Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben een noob op het gebied van photoshoppen en ik wil dus een render maken.

Ik heb geprobeerd onderstaande tutorial te volgen, maar als ik op backspace klik dan komt er een menuutje en ik weet niet wat ik moet selecteren voor een render.

EDIT:

Dit menuutje:

Qdw9o.jpg

Nyltje.

Bewerkt: door Nyltje
Geplaatst:

Volgens mij kun je, wanneer je alles hebt geselecteerd, ook op de "delete"-toets drukken. Als het goed is wordt je gehele selectie dan uitgeknipt, zonder dat je tussendoor een venstertje krijgt.

Weet je zeker dat je de laag ge-unlocked hebt? Als ik hetzelfde probeer met de laag op slot krijg ik dit menu ook, wanneer de laag van het slot af is krijg ik het menuutje ook niet meer ;)

Bewerkt: door im_ruben

Volgens mij kun je, wanneer je alles hebt geselecteerd, ook op de "delete"-toets drukken. Als het goed is wordt je gehele selectie dan uitgeknipt, zonder dat je tussendoor een venstertje krijgt.

Dan krijg ik het zelfde venster.

Weet je zeker dat je de laag ge-unlocked hebt, als ik hetzelfde probeer met de laag op slot krijg ik dit menu ook, wanneer de laag van het slot af is krijg ik het menuutje ook niet meer ;)

Dit heeft geholpen! Bedankt! Bewerkt: door Nyltje
Geplaatst:
Weet je zeker dat je de laag ge-unlocked hebt, als ik hetzelfde probeer met de laag op slot krijg ik dit menu ook, wanneer de laag van het slot af is krijg ik het menuutje ook niet meer ;)
Dit heeft geholpen! Bedankt!

Mooi, you're welcome :)

Nu wil ik dus nog een render maken, maar er zit, zoals op dat filmpje ook te zien is, schaduw. Hij zegt dat ik dan op shift moet klikken, maar als ik dat doe dan gaan er delen van het plaatje weg, omdat de kleur van het plaatje en de achtergrond nogal op elkaar lijken. Weet iemand hoe ik het kan selecteren?

EDIT: Ik gebruik nu het gummetje, maar ik weet niet of er nog makkelijkere manieren zijn.

Bewerkt: door Nyltje
Geplaatst:

Je kan selecteren op veel verschillende manieren, die manier in de video werkt inderdaad alleen op egale vlakken. In het 'tools' menu staan veel selectiegereedschappen, houd de knop in voor meer opties. Voorbeelden; vierkant, cirkel, 'quick selection', en doormiddel van punten zetten, daar maak je een vorm mee, en meteen een selectie. Je kan ook een pad tekenen met ankerpunten (vergt enige oefening maar is wel het nauwkeurigst), pad zet je om in selectie en klaar. Je kan ook verschillende paden opslaan. Succes!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...