Jump to content

Telefoon vraagje


GTAKevin023

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een Samsung Galaxy S5 waar ik heel erg voorzichtig en zuinig mee ben.

Maar ik heb een vraag daarover.

Mijn telefoon staat 24/7 aan. Ook aan de oplader.

Nou is de vraag. Is het handig/normaal je telefoon nooit uit te zetten?

Of kan het schadelijk zijn en moet je hem af en toe gewoon uitzetten?

Natuurlijk is me scherm wel uit als ik hem niet gebruik. :puh:

Gr GTAKevin023.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn telefoon staat 24/7 aan. Ook aan de oplader.

Nou is de vraag. Is het handig/normaal je telefoon nooit uit te zetten?

Of kan het schadelijk zijn en moet je hem af en toe gewoon uitzetten?

Tja, ik kan het niet echt aanraden dat je hem langer dan 24 uur aan de oplader laat staan. Want het is onlangs nog op het nieuws geweest dat je telefoon hierdoor een brand kan verrichten. Anders maakt het volgens mij niet echt uit of je hem aan laat staan of niet.
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn telefoon staat 24/7 aan. Ook aan de oplader.

Nou is de vraag. Is het handig/normaal je telefoon nooit uit te zetten?

Of kan het schadelijk zijn en moet je hem af en toe gewoon uitzetten?

Tja, ik kan het niet echt aanraden dat je hem langer dan 24 uur aan de oplader laat staan. Want het is onlangs nog op het nieuws geweest dat je telefoon hierdoor een brand kan verrichten. Anders maakt het volgens mij niet echt uit of je hem aan laat staan of niet.

Als dat zo zou zijn, dan is zo'n telefoon wel héél slecht ontwikkeld. :puh:

Een apparaat is erop gebouwd om bij het bereiken van een volle acculading te stoppen met de toevoer, er komt dan simpelweg niets meer bij. Dat is het slimme achter die adapters. Je loopt dus géén kans op brand-/explosiegevaar. Alleen bij slechte adapters wil dit tijdens het opladen nog wel eens gebeuren.

Hey,

Ik heb een Samsung Galaxy S5 waar ik heel erg voorzichtig en zuinig mee ben.

Maar ik heb een vraag daarover.

Mijn telefoon staat 24/7 aan. Ook aan de oplader.

Nou is de vraag. Is het handig/normaal je telefoon nooit uit te zetten?

Of kan het schadelijk zijn en moet je hem af en toe gewoon uitzetten?

Natuurlijk is me scherm wel uit als ik hem niet gebruik. :puh:

Gr GTAKevin023.

Het is volkomen normaal dat je je telefoon nooit tot bijna nooit uitzet. Wel is het zo dat je op een gegeven moment toch een keertje een herstart moet doen, omdat je RAM-geheugen vol kan komen te zitten bij veel gebruik van bijvoorbeeld een Android-toestel. Bij iOS is dit weliswaar wat beter geregeld, maar ik herstart mijn iPhone ook iedere week een keertje. Het kan nooit kwaad, hè. ;)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn telefoon staat 24/7 aan. Ook aan de oplader.

Nou is de vraag. Is het handig/normaal je telefoon nooit uit te zetten?

Of kan het schadelijk zijn en moet je hem af en toe gewoon uitzetten?

Tja, ik kan het niet echt aanraden dat je hem langer dan 24 uur aan de oplader laat staan. Want het is onlangs nog op het nieuws geweest dat je telefoon hierdoor een brand kan verrichten. Anders maakt het volgens mij niet echt uit of je hem aan laat staan of niet.

Bedoel dat ik hem 24/7 aan heb staan en hij is ook aan als ie aan de oplader zit. Hij zit niet 24/7 aan de oplader.

Link to comment
Delen op andere websites

Smartphones zijn er op gebouwd om 24 uur per dag "aan" te staan. Zodra je het scherm uitzet gaat de telefoon in een soort van slaap stand (bijna hetzelfde als je computer) waardoor de smartphone minder hard hoeft te werken.

De nieuwe adapters hebben inderdaad een beveiliging ingebouwd dat er niet wordt ge-overcharged. Primair om efficiënter met de energie om te gaan, maar het bied ook betere brandveiligheid. Ik zou wel alleen de adapter van je Galaxy S5 gebruiken, want chineese adapters zijn meestal nogal rommelig en elke USB adapter geeft een ander amperage af, wat slecht voor je telefoon kan zijn.

