Jump to content

Backlight laptop kapot?


DennOOOtje

Recommended Posts

Hey iedereen,

Ik ben bezig met een "reparatie" van de laptop van een familielid.. het probleem is dus dat tijdens het booten vaak al, het backlight uitvalt. (ook in bios en safe mode)

Windows boot wel gewoon verder, en als je er een VGA scherm aan hangt doet ie 't ook. Het ding is wel, op het moment dat de VGA kabel in de laptop gaat, gaat het scherm eventjes uit en aan (zoals bij elke laptop) en dan doet ie het weer wel.

Wat is hier precies aan de hand? Lijkt me geen kabelbreuk o.i.d.

Oja, het is een Fujitsu Siemens Amilo LI 3910

Alvast bedankt :D

Edit: - Oh, ik zie ook dat als ik de adapter eruit haal dat het scherm begint te flikkeren en dan heel snel uitvalt.

Edit2: Ik zie net ook dat als het backlight uit is, en ik zet 'm in standby en weer aan, dat ie het ook weer heel eventjes doet.

Bewerkt: door DennOOOtje
Link to comment
Delen op andere websites

Mogelijk is het stekkertje losgeschoten, maar dat lijkt me sterk omdat deze wel aardig vast zit. Ook is het mogelijk dat het stuurprogramma van het scherm geüpdate moet worden of opnieuw geïnstalleerd. Dit kun je uiteraard doen wanneer je een tweede scherm aansluit. Ik hoop dat dit één van de problemen is, anders ben je snel 100 euro kwijt aan een nieuw scherm.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...