Jump to content

Gaming laptop van ongeveer 1000 €


Miek

Recommended Posts

Maar dan kan ik GTA V er niet op installeren of software voor school, via een externe dvd kan je toch geen GTA V laten draaien?

Tuurlijk wel, je kan gewoon spellen en software ermee installeren, als iets vereist dat je continu de dvd erin moet hebben wordt het lastiger, maar voor de rest is dit een oplossing.

En idd, GTA 5 komt ook beschikbaar via Steam, dus dan hoef je helemaal geen dvd te gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind er niet echt veel interessante. De 2 die nu in aanmerking komen is de BTO 15CL58 en de Lenovo Y50. De BTO 15CL58 heeft een betere processor dan de Lenovo, maar komt niet geleverd met een OS dus moet je nog 109 euro bijrekenen voor Windows 7 of 8. Dus dat is dan niet 1048 euro maar 1157 euro. Ook heb ik minder goeie dingen gelezen over de koeling en levensduur van de BTO's.

De Lenovo kost 999 euro, komt met een OS maar heeft geen DVD drive, de BTO wel. Daarbij komt dat de display zeer slecht is..

Heeft er iemand nog een goeie game laptop tegengekomen voor ongeveer 1000 euro? Ik moet tegen volgende week een laptop hebben maar vind niet echt iets die me volledig ligt...

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi jongens, excuses voor de dubbelpost maar dacht dat ik jullie even zal updaten met de info.

Ik heb nog eens alle laptops onder de loep genomen maar elke merklaptop (zoals bv. de Asus NJ550) in de prijsklasse rond 1000 euro hebben iets mindere specs dan de Lenovo of BTO.

Zoals jullie eerder hebben gelezen twijfelde ik tussen de Lenovo Y50 of de BTO 15CL58. Nu is de Lenovo ook afgevallen omdat mijn school liet weten dat ik een DVD drive bij de hand moet hebben en heb geen zin om elke dag een externe DVD speler te moeten meenemen. Ook de display van de Lenovo blijkt echt slecht te zijn, terwijl die van de BTO goed mee lijkt te vallen. Hebben enkele mensen hier ervaring met BTO? Hierbij blijft dus enkele nog de BTO15CL58 over.

Ik wou eerst de 17 inch versie van de BTO maar bij nader inzien lijkt me het geen pretje om die elke dag mee te nemen, daarbij komt dat je jezelf wel wat voor lul zet met een kanjer van een laptop op je desk. Is een 15,6 inch laptop goed te doen om elke dag mee te sjouwen? (2,7 kg weegt ie) Er is ook nog exact dezelfde versie maar dan in 13inch formaat, maar ik vrees dat dit te klein wordt om prettig mee te kunnen werken (ik moet ook met Photoshop werken).

De BTO 15CL58 is de enige laptop met zo'n goeie specs voor zo'n goeie prijs. Ik wil hem graag kopen, maar aan de andere kant ben ik wat bang voor onbekendere, op maat samengestelde laptops. Ergens vrees ik dat ie koelingsproblemen zal hebben waarover ik bij andere gebruikers lees of dat ie geen lange levensduur zou hebben, of de bouwkwaliteit veel minder zal zijn. Specsgewijs is deze denk ik de beste, maar ik vraag me al enkele dagen hardop af of er geen andere opties zijn? Al het hele net afgezocht maar rond de 1000 euro kom ik altijd uit op een GTX 760M terwijl de BTO een GTX 860M heeft, wat toch een groot verschil is voor dezelfde prijs.

Ik moet de laptop morgen bestellen wil ik hem op tijd voor school hebben, dus als jullie nog voorstellen hebben (mag eender wat zijn, moet wel games kunnen draaien en niet te hevig zijn) doe dit dan zo snel mogelijk! Much appreciated ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Asus NJ550JK, heb er een SSD ingeknald(moest 'm wel helemaal openmaken...) en ik ben er heel blij mee. Weegt ook 2,7 kg, maar doordat ie lekker fijn van formaat is(15.6 inch) voelt het minder zwaar aan. Klinkt raar, maar als je je laptop hebt, zul je wel snappen wat ik bedoel. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sorry, maar voor 1000 euro een gaming laptop kopen die ook nog licht moet zijn is niet realistisch.