Offtopic:

Overigens, bij nieuwe Android versies (4+) heb ik nooit een restart hoeven uitvoeren vanwege "slecht" RAM management, dit kwam ik alleen op Android 2.3 tegen, dus al een beetje out of scope..

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn telefoon staat 24/7 aan. Ook aan de oplader.

Nou is de vraag. Is het handig/normaal je telefoon nooit uit te zetten?

Of kan het schadelijk zijn en moet je hem af en toe gewoon uitzetten?

Tja, ik kan het niet echt aanraden dat je hem langer dan 24 uur aan de oplader laat staan. Want het is onlangs nog op het nieuws geweest dat je telefoon hierdoor een brand kan verrichten. Anders maakt het volgens mij niet echt uit of je hem aan laat staan of niet.

Ik heb hem 17/18 uur op de batterij. De overige uren ligt hij aan de oplader.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik kan het niet echt aanraden dat je hem langer dan 24 uur aan de oplader laat staan. Want het is onlangs nog op het nieuws geweest dat je telefoon hierdoor een brand kan verrichten. Anders maakt het volgens mij niet echt uit of je hem aan laat staan of niet.

Mijn iPhone 3G heeft mijn oude simkaart erin waarmee ik bankzaken kan regelen, omdat ik geen zin heb om een lege telefoon tegen te komen om vervolgens 5 minuten te wachten voordat ie opstart omdat de accu leeg is.

Laat ik hem gewoon aan de oplader, afgelopen 2 maanden non stop eraan gehangen en geen brand gehad.

Ook mijn iPod hangt al maanden aan de lader, netzoals mijn iPad die soms weken eraan hangt, geen brand hier gehad, alles wordt wel met officiële laders geladen.

Deze apparaten hebben tegenwoordig de functie om zich niet te ver leeg te trekken, of teveel op te laden als bescherming.

Bij gebruik van slechte laders of een telefoon/accu die niet goed is, kan het voorkomen dat het in de hens vliegt maar dit heeft niks met tijd te maken, het probleem ligt bij het apparaat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Nee ik zou het niet 24/7 aan de lader houden, want dan raakt de lader erg overhit.

Je leest niet goed, hij zegt eerst dat die de telefoon 24/7 aan heeft, ook als die aan de lader zit. In andere woorden, hij zet de telefoon niet uit als die in de lader gaat. Niet dat die 24/7 in de lader zit dus.

Smartphones zijn er inderdaad op gemaakt, alhoewel het eens in de zoveel weken of maanden zeker geen kwaad kan af en toe een keer je telefoon te rebooten (uit en aanzetten in normaal NL) zodat het geheugen etc weer helemaal leeg is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Het is beter voor de batterij als je hem af en toe compleet leeg laat lopen en vervolgens volledig oplaadt voordat je de telefoon weer gebruikt, in plaats van bij 20% al opladen en bij bijvoorbeeld 80% weer van de lader halen, etc. Dit zorgt voor een langere levensduur van je batterij, en dus ook voor langer plezier met je telefoon (vooral als de batterij vast ingebouwd is).

EDIT:

Achterhaalde informatie, zie onderstaande post :)

Bewerkt: door Dippie
Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig is dit niet meer van toepassing, dit was het geval bij Ni-Cd accu's.

Door ze op verschillende percentages te laden, kreeg je geen geheugen effect.

In principe is de accu nog prima met dit verschijnsel, alleen 'denkt' ie dat ie al leeg is of vol, terwijl dit incorrect is en veelal niet meer echt bruikbaar.

Door de samenstelling van Ni-Mh accu's, was geheugen effect eigenlijk ook al niet meer het geval, maar veel mensen namen geen risico's.

Li-Ion en Li-Po hebben helemaal geen last van geheugen effect, en daarbij hoeft dit dus niet, wel handig om het af en toe te doen om te kalibreren voor de telefoon.

Maar de accu zelf lijdt er niet onder als je deze op dezelfde percentage doet laden, wel heeft ie liever een percentage van +/-60% dan van 100% of 20%.

Omdat de gel/moleculen/whatever dan rustig zijn en dat verlengt levensduur, nieuwe telefoons/accu's worden ook rond de 60% verscheept om deze reden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...