Jump to content

Nederlandse agent schiet aanstormende hond neer


NicolaB

Recommended Posts

Welke filmpjes heb je gezien?

Die hond loopt/huppelt, ik zie hem nergens rennen of vals reageren :?

En vals getrainde honden bestaan niet, wel getrainde of valse honden.

Iemand met wat verstand van honden, weet dat ook bijtincidenten gebeuren uit angst, iets wat een waarschuwingschot kan veroorzaken, angstbijters heet zoiets.

Gewoon het filmpje in de mainpost, dat is geen huppelen of lopen, dat is een rennende hond. Onder vals getrainde honden versta ik honden die niet officieel getraind en gekeurd zijn. Verkeerde huis-tuin-en-keuken trainingen met een pakmouw bijvoorbeeld en een hond bijt zonder angst of vrees op een mens. Dat is niet nieuw, dat gebeurt en dat had ook gewoon een hond zoals dit kunnen wezen.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • larfje94

    21

  • NicolaB

    15

  • Venzio

    9

  • GolfG60

    9

Als je politie agent wordt, teken je ervoor dat je in nare situaties kan komen, dus dat je gebeten kan worden door honden, dat je in elkaar geslagen wordt door een stel relschoppers of neergeschoten wordt door een idioot, risico van het vak.

Hier moest ik even hard om lachen. Weet je met welke regel onze briefing standaard wordt afgesloten? "En straks weer heel naar huis". Wij zijn ook maar mensen met een gezin, of anderen naar wie we graag terugkeren.

Leuk verhaal, maar welke link probeer je te leggen?

Als ik bij de brandweer zit wil ik ook graag heelhuids naar huis, maar als ik omkom tijdens een poging om iemand te redden is dan helaas en erg, maar als ik dit wou voorkomen had ik maar een ander baantje moeten kiezen zonder deze risico's.

Gewoon het filmpje in de mainpost, dat is geen huppelen of lopen, dat is een rennende hond. Onder vals getrainde honden versta ik honden die niet officieel getraind en gekeurd zijn. Verkeerde huis-tuin-en-keuken trainingen met een pakmouw bijvoorbeeld en een hond bijt zonder angst of vrees op een mens. Dat is niet nieuw, dat gebeurt en dat had ook gewoon een hond zoals dit kunnen wezen.

Vreemd, die hond maakt snelheid om vervolgens door te lopen, als zo'n Stafford die agent echt wou hebben, had ie een vele malen snellere sprint erin gezet en had die agent niet de reflexen gehad om op tijd te reageren.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je politie agent wordt, teken je ervoor dat je in nare situaties kan komen, dus dat je gebeten kan worden door honden, dat je in elkaar geslagen wordt door een stel relschoppers of neergeschoten wordt door een idioot, risico van het vak.

Hier moest ik even hard om lachen. Weet je met welke regel onze briefing standaard wordt afgesloten? "En straks weer heel naar huis". Wij zijn ook maar mensen met een gezin, of anderen naar wie we graag terugkeren.

Leuk verhaal, maar welke link probeer je te leggen?

Als ik bij de brandweer zit wil ik ook graag heelhuids naar huis, maar als ik omkom tijdens een poging om iemand te redden is dan helaas en erg, maar als ik dit wou voorkomen had ik maar een ander baantje moeten kiezen zonder deze risico's.

Nouja, zo zit het niet helemaal. Bij de hulpverlening geld gewoon "samen uit, samen thuis". Bij de brandweer, bij de politie en bij de ambulance en weet ik veel wat voor andere hulpdienst. Eigen veiligheid gaat dan voor, ook bij de brandweer. En natuurlijk neem je dan risico's en kom ik ook soms pikzwart thuis. Zo neemt een agent ook flinke risico's en is het flink respectloos om dit zo maar tegen iemand te zeggen. Al is het een agent, militair, brandweerman, putjesschepper of weet ik veel wat. Het verschil met brandweer en politie is ook dat je bij de brandweer veel vaker met fysieke veiligheid te maken hebt en eigenlijk bijna nooit met sociale veiligheid. Als politieagent ben je grotendeels met sociale veiligheid bezig, maar ben je ook bezig met fysieke veiligheid. Helaas wordt een agent altijd op zijn of haar sociale functie aangesproken. Dat oom agent je ook uit een brandende auto red, want dat gebeurd ook, dat vergeten sommige mensen helaas.

