijf te gebruiken, of desnoods een iets kleinere HDD te nemen (1TB vs 2TB), of later een SSD aanschaffen. Naar nieuwsgeluiden van verschillende hardwarewebsites zijn SSD's in een prijzenoorlog en kunnen de prijzen dalen, maar zelfs met prijzen van vorig jaar is het absoluut geen verspilling een SSD te nemen.

OehS4c3.png

Met dank aan Logical Increments

Link to comment
Delen op andere websites

Wat zijn zo de voordelen van een SSD en wat moet je er mee? :puh:

En qua besturingssysteem ben je nu verplicht om Windows 8.1 te nemen of kan je nog steeds Windows 7 krijgen, heb enkel ervaring met Windows 8 op de tablet en vind het echt kut werken..

Bij die prijs zitten daar de montagekosten ook bij? En zijn er nog dingen waar ik op kan bezuinigen aangezien ik €900 wel wat veel vind voor een pc, vorige pc kostte al 1200 euro en aangezien ik er niet hardcore op ga gamen wou ik het liefst zo dicht mogelijk tegen de €800 houden liefst met besturingssyteem bij tenzij dit echt niet mogelijk is. :)

Hopelijk lukt deze uitdaging :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dan zou ik voor nu de SSD eruit laten. Alternate.be biedt nog steeds Windows 7 voor €99,90. Wel kost het €49,90 voor het bouwen van het systeem. Totaal kom ik uit op € 876,18. Je kunt gaan kiezen om te besparen op de bouwkosten en het zelf in elkaar schroeven (het is echt niet moeilijk!), of via een andere weg Windows 7 of Windows 8 te bemachtigen (veel studies/studieverenigingen bieden Windows aan voor een lagere prijs, of zelfs helemaal gratis, als je bent ingescreven als student!).

Daarbuiten kan ik weinig bedenken waarop bezuinigd kan worden. De processor en videokaart zullen behoorlijk veel invloed hebben. Het werkgeheugen heb ik het goedkoopste DDR3-8GB kitje genomen. De harde schijf heb ik naar een 1TB HDD veranderd. Op de voeding wil je niet bezuinigen, slechte exemplaren geven redelijk snel de geest of doen rare dingen bij hoge belasting. Je kunt een andere case kiezen, dit is wel een van de goedkopere met 17-5-sterren ratings op Alternate. Wel heb ik een DVD-brander erbijgezet, zodat Windows (retail) kan worden geïnstalleerd, maar als je digitaal Windows kunt bemachtigen (DreamSpark bijvoorbeeld), zul je geen brander nodig hebben en enkel een grote USB-drive.

3WDYfmA.png

Hopelijk kun je hier wat mee :) Trouwens, wat zijn de specs van je huidige computer? Als je wat €1200 klinkt als veel, en als je wat DDR3-RAM hebt liggen, een degelijke case, HDDs, kun je veel besparen, maar ik kan me voorstellen dat je een complete build wilt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

En als je kan zou ik er toch een SSD van 120 GB in steken, de Kingston SSDNow V300 bijvoorbeeld kost slechts 60 euro. Zo'n SSD is echt onmisbaar, zelfs in een budget PC van 300 euro die ik onlangs heb samengesteld, heb ik ruimte gemaakt voor een SSD.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals gezegd :

Dit is men huidig systeem maar ik zoek inderdaad een volledig nieuw systeem.

Rapport van Sven's computer

Uitgevoerd op 16/08/2014, 23:21:36

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: System manufacturer

- Computermodel: System Product Name

- Computernaam: SLAAPKAMER

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.

- Model: P5N-E SLI

- BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD

- BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie ASUS P5N-E SLI ACPI BIOS Revision 0608

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCIEX16_1 (Gebruikt), PCIEX16_2 (Vrij), PCIEX1_1 (Gebruikt)

- Poorten: PRI_IDE (Geen), FLOPPY (Diskettestation), COM1 (Serieel), PS/2 Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), USB9 (USB), USB10 (USB), LINE_IN (Audio), Back Surround L/R (Audio), Side Surround L/R (Audio), Center/LFE (Audio), SPDIF_01 (8251 Compatibel), SPDIF_02 (8251 Compatibel), LAN_1 (Netwerk), LAN_2 (Netwerk), IE1394_1 (FireWire), IE1394_2 (FireWire), SATA1 (Geen), SATA2 (Geen), SATA3 (Geen), SATA4 (Geen), SATA5 (Geen), SATA6 (Geen), EX_SATA1 (Geen), EX_SATA2 (Geen), CHASSIS (Geen), ADH (Geen), AUDIO1 (Geen), CPU_FAN1 (Geen), CHA_FAN1 (Geen), CHA_FAN2 (Geen), CHA_FAN3 (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (Dual Core)

- Kloksnelheid: 2666MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775, 4096KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2046MB RAM

- Type(s): 1024MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400MHz, DIMM), 1024MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 298,08GB (288,32GB (C:) + 9,76GB (D:) )

- Vrije ruimte: 147,45GB (146,82GB (C:) + 0,63GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, G: CD- of DVD-ROM station

- Model(len): A: Onbekend, C: MAXTOR STM3320820AS IDE, G: DTSOFT Virtual CdRom Device

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: NVIDIA

- Model: NVIDIA High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce GT 620

- Beeldprocessor: GeForce GT 620 (0x0F01)

- Geheugengrootte: -2048MB VRAM

- Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.12.9639

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Plug en Play-monitor

- Schermresolutie: 1280x960 (Normaal 4:3 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)

- Model: USB-HID

- Aantal knoppen: 8

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-HID

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3), NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 78.22.39.219, MAC: 00:1B:FC:8D:02:43, DHCP: 195.130.137.10

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows XP Home Edition

- Versie: 5.1.2600

- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd doorFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...