Jump to content

[NEW][-€1000] 3L1077

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Budget: minder dan 1000 euro.

Doel: Beetje gamen, zoals civilization V en Minecraft, maar dat is niet echt het hoofddoel. Vooral werken zoals Photoshop, Premiere, After Effects, en dergelijke. Een beetje allround, maar ik wil dat 'ie krachtig genoeg is en wel wat dingen tegelijk kan doen.

Merk pc of samengesteld: Wat het beste is.

Benodigde randapparatuur: Geen monitor, misschien wel een muis/toetsenbord.

SSD, ja of nee?: Wat het beste is.

Besturingssysteem: Windows 8, maar ook de mogelijkheid om te Hackintoshen.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Een bedrijf (maakt niet uit welk)

Extra koeling (voor overklokken)?: Ik ken er niets van...

Tsja, ik ben dus de absolute noob wat betreft hardware, vandaar dit topic. Heb nu een nieuwe kamer met heel wat plaats, en wil graag een krachtige PC hebben, waarmee ik zware programma's op een goede manier en tegelijk aankan. (Wat nu niet het geval is met m'n MacBook Pro) Ik wil ook enkele games kunnen splen, zoals Civilization V en Minecraft op hoge settings, maar dat is niet het hoofddoel. Verder zou ik er ook wel Hackintosh op willen zetten, maar daar kan een vriend me wel mee helpen. Echter, niet elke PC is daarvoor geschikt, als ik het goed heb begrepen. Hij is trouwens ook helemaal niet voor morgen, moet eerst nog de kamer inrichten, en dergelijke... en het geld verzamelen. En dit is dan nog in theorie, het staat helemaal niet vast dat ik hem écht 100% zeker ga (kunnen) kopen.

Kunnen jullie deze waardeloze noob helpen? Twijfel niet om een vraag te stellen, maar ik ken er héél weinig van.

Bewerkt: door 3L1077
Geplaatst:

Als je hem niet in de onmiddellijke toekomst wil aanschaffen dan loont het nu niet echt de moeite om nu al een samenstelling te maken. De technologie evolueert snel en wat nu goed is kan bij wijze van spreken over een maand al verouderd zijn. Het probleem dat zich hier stelt is het volgende: videobewerkingsprogramma's zoals Premiere en After Effects zijn nogal zwaar op de CPU bij het renderen. Dan kan het de moeite lonen om een high-end processor te nemen (Intel Core i7 of Xeon). Daarentegen zijn fotobewerkingsprogramma's vaak meer bezig met de GPU en als je het écht professioneel wil aanpakken dan kan je een nVidia Quadro overwegen. De CPU en de GPU zijn de duurste onderdelen in de PC, dus het is maar de vraag waar je de nadruk op wil leggen.

Let op bij Hackintosh dat je onderdelen gaat gebruiken welke al eens getest zijn, ik heb hackintosh meerdere malen op een normale pc gehad en ik kan dus uit ervaring vertellen dat het een pain in the ass is.

Dus ook een beetje kijken waarmee mensen het al werkend hebben gehad of waar al kext(hackintosh term voor drivers) voor beschikbaar zijn, dit kan het installeren maar ook werkend houden makkelijker maken.

Ik zeg het voorzichtig, maar als Mac OSX je echt serieus trekt, waarom niet kijken voor een nieuwe Mac Mini?

Ik zie dat ie theoretisch Civ 5 moet kunnen draaien op recommended, alleen hoe ie met editing programma's omgaat weet ik niet.

Het zou een overweging waard kunnen zijn en zou binnen je budget passen, alleen minder upgradebaar als een normale desktop.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

@Big Boss, ik heb het idee dat een videobewerkingsprogramma een beetje zwaarder is, en dat ik daar dus meer focus op moet leggen. Ik photoshop wel méér, maar zelfs op mijn MB kan ik nog wel redelijk vlotjes photshoppen, wat niet gezegd kan worden van AE en PR...

@Golf, ja, ik heb er al aan gedacht... Ik heb m'n MacBook voor wat Mac betreft, maar ik denk dat ik op desktop toch liever windows heb, wegens de mogelijkheden. Als Hackintosh echt niet kan met wat ik wil, dan is dat maar zo, maar het leel me mooi meegenomen.

