Jump to content

Voeding [PC]


Nyltje

Recommended Posts

Ik wil een nieuwe videokaart kopen, ik denk aan een Gtx660, maar ik weet niet of dat kan met mijn voeding. Op deze site heb ik alles ingevuld en hij zegt dat ik nu 314W verbruik (Gt640 4gb) en met een Gtx660 399W, mijn voeding is 450W. Nu weet ik niet of deze site het goede aangeeft en daarom vraag ik jullie hulp. Ik zou graag willen weten of mijn voeding geschikt is voor de Gtx660.

Speccy stats: http://speccy.pirifo...8F3eprGHfztfwuq

Deze site zegt dat het verschil tussen de Gt640 (huidig) en Gtx660 75 Watt is.

Nyltje :D

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Welk merk is je huidige voeding? Als 't zo'n vaag Chinees merk is dan zou ik er wel een nieuwe voeding inbouwen. Anders is het waarschijnlijk nog wel te doen. De wattages voor de GPU zijn een theoretisch minimum voor als je de GPU constant op 100% laat draaien. Dat gebeurt bijna nooit, zelfs niet in een game.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals Big Boss al zei, je gaat zo goed als nooit tegen het maximum aanzitten.

Tevens die sites die je verbruik doen berekenen, klopt geen zak van.

Mijn vroegere GamePC had volgens de site die je gaf een voeding van 647watt nodig, ik had er een b-merk 600watt voeding in zitten.

Maar er zat een wattage meter op, de 300watt heb ik nog nooit gehaald, niet tijdens benchmarks, niet tijdens gamen.

Bij benchmarks/games/booten(6 hdd's opstarten) zat ik rond de 250-280watt.

Wil je het echt weten, koop een wattage meter die je in je stopcontact kan steken en kijk wat je pc verbruikt.

Trek je maximum verbruik van je huidige eraf, en doe de maximale van de GTX660 erbij, dan weet je of je een nieuwe nodig hebt.

Reden dat je beter met het maximum wattage kan rekenen, is omdat je geen ander wattage hebt om te vergelijken.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Welk merk is je huidige voeding? Als 't zo'n vaag Chinees merk is dan zou ik er wel een nieuwe voeding inbouwen. Anders is het waarschijnlijk nog wel te doen. De wattages voor de GPU zijn een theoretisch minimum voor als je de GPU constant op 100% laat draaien. Dat gebeurt bijna nooit, zelfs niet in een game.

Mijn voeding is HKC SZ-450LPDR.

@Golf Dus die site geeft eigenlijk het maximale, of in ieder geval minder aan dan dat hij nodig heeft? (wat een systeem niet haalt)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn voeding is HKC SZ-450LPDR.

@Golf Dus die site geeft eigenlijk het maximale, of in ieder geval minder aan dan dat hij nodig heeft? (wat een systeem niet haalt)

Het problem van zulke sites is dat ze de maximale vermogen pakken die volgens de fabrikant klopt, van oa. de videokaart en processor, rest pakken ze maar een random getal.

Maar je hebt ook bijvoorbeeld schijven die energie zuinig zijn, en schijven die meer performance geven, hier wordt geen rekening mee gehouden.

Ook als je een dvd brander selecteert, dan telt ie er +/-40watt bij, maar je doet niet de hele tijd branden dus daar valt gewoon geen pijl op te trekken.

Al zou je benchmarks doen, branden, en gamen tegelijk, die wattage die ze geven haal je niet.

In dit geval, meten is weten.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Maar het is dus eigenlijk minder dan dat ze aangeven? Want ze geven dus 399W aan en ik heb een 450W voeding. Dus dat zou goed moeten zijn toch?

EDIT: Wat is het verschil tussen de volgende videokaarten?

http://www.amazon.com/Zotac-NVIDIA-GeForce-PCI-Express-ZT-70601-10M/dp/B00IFZ547Q/ref=sr_1_22?s=pc&ie=UTF8&qid=1408371846&sr=1-22&keywords=gtx+660

http://tweakers.net/pricewatch/353363/msi-geforce-gtx-660-gaming.html

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een GTX660 en ik heb een 520W voeding van Coolermaster.

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Op deze site komt mijn vermogen ongeveer rond hetzelfde uit als die van jou (met GTX660 kaart). Ik heb alleen dus een 520W voeding, dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of een 450 W het aan kan.

een 520W kan het wel ruim aan, want ik had er eerst nog veel meer vermogen kostende apparaten inzitten (ik had er eerst een 9800 GX2 inzitten, die verbruikt 50 W meer) .

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Maar het is dus eigenlijk minder dan dat ze aangeven? Want ze geven dus 399W aan en ik heb een 450W voeding. Dus dat zou goed moeten zijn toch?

EDIT: Wat is het verschil tussen de volgende videokaarten?

http://www.amazon.co...eywords=gtx 660

http://tweakers.net/...660-gaming.html

Ja, hun verwachte verbruik ligt veel hoger dan het daadwerkelijk is.

De GTX660 is sneller, core clock ligt hoger, geheugen bandbreedte is beter.

Die 750 is alleen leuk als je geen ruimte hebt in je kast, voor de rest lekker laten liggen en voor een betere kaart kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord. Voor nVidia kaarten moet je doorgaans kijken naar Asus, EVGA of MSI. De 660 is wel een betere kaart dan de 750. Bij nVidia geeft het eerste cijfer de serie aan (in dit geval serie 600 resp. 700) en de laatste twee cijfers hoe krachtig de kaart ongeveer is. Hoe hoger hoe beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord. Voor nVidia kaarten moet je doorgaans kijken naar Asus, EVGA of MSI. De 660 is wel een betere kaart dan de 750. Bij nVidia geeft het eerste cijfer de serie aan (in dit geval serie 600 resp. 700) en de laatste twee cijfers hoe krachtig de kaart ongeveer is. Hoe hoger hoe beter.

Bedankt, dat wist ik nog niet! Maar welke is beter: een Gtx 660 of 760? Op internet ben ik niet veel wijzer geworden.

Maar om even op de hoofdvraag terug te komen: Zou ik een nieuwe voeding nodig hebben? Heb ik minder voeding nodig dan 399W zoals Golf aangeeft of niet?

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...