Bassieboy35 Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Hoi, Voor school moet ik een laptop aanschaffen, helaas te laat geïnformeerd door school. Er zit niet super veel haast bij, maar ik wil er wel graag eentje binnen twee weken hebben. Budget: Max €600 Doel: Gebruik voor school, mocht het er nog een game op gedraaid kunnen worden zou mooi meegenomen zijn. Merk pc of samengesteld: Merk maakt mij niet zoveel uit. Benodigde randapparatuur: Nee SSD, ja of nee?: Ja Besturingssysteem: Ik kijk altijd een beetje tegen Windows 8 op, maar heb er totaal geen ervaringen mee. Laat ik het zo zeggen Windows 7 is ook goed, maar als er Windows 8 op zit dan moet ik er maar mee leven. Om het bovenstaande een beetje toe te lichten. Graag wil ik minimaal een i5 proccesor, dat wil zeggen de laptop moet een paar jaar vooruit kunnen. Ik zou de laptop namelijk graag nog willen gebruiken voor de hoge school (over 2 jaar). Daarnaast moet de laptop sowieso aan deze eisen voldoen, die worden vanuit school geëist: • maximale schermgrootte van 15,6 inch en minimale resolutie 1024X768; • een accuduur van minstens 4 uur; • op de laptop moeten lichte softwarepakketten ( zoals Lanschool) kunnen worden geïnstalleerd; • de laptop moet geschikt zijn voor WIFI (draadloos netwerk) met 5 Ghz. Zelf had ik al twee laptops op het oog: Dell Latitude 3340 Education Series, de tweede (met de i5 proccesor) Toshiba Satellite U920T-100 Ik weet niet als deze laptops geschikt zijn en ben daarom erg benieuwd naar jullie advies en eventuele nieuwe aanvullingen aan dit lijstje. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 (bewerkt) Die Dell is maar 13,3 inch hoor? Anyways, ik vind niet iets beter voor dat geld, omdat een SSD en je krappe budget quasi onmogelijk zijn. Dus die Toshiba lijkt mij een goede keuze. Edit: Die Toshiba is ook geen 15,6 inch. Bewerkt: 20 augustus 2014 door MegaPilot Reageren
ERRWINS Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 (bewerkt) Je vindt een keypad niet nodig? Bewerkt: 20 augustus 2014 door ERRWINS Reageren
Woody268 Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Je vindt een keypad niet nodig? Dat is eerder een gewoonte. Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Die Dell is maar 13,3 inch hoor? Anyways, ik vind niet iets beter voor dat geld, omdat een SSD en je krappe budget quasi onmogelijk zijn. Dus die Toshiba lijkt mij een goede keuze. Edit: Die Toshiba is ook geen 15,6 inch. Er staat maximaal, dus het mag er ook onder zitten. Keypad zit op de meeste laptops niet voor zover ik weet, maar is ook niet nodig. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 (bewerkt) Er staat maximaal, dus het mag er ook onder zitten. Keypad zit op de meeste laptops niet voor zover ik weet, maar is ook niet nodig. Ahja, oké. Die Toshiba lijkt mij dan toch een zeer goede keuze met het oog dat je'm wil meenemen(15 inch is voor mee te nemen imo een maximum). Tabletfunctie is dan ook nog eens handig tijdens het eten of tijdens de ritten met het OV. Bewerkt: 20 augustus 2014 door MegaPilot Reageren
ERRWINS Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Je vindt een keypad niet nodig? Dat is eerder een gewoonte. Klopt maar wel heel handig Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 21 augustus 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2014 (bewerkt) Om even terug te komen op het onderwerp, ik ben niet uitgekeken op de Toshiba. Het minpunt vond ik vooral dat het scherm niet zo groot was, ik heb nog niet met eigen ogen bekeken maar 12,5 inch is dan niet superveel. Nu ben ik weer de hele middag verder gaan zoeken en ik kwam toen via Best to buy guide voor max €600,- op Tweakers.net op de Lenovo Thinkpad S440 uit. De guide was eigenlijk precies wat ik zocht een laptop voor school (met eventueel een gamefunctie) voor maximaal 600 euro. Volgens Tweakers is dit de best to buy laptop voor die 'zoekopdracht', die ook in een touch variant te verkrijgen is. Als je op de laptop link klikt, dan kom je op de varianten die er te koop zijn. Voor de touch variant leg je meer dan 100 euro extra neer, maar daar vind ik de moeite persoonlijk niet waard omdat een touchscreen niet van belang is (ofwel?). Op de link zie je dus de varianten zonder touch versie en ik zat er aan te denken om voor de eerste te gaan, bij je aankoop kan je nog dingen aanpassen. Hier wil ik even zeggen wat ik in gedachten. Op de kale versie zit standaard een 500GB Harde Schijf, met een i3 Processor (1,9 GHz) en een 14 inch scherm (resolutie 1600x900 Anti-Glare). Wat ook te lezen was in de guide, dat je voor dit bedrag weinig laptops vind met een resolutie van 1600x900. Niet super van belang, maar toch mooi meegenomen.) Dan de dingen die ik eventueel wou aanpassen: [table=header]Wat?|Prijs Kale koop|€489,03 i5 processor (2,7 GHz)|+ €100,- Verlaagde resolutie (1366x768 pixels, veel voorkomend)|- €36,30 128 GB SSD|+ €72,- Totaal|€624,73[/table] Nou is het niet zo dat ik dit allemaal er op aan wil passen, maar meer de dingen die ik eventueel zou willen aanpassen van de mogelijkheden die er zijn. Je kan de opties natuurlijk ook zelf bekijken als je op de site verder klikt. Het allerbelangrijkste natuurlijk, is dit een goede laptop en optie? Zo ja, wat zou ik hier van aanpassen? Nou was ik in principe wel op zoek naar een i5 processor, maar met deze kloksnelheid (1,9GHz) komt het dan dicht in de buurt van de i5 processor, die de Toshiba heeft? Als ik al deze aanpassingen zou kiezen, dan wordt de laptop namelijk al een stuk duurder. Het leek me in ieder geval wel verstandig om de SSD voor €72 te nemen gezien de relatief lage kale prijs, waardoor de laptop uiteindelijk ook niet zo duur uitvalt. De laptop spreekt me dus ook aan omdat het een 14 inch scherm heeft, 12,5 inch lijkt me iets klein en 14 lijkt me een perfect grootte, niet te groot maar ook niet te klein. Bewerkt: 21 augustus 2014 door Bassieboy35 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.