Venzio Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Dus twee honden zijn meer potentieel gevaar dan een schietgrage maar missende agent? Hij had de spelende kinderen ook kunnen raken, zijn bereik met een pistool is een lullige paar honderd meter, die van de honden is 0 meter want ze moeten met hun mond bijten. Een beetje overdreven dit, de agent schiet duidelijk op een aantal meter afstand. Hij wacht expres zo lang mogelijk met schieten en op het moment dat ze écht dichtbij zijn schiet hij. Je ziet ook waar de kogels terecht komen, héél dichtbij de honden. Het is misschien wat knullig, maar om hem een schietgrage agent te noemen vind ik wat ver gaan. Er zit altijd een risico aan, maar het gevaar dat de honden hadden kunnen stichten als ze niet 'gepakt' waren had ook groot kunnen wezen. Reageren
larfje94 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Het gaat hier om dit geval.. tuurlijk zijn er voorvallen geweest van honden die gevaarlijk zijn maar deze honden hadden niet de bedoeling om die agent aan te vallen. wat ik al geedit had. mijn honden hebben toen ze klein waren me halve huis en inboedel 33x gesloopt. Moet ik ze dan maar afknallen? Of moet ik dan gewoon meer met ze doen zodat ze zich niet zo verveelt voelen? Reageren
Venzio Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Het gaat hier om dit geval.. tuurlijk zijn er voorvallen geweest van honden die gevaarlijk zijn maar deze honden hadden niet de bedoeling om die agent aan te vallen. wat ik al geedit had. mijn honden hebben toen ze klein waren me halve huis en inboedel 33x gesloopt. Moet ik ze dan maar afknallen? Of moet ik dan gewoon meer met ze doen zodat ze zich niet zo verveelt voelen? De politie weegt dit waarschijnlijk af met eerdere situaties. Het gaat over het gevaar wat ze potentieel aan kunnen doen. En hoe weet jij dat zo zeker dat ze de agent niet aan wilden vallen, kan jij dat ruiken? Als jij dit als speels ziet kan ik begrijpen waarom je eerder bent gebeten. Deze honden zijn trouwens niet klein meer, maar een aantal jaren ouder. Dat is ook een verschil. Reageren
larfje94 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 (bewerkt) Kijk en geniet. Ik heb al 13 jaar zelf pitbulls, en niet van paps en mams. Kijk vooral het einde. Weinig mensen die dat kunnen met hun labrador. En kijk de rest ook maar. Ze eet me ook nog op. EDIT: iemand met kennis van honden ziet aan de houding en staart en oren wat de bedoeling is van de hond. Bewerkt: 30 augustus 2014 door larfje94 Reageren
TrueSkum Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Zo bedoel ik 't niet, ik had verwacht bij de titel dat de honden de agent ook echt hadden gebeten. Sow what? Dat de honden iemand met een hond hebben aangevallen is niet genoeg voor jou? Nee, de agent moet gebeten worden, liefst erg genoeg zodat het overtuigend lijkt voor de publieke opinie en DAN mag ie schieten? Leer lezen man analfabeet, ik bedoelde het toch niet zo. Reageren
Venzio Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Kijk en geniet. Ik heb al 13 jaar zelf pitbulls, en niet van paps en mams. Kijk vooral het einde. Weinig mensen die dat kunnen met hun labrador. En kijk de rest ook maar. Ze eet me ook nog op. Jij bent ook zeker iemand die zegt: "een hond gromt altijd voor hij je beet of iets doet"? En je pitbulls doen normaal ook nooit iets zeker? Dat is precies de reden waarom mensen gebeten worden, "hij doet normaal eerst dit voor hij dat doet". Dat gaat echt niet altijd op. Reageren
larfje94 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Nee als ze aanvallen grommen pitbulls niet. Als ze spelen meestal wel. zoals in het filmpje van gister. Kijk ook goed naar de houding op het eind van mijn filmpje, Staartje omhoog, trots paraderen. Speelsheid. zoals ze ook deden in het filmpje van gister. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 (bewerkt) Een beetje overdreven dit, de agent schiet duidelijk op een aantal meter afstand. Hij wacht expres zo lang mogelijk met schieten en op het moment dat ze écht dichtbij zijn schiet hij. Je ziet ook waar de kogels terecht komen, héél dichtbij de honden. Het is misschien wat knullig, maar om hem een schietgrage agent te noemen vind ik wat ver gaan. Er zit altijd een risico aan, maar het gevaar dat de honden hadden kunnen stichten als ze niet 'gepakt' waren had ook groot kunnen wezen. Het is niet overdreven, ook kogels kunnen afketsen en een andere baan krijgen, dus in de grond/laag schieten hoeft niet altijd een 'bulletproof' plan te zijn. Dit keer is het goed afgelopen, en is er gelukkig verder niemand geraakt, maar hoe vaak komt het voor dat een hond een bumper opeet en een passant bijt, waarschijnlijk niet zo vaak als een politie agent die in een woonwijk rond schiet wat gelukkig ook niet vaak gebeurd. Ik blijf erbij dat de risico dat een hond iemand doodbijt kleiner is dan het risico dat een agent iemand dood schiet, een hond is zoals je zelf weet vaak een gezelschapsdier en in sommige gevallen voor bescherming of bepaalde dienst. Een pistool is een apparaat om iemand mee af te schrikken, te verwonden of om iemand te doden, en is dus veel gerichter. Maar een hond weet niet wat een pistool doet dus misschien was ie gewoon nieuwsgierig richting de blauwe pet. @ Larfje, prachtige hond, hoeveel heb je er? Bewerkt: 30 augustus 2014 door GolfG60 Reageren
larfje94 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 (bewerkt) Thnx 2stuks In een eerdere post staan ze samen op de trap. Heb net speciaal voor venzio ff een filmpje gemaakt dus zo zie je de andere ook nog. Venzio kijk maar weer goed als het teefje erbij komt. Staartje omhoog, trots op de pootjes, speelsheid en ja ik weet het, ze zijn allebei veels te dik nu, maargoed de winter komt eraan. Zomers staan ze er droog en in topvorm bij. @golfg60 dat kleine hondje in dat filmpje van 4 jaar geleden is dus die wie er in het 2e filmpje als laatste bijkomt. Bewerkt: 30 augustus 2014 door larfje94 Reageren
Venzio Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 In jouw woorden zou iemand die met een grote glimlach en een mes op de politie afrent ook geen gevaar zijn? Ik weet dat het vergezocht is, maar zo zeg je het nu wel. Een agent heeft een split second om zo'n keuze te maken. Je kunt niet altijd vasthouden aan een protocol of standaard (hoe je zoiets ook wilt noemen), iets wat hij normaal zou doen als hij vrolijk/speels is (staart omhoog) hoeft niet te betekenen dat hij dan helemaal niets doet. Er zijn ook honden die hun staart omhoog hadden en toen toch in een keer aanvielen, niet gebruikelijk maar het is wel mogelijk en daar moet je rekening mee houden. Leuke honden trouwens! Reageren
GolfG60 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Er zijn mensen die agressief worden van andere die boeren, moet een agent dan een pistool trekken als iemand boert? Dan kan een agent gewoon altijd een wapen in zijn handen houden, voor het geval dat krijg je dan. Het probleem van iemand die glimlacht en met een mes aan komt, is dat ie weet dat een pistool dodelijk kan zijn, een hond weet dit niet. Een waarschuwing schot voor een hond heeft dus 0,0 zin, tenzij de hond juist bang is voor knallen, maar dan kan het juist een angstbijter worden. Een hond kan ook juist nieuwsgierig worden, en komen snuffelen, wie weet. Iig, zoals altijd trommelt de media alles op, zie hier. Mooie sensatie, prutsers. Reageren
larfje94 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 (bewerkt) Ik vind dat een belachelijke vergelijking. met een mes laat je namelijk zien dat je een gevaar kan vormen, die honden lieten absoluut niet zien dat ze gevaarlijk waren. als je tenminste het gedrag en uiterlijke kenmerken van een hond begrijpt. doordat de agent daar geen kennis van had heeft hij ze op de verkeerde manier benaderd. zeg dan als een persoon met een grote glimlach op een agent afrent. Want een hond kan zijn tandjes niet thuislaten. maargoed ik kan wel begrijpen dat een agent zo denkt, Het is gebeurt, baas zat fout in dit geval. Eigen schuld. Hond is de dupe van onkunde. kan alleen niet begrijpen dat de agent voor zijn eigen veiligheid gaat schieten in een woonwijk. dat was ook de stelling van dit onderwerp. Heeft hij juist gehandeld? Nee niet juist gehandeld. in paniek en struikelend ga je niet in een woonwijk lopen knallen. De mening over het doodschieten van de hond zelf laat ik in het midden. Kan wel begrijpen dat die beesten anders overkomen dan ze bedoelen. mijn honden heb ik laten wennen aan vuurwerk, en zijn ook altijd erg nieuwschierig als er geknalt word. Zeker niet bang. Bewerkt: 30 augustus 2014 door larfje94 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Dat was ik vergeten te vertellen ja, ik lees overal dat de hond is uitgebroken, mocht dit zo zijn is de eigenaresse even veel schuld als de agent. Honden hoor je gewoon goed binnen te houden of goed aangelijnd, hetzelfde als je hond losbreekt en oversteekt en een te hard rijder hem aanrijdt, beide gevallen schuld imo. Reageren
larfje94 Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 (bewerkt) Vind het trouwens ook vreemd dat die andere hond ook gelijk maar een spuitje heeft gekregen.. Kijk, politie roermond doet het anders.. kijk maar naar de foto's. iets verder naar beneden staat ook dat de eigenaar inmiddels is gevonden. https://m.facebook.com/politieroermond?_rdr Rip maxelina en tara http://gyazo.com/50cb2655e81aba690f8271a6b7f7c7a7 Bewerkt: 30 augustus 2014 door larfje94 Reageren
ERRWINS Geplaatst: 30 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2014 Toch jammer dat het zoveel papierwerk met zich mee brengt aangezien een agent elke kogel moet verantwoorden Correct me if I'm wrong, Guardian1980 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.