Of je het nou leuk vind of niet, maar ook bij de brandweer kiezen we eigen veiligheid boven die van een slachtoffer, dan krijg je alleen maar meer slachtoffers. En vanzelfsprekend kies ik primair voor dit vakgebied om alleen maar de mensheid te helpen. Ik zit er niet bij om de klerelijer uit te hangen, zowel als brandweerman niet, alsmede in mijn functie als opsporingsambtenaar. Besef ook dat meneer de agent, die deze hond neer schoot, ook gewoon op een melding afkwam om de sociale en fysieke veiligheid te waarborgen en de mensen te helpen.

a067a5a6471182f3f898420ea00178672e0cd3302f50c072b29926aa8dd3addc.jpg

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Maatje van me ging bij de commando's, beer van een vent.

Bij psichische test werd hem een vraag gesteld: je zit in een brandend gebouw, links ligt je vader, rechts ligt je buddy, wie neem je mee naar buiten?

Hij antwoordde, allebei!!

Gezakt... buddy gaat voor je familie. Risico dat je buddy het anders niet haalt is te groot.

Terwijl je buddy ook heeft getekend voor gevaarlijke situaties.

Hij is gelijk gestopt... hij vond het ook bizar dat iemand die voor gevaarlijke situaties heeft getekend voor iemand gaat die dat niet heeft gedaan.

T grappige van deze discussie is dat als mijn kind of honden of vrouw of familie in een brandend huis zitten ik na dit allemaal bevestigd te krijgen nu wel weet dat ik eerst zelf er alles aan ga doen om ze eruit te krijgen en dan pas de hulpdiensten ga bellen. Want als ze er eenmaal zijn moet ik me dus eerst door de politie en brandweer heen vechten om weer terug naar binnen te gaan. En dat de hulpdiensten teveel tijd gaan verkloten aan het afwegen of ze zelf wel heel thuis komen.

I dont care if i die when i can safe my family. Ik kan er dus niet mee leven dat ik het zal overleven en mijn familie zie afbranden.

Dan gaan we allemaal maar. Alles of niks.

Geef jij je leven voor honden?? Yes i will, my doggs are family too, my baby's.

mijn vrouwtje werd al eens aangevallen door een loslopende witte herder, 1 van mijn honden heeft die herder terwijl hij 2x zo klein was met gevaar voor eigen leven door de straat getrokken. Hond gewond, vrouw gewond, herder leeft ook nog, loopt alleen niet soepel meer. Die bewaakte zijn terrein. Ga ik geen aangifte voor doen. Dan weet ik wel hoe die herder aan zijn eind was gekomen.

Dus ik doe hetzelfde voor hun. Loyalty till the end.. i owe them my life.

Tis maar goed dat die 2 honden uit het voorval waar dit topic over gaat niet van mij waren....

Als laatste, ik heb ook een mouwtje om te trainen. Dus ik heb nu een vals getrainede hond?? En waarom dan wel?? Ik kan met kleine visuele hand commando's mijn hond laten blaffen, aanvallen, en weer loslaten. Dus ik snap niet wat je bedoelt met een vals getrainde hond.

Ook ga ik regelmatig met een ex pakwerker en zijn zoon trainen en de impact van mijn 40kilo zware pitbull is de hardste die hij in zijn leven heeft meegemaakt.. wij trainen dan maar vanaf max 10 meter, anders gaat het veels te hard.

die vind mijn hond geweldig en hem heb ik nog nooit gehoord over een vals getrainede hond.

Bewerkt: door larfje94
Link to comment
Delen op andere websites

Toch jammer dat het zoveel papierwerk met zich mee brengt aangezien een agent elke kogel moet verantwoorden :puh:

Correct me if I'm wrong, Guardian1980

Lol. Wat dacht je van deze.. citaat van zijn social club account is een beetje tegenstrijdig met zijn reactie... 