Geplaatst:

@Golf, ja, ik heb er al aan gedacht... Ik heb m'n MacBook voor wat Mac betreft, maar ik denk dat ik op desktop toch liever windows heb, wegens de mogelijkheden. Als Hackintosh echt niet kan met wat ik wil, dan is dat maar zo, maar het leel me mooi meegenomen.

Met bootcamp kan je vlekkeloos beiden draaien, gebruik het zelf sporadisch om af en toe wat games te spelen en soms gebruik ik Parallels voor apps die geen kracht vereisen.

Hackintosh is zeker wel te doen, maar lang niet alle hardware is even geschikt hiervoor, mensen die een hackintosh bouwen doen dit veelal volgens een lijstje met hardware waarmee bekend is dat het werkt.

Sommige moederborden werken niet omdat de bios versie te nieuw of te oud is, sommige videokaarten werken niet omdat de firmware afwijkt, zover gaat het in de hackintosh wereld.

Meestal werkt het wel, maar het opzetten vereist werk, mijn eerste succesvolle hackintosh duurde volgens mij 2 dagen na trail en error, en weet ik hoeveel installaties, je moet weten wat je exact erin hebt zitten.

Een hackintosh even upgraden zit er dus niet in, je zult softwarematig drivers moeten verwijderen en de goede weer installeren etc, ook werkt slaapstand niet altijd of zul je compromissen moeten sluiten.

Ook als je op een normale pc Mac OSX zet, en je hebt een Mac met vergelijkbare specs, dan zal de Mac altijd sneller zijn, door de betere optimalisatie.

Ook vereist een hackintosh op de community en zullen de kext minder optimaal geschreven zijn en zal de normale pc minder snel zijn dan een vergelijkbare Mac, wat logisch is maar wel vermelden waard.

Ik zou zoals Big Boss aangaf, even wachten met het samenstellen, prijzen van nu kunnen morgen 10% lager liggen waardoor duurdere hardware mogelijk is.

Wat wel is, verouderd is een breed aspect, sommige vinden verouderd zodra er een nieuwe cpu uit is met 100mhz meer vanaf fabriek, en sommige vinden het pas verouderd zodra de nieuwste software er niet meer goed op draait.

Maar even wachten tot je budget bij een hebt, en dan kijken voor spullen, dan heb je ook het nieuwste/meeste voor je budget. ;)

Zou dit een degelijke/mogelijke/goede/geschikte computer zijn?

Klik

Alvast bedankt!

Case

ZALMAN Z11 PLUS BLACK MID TOWER CASE

Processor (CPU)

Intel® Core™i5 Quad Core Processor i5-4590 (3.3GHz) 6MB Cache

Motherboard

ASUS® Z97M-PLUS: m-ATX, USB3.0, SATA 6.0, XFIRE

Memory (RAM)

8GB KINGSTON DUAL-DDR3 1600MHz (1 x 8GB)

Graphics Card

2GB NVIDIA GEFORCE GTX 750 Ti - DVI, mHDMI, VGA - 3D Vision Ready

1st Hard Disk

1TB 3.5" SATA-III 6GB/s HDD 7200RPM 32MB CACHE

1st DVD/BLU-RAY Drive

24x DUAL LAYER DVD WRITER ±R/±RW/RAM

Memory Card Reader

INTERNAL 52 IN 1 CARD READER (XD, MS, CF, SD, etc) + 1 x USB 2.0 PORT

Power Supply

CORSAIR 350W VS SERIES™ VS-350 POWER SUPPLY

Processor Cooling

INTEL STANDARD CPU COOLER

Sound Card

Asus Xonar DG 5.1 SoundCard & Headphone AMP (Award Winner)

Wireless/Wired Networking

10/100/1000 GIGABIT LAN PORT (Wi-Fi NOT INCLUDED)

USB Options

MIN. 2 x USB 3.0 & 4 x USB 2.0 PORTS @ BACK PANEL + MIN. 2 FRONT PORTS

Power Cable

1 x 1 Metre European Power Cable