Ten eerste is het verschil tussen de GTX 760m en GTX 860m heel klein. De 7 & 8 geven alleen aan uit welke serie ze komen (8 is gewoon een refresh). Wil je echt een game laptop kopen waarmee je fatsoenlijk kan gamen? Dan zou ik toch wel voor de GTX 770m of GTX 780m gaan, maar dit is belachelijk duur en zwaar.

BTO notebooks, ik ken iemand die heeft er al twee jaar zonder problemen. Je hebt tenslotte gewoon twee jaar garantie. Mijn Asus laptop ging na 1,5 jaar ook kapot maar deze is gewoon netjes gratis gerepareerd.

Als je vast zit aan je budget van 1000 euro zit je vast aan *drie opties:

Lenovo IdeaPad Y50

Met een GTX 860m kan je de meeste games van vandaag de dag op high spelen met minimaal 30fps. Ben je van plan om gedurende vier jaar deze laptop te gebruiken? Na vier jaar zal je de settings terug naar medium moeten zetten (ik spreek hier uit ervaring: heb een laptop met een GTX 460m).

De verhalen over het slechte TN paneel zijn slechts deels waar. De 4k variant heeft nog slechtere kijkhoeken en backlight bleeding dan de full HD versie. Hier moet je toch nog wel rekening mee houden. Overigens, als je een fatsoenlijke Gaming laptop koopt eindig je bijna altijd met een TN paneel.

http://tweakers.net/pricewatch/363352/lenovo-ideapad-y50-70-00745nl/specificaties/

Asus N550/N56

Wil je zo graag een CD drive (ook al kan je een externe kopen, je gebruikt hem waarschijnlijk toch nooit). Dan zal ik de Asus N750JK-T4171H kopen. Beste budget kaart voor dit prijs segment met een goed mat scherm. Harde schijf is matig maar die kan je heel makkelijk later door een SSD vervangen.

BTO

Custom laptops, kan ik niet heel veel over zeggen behalve:

Let op de volgende punten bij een laptop:

  • Resolutie van het scherm (houd >= Full HD (1920x1080) aan voor een goed scherm)
  • CPU: Alle i7 modellen kan je als snel beschouwen, en sommige modellen van de core i5. Gebruik geen core i3 voor informatica vakken, je zal je dood ergeren. Vraag dus bij een i5 om hulp.
  • GPU: Videokaart geheugen (1024MB/2GB) zegt helemaal niets over de performance. Bij laptop videokaarten kom je vaak bij Nvidia of Intel uit. Intel HD graphics is slecht om op te gamen, Nvidia heeft van super low end tot high end. Vraag hier eigenlijk altijd om hulp (en niet van amateurs die zeggen dat ze een macbook bezitten). Slechte videokaarten eindigen meestal op 10,20,30,40 (bijvoorbeeld de GT 620m). Goede Nvidia kaarten zijn bijvoorbeeld de GT 650m, GT750m, GT850m en de Geforce GTX kaarten.
  • Kijk niet naar de harde schijf of geheugen (behale bij ultrabooks). Deze twee componenten kan je altijd makkelijk vervangen in normale laptops, los een SSD kopen is meestal goedkoper.
  • Als je heel zeker wil zijn van je koop, zoek dan de laptop op notebookcheck op (even googelen) en lees de review. Deze gaat dieper in over het toetsenbord, kleurenechtheid etc.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Wat een ongelovelijke slechte website. De videokaarten in het vergelijkingsoverzicht staan genoteerd zonder de GTX notatie wat veel uitmaakt. En die alternatieven... een 840m, dat is toch geen fatsoenlijke keuze ....

Die alternatieven zijn gamelaptops voor mensen die bejeweld spelen..........

Overigens is dit topic al vrij oud.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...