"Kortom, respect moet je verdienen want je krijgt het niet cadeau."

Dit is dus de toekomst van nl.. zucht..

Je mag echt trots op je zelf zijn jochie. Dat je uberhaubt nog de woorden respect durft en kunt typen.

Je denkt toch niet dat zo'n agent aan papierwerk denkt en dat het doodschieten van iemands hond hem niks doet?

Als ik agent was zou ik mensen met uitspraken als jou gelijk aan mijn lijstje toevoegen van mogelijk geestelijk gestoorde mensen.

Er zitten bij jou een paar dropveters niet helemaal goed aangesloten denk ik.

Ik zou wat meer fatsoen in jouw berichten willen zien want dit is dus precies wat ik met respect bedoel. Jij krijgt het in ieder geval niet door zo door te blijven gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, zo zit het niet helemaal. Bij de hulpverlening geld gewoon "samen uit, samen thuis". Bij de brandweer, bij de politie en bij de ambulance en weet ik veel wat voor andere hulpdienst. Eigen veiligheid gaat dan voor, ook bij de brandweer. En natuurlijk neem je dan risico's en kom ik ook soms pikzwart thuis. Zo neemt een agent ook flinke risico's en is het flink respectloos om dit zo maar tegen iemand te zeggen. Al is het een agent, militair, brandweerman, putjesschepper of weet ik veel wat. Het verschil met brandweer en politie is ook dat je bij de brandweer veel vaker met fysieke veiligheid te maken hebt en eigenlijk bijna nooit met sociale veiligheid. Als politieagent ben je grotendeels met sociale veiligheid bezig, maar ben je ook bezig met fysieke veiligheid. Helaas wordt een agent altijd op zijn of haar sociale functie aangesproken. Dat oom agent je ook uit een brandende auto red, want dat gebeurd ook, dat vergeten sommige mensen helaas.

Of je het nou leuk vind of niet, maar ook bij de brandweer kiezen we eigen veiligheid boven die van een slachtoffer, dan krijg je alleen maar meer slachtoffers. En vanzelfsprekend kies ik primair voor dit vakgebied om alleen maar de mensheid te helpen. Ik zit er niet bij om de klerelijer uit te hangen, zowel als brandweerman niet, alsmede in mijn functie als opsporingsambtenaar. Besef ook dat meneer de agent, die deze hond neer schoot, ook gewoon op een melding afkwam om de sociale en fysieke veiligheid te waarborgen en de mensen te helpen.

Kijk, ik wil hier geen politie/brandweer discussie of iets starten, daar is dit topic simpelweg niet voor.

Maar ik vind wel dat een agent zodra ie zich bedreigt voelt niet direct moet gaan schieten, vooral niet 3 schoten, en vooral niet in een woonwijk.

Helemaal niet als je ziet wat de schade kan zijn, door de impact van 3 kogels, nu heeft ie het geluk dat er verder niks is gebeurd maar het had zeker anders af kunnen lopen.

Toch jammer dat het zoveel papierwerk met zich mee brengt aangezien een agent elke kogel moet verantwoorden :puh:

Correct me if I'm wrong, Guardian1980

Lol. Wat dacht je van deze.. citaat van zijn social club account is een beetje tegenstrijdig met zijn reactie...

"Kortom, respect moet je verdienen want je krijgt het niet cadeau."

Dit is dus de toekomst van nl.. zucht..

Je mag echt trots op je zelf zijn jochie. Dat je uberhaubt nog de woorden respect durft en kunt typen.

Je denkt toch niet dat zo'n agent aan papierwerk denkt en dat het doodschieten van iemands hond hem niks doet?

Als ik agent was zou ik mensen met uitspraken als jou gelijk aan mijn lijstje toevoegen van mogelijk geestelijk gestoorde mensen.

Er zitten bij jou een paar dropveters niet helemaal goed aangesloten denk ik.

Ik zou wat meer fatsoen in jouw berichten willen zien want dit is dus precies wat ik met respect bedoel. Jij krijgt het in ieder geval niet door zo door te blijven gaan.

Niet iedereen heeft de bedoeling om een wit voetje te halen bij iedereen, en hoeft dus ook niet iedereen zijn respect.

Ondertussen heb je wel meer aan mensen die hun mening durven te uiten, weliswaar op soms een grove manier, aan die mensen weet je ten minste wat je eraan hebt.

Huichelaars heb je geen kut aan, ze doen alsof ze mensen mogen maar achter de rug om praten ze slecht, die verdienen ook geen respect.

En dat eerste berichtje van je is ook weird als fuck, die agent heeft nu meer problemen dan enkel wat papier werk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt eraan hoe je mijn bericht opvat. Ik bedoelde ermee te zeggen dat je als politie agent misschien wel 10x moet nadenken voordat je uberhaupt mag/moet gaan schieten. Het is gewoon jammer dat dat hier zo streng is. Een kleine versoepeling voor de agenten zou niet verkeerd zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

met pepperspray word een hond alleen maar wilder denk ik. En doordat hij niks ziet nog onberekenbaarder.

Pepperspray wordt door de politie in Nederland wel vaker met succes tegen agressieve honden gebruikt, was voor mij dan ook een betere oplossing geweest bij dit incident. Helaas valt het niet terug te draaien. De honden zijn slachtoffer geworden van hun eigen baas (hoewel elke hond natuurlijk wel eens kan ontsnappen) en een ietwat klungelige agent. In mijn ogen was het niet nodig om gelijk te gaan schieten, maar ik begrijp het wel waarom hij schoot, want het leek alsof hij een behoorlijke angst heeft voor honden. Vind het dan ook vreemd dat een training in omgang met dieren niet een standaard onderdeel van de opleiding is. Als je later hoort dat een hondengeleider de andere hond zonder moeite heeft gevangen, lijkt het mij dat hier veel leed voorkomen had kunnen worden.

Link to comment
Delen op andere websites

T grappige van deze discussie is dat als mijn kind of honden of vrouw of familie in een brandend huis zitten ik na dit allemaal bevestigd te krijgen nu wel weet dat ik eerst zelf er alles aan ga doen om ze eruit te krijgen en dan pas de hulpdiensten ga bellen. Want als ze er eenmaal zijn moet ik me dus eerst door de politie en brandweer heen vechten om weer terug naar binnen te gaan. En dat de hulpdiensten teveel tijd gaan verkloten aan het afwegen of ze zelf wel heel thuis komen.

Ik wens je er veel succes mee. Bedenk wel dat als jij het ook niet red, dat ik dan nog een complexere keuze moet maken. Dus blijf nadenken.

Daarbij ben je bij de brandweer per brandweerauto met 6 man en 2 eventuele aanvalsteams. Als ik 500 man kan mee nemen in 1 keer had ik het gedaan. Moet ik iemand uit een brandend pand halen, dan ga ik terug of pakt het 2e koppel ze. Behalve als de reddingspoging geen kans van slagen heeft. Zie ik een hond of kat, dan gaat de hond of kat ook voor vuurhaard. Vanzelfsprekend.

Ik zal je eens een ander verhaal vertellen dat ik heb meegemaakt. Het was nacht, ik had consignatiedienst (da's zeg maar dat je op de 2e tankautospuit opstapt vanaf huis). Er was een melding van een brand in een pand voor mensen die begeleiding nodig hadden (zaten gehandicapten tussen etc.). 2 mogelijke slachtoffers aanwezig. 1 en 2, 3 en 4 van de 1e autospuit waren binnen bij onze aankomst. 3 en 4 kwamen met een persoon en kat naar buiten (da's best lastig dragen). Onderhand werden wij ingezet op 1 en 2 te assisteren bij het evacueren van een gehandicapt persoon. Deze sliep gewoon en het eerste wat hij zag, was 2 brandweermannen. Hij begon om zich heen te slaan op de brandweermannen. Toch moet die man eruit anders is ie in 5 minuten kassiewijle.

We hebben de persoon met 4 man al vechtend eruit moeten trekken. Eenmaal op de straat kuchte ie en snakte ie na adem, maar bleef in zijn woedeaanval. We besloten om hem zuurstof toe te dienen, anders sloopt ie z'n ingewanden. Daarbij komt ie ook tot rust door de pure zuurstof (ipv al de gassen die om hem heen hangen en al in z'n lichaam zitten). Dat wilde hij niet. En trok steeds de zuurstof kap van z'n kop voordat ie goed zat. Ik kan van geluk spreken dat ik wat aanhoudingstechnieken bij de politie had geleerd. Ik had hem in de houdgreep gelegd (met m'n ademlucht nog half omhangend) en zuurstof op zn kop gepleurd. Eindelijk werd hij rustig en later zakte hij weg en mochten we hem ook nog reanimeren, wat geslaagd was. Daarna werd hij afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hij heeft het overleefd en was ons voor eeuwig dankbaar. Al moest ik daar wel flink wat controversiële beslissingen nemen. Daarin ben ik blij dat ik een brandweerman ben en geen ambulancebroeder, want die moet gewoon de wens van het slachtoffer volgen. Ik zeg altijd maar, wil je dood, dan kan je daarna altijd nog euthanasie plegen. Simpelweg omdat ik (behalve met een niet-reanimeren-verklaring) niet weet of de persoon het nou echt wilt of niet.

En ja, wij nemen dan risico's. Voor de politie kan ik je een verhaal in dezelfde zin geven. Het begint met respect en vertrouwen in dat opzicht.

Als laatste, ik heb ook een mouwtje om te trainen. Dus ik heb nu een vals getrainede hond?? En waarom dan wel?? Ik kan met kleine visuele hand commando's mijn hond laten blaffen, aanvallen, en weer loslaten. Dus ik snap niet wat je bedoelt met een vals getrainde hond.

Ook ga ik regelmatig met een ex pakwerker en zijn zoon trainen en de impact van mijn 40kilo zware pitbull is de hardste die hij in zijn leven heeft meegemaakt.. wij trainen dan maar vanaf max 10 meter, anders gaat het veels te hard.

die vind mijn hond geweldig en hem heb ik nog nooit gehoord over een vals getrainede hond.

Bijvoorbeeld een hond, die dus niet goed conditioneel getraind wordt op dat gebied. Je hebt ook honden die bijv. (illegaal) getraind worden op dogfights of op het pakken van inbrekers. Die reageren heel anders. En dat bedoel ik dan ook met vals. Die reageren niet op commando ofzo, zoals een goed getrainde hond, maar die ziet in elk stukje (behalve z'n baasje) vlees etc. Die honden heb je er ook gewoon tussen. En dat sluit je niet uit als je een melding krijgt, van dat een hond auto's vernield en mensen bijt. Je weet niet wat voor doorgedraaide leeuw dat is :D

Je hebt er honden tussen die altijd met een muilkorf rondlopen over straat aan een lijn. Zijn ze zonder korf en lijn, zijn ze getraint om alles te bijten wat ze zien, behalve als hun baasje hun een tik geeft :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het onderwerp begint enigszins te veranderen, laten we wel ontopic blijven.

Er lijkt een duidelijke tweedeling te zijn; de liefhebbers van honden en de rest. Ik geloof best dat een hondenliefhebber/kenner aan de honden in het filmpje ziet dat ze speels zijn en enthousiast op de agent afrennen. De agent herkent dit niet, evenals het merendeel van mensen. Bovendien zal de agent bekend zijn met de slechte naam die deze honden hebben. Niet specifiek de honden die daar lopen, maar het soort in het algemeen. Het is uiteraard zo dat het overschot van de pitbulls, terriërs en andere honden met een slechte naam wel te vertrouwen is en geen brokken maakt, maar sommige van hun soortgenoten halen op een negatieve manier het nieuws waardoor meteen de hele soort een slechte naam heeft.

Over het algemeen zullen mensen hun mening niet zo gauw bijschaven, zo ook de leden hier niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Strak staaltje politie praat dit weer guardian. Zo doen ze dat vaker. De situatie voor hunzelf verzachten.

als hondenliefhebber zeg ik namelijk dat je geen enkele hond zo hoeft te benaderen/doodschieten.

Hondaggressie komt vaak voor onder honden, mens aggressie nauwelijks.

Kijk ik heb ook gamebred apbt's die kunnen absoluut niet met andere honden, en zijn altijd aangelijnd. En loop nooit in losloopgebieden. Het is ook weleens voorgekomen dat een loslopende hond in de bek van mijn aangelijnde hond belande, en omdat ik dan zowiezo schuldig ben puur omdat ik een pitbull heb en zelf ook graag de schade wil beperken heb ik daarvoor altijd een breakstick bij me. Dan is de hond in 5 sec los. De loop van een pistool kun je daar ook prima voor gebruiken. Of bv de wapenstok niet rond maar plat maken.

zoals je wel kunt lezen ben ik dus wel verantwoord bezig met mijn honden.

de mening over deze kwestie is dat het eigen schuld van de baas is dat zijn honden dood zijn aangezien hij ook foto's heeft gepubliceerd waar er 3 honden los voor de snackbar liggen. Dat is vragen om problemen.

Maar nu de hoofdvraag die guardian probeert weg te moffelen.

De vraag was of die agent juist gehandeld heeft: nee ik verklaar die man voor gek dat hij in zo'n kleine woonwijk gaat lopen schieten.

en dat schieten midden in de woonwijk staat los van mijn mening over dieren zomaar gelijk doodknallen, En mijn liefhebberij voor dieren.

En volgens mij heb ik veel meer van dezelfde commentaren gezien waarbij ze in hoofdzaak alleen over het afvuren van de kogels praten.

maargoed. T zal allemaal wel..

>>> Door Guardian1980: Offtopic gedeelte weggehaald.<<<

Bewerkt: door larfje94
Link to comment
Delen op andere websites

Strak staaltje politie praat dit weer guardian. Zo doen ze dat vaker. De situatie voor hunzelf verzachten.

3 Zinnen vol afschuw jegens de politie. Dat kan en mag en is wellicht nog gegrond ook, maar daar verbeter je het niet door. Constructieve feedback helpt wel :)

Maar nu de hoofdvraag die guardian probeert weg te moffelen.

Dat heeft hij al in zijn eerdere berichten beantwoord (en zelfs in dit bericht voor een deel). Als je kijkt hoe de agent schiet, is de kans klein dat een omstander geraakt wordt. Tuurlijk zijn er verbeterpunten, dat heeft elk incident. Daarbij moet een agent zijn of haar werk ook kunnen doen. Als je dan juridisch gaat kijken wie er fout zou zitten, dan is het in dit geval de gevaarlijke hond en de eigenaar die de hond los laat lopen. Dat zou jij ook niet hebben gedaan en ik ook niet. En zoals Guardian ook al zei, gelukkig komt er n.a.v. het schietincident een gedegen onderzoek, waarin je echt niet (zoals in sommige staten van Amerika) als agent de dans kan ontspringen als je niet goed gehandeld hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Well thats me, ik verkondig gewoon mijn eigen gevoel en het maakt me niks uit wat een ander daarvan vind.

wel raar dat die fouad ofzoiets zegt dat zijn honden dood zijn terwijl de hond van de buurvrouw idd wel dood is, maar zijn eigen hond waarschijnlijk nog leeft. Dus dat heeft hij ook gezegd puur om haat te zaaien.

http://gyazo.com/b1d2d958a10a066be581cd337e4efd5a

wel onder omstandigheden waar de hond niet beter van zal worden dus die moet gewoon gauw terug naar zijn baas, maar liever naar een nieuwe baas want bij die fouad is het waarschijnlijk wachten tot het weer misgaat.

maar hij moet uit dat hokje weg!!! Als 1 van mijn honden door vreemden word meegenomen en in zo'n klein hokje word gezet word hij ook vals!! Het vertrouwen naar mensen word er in iedergeval niet beterop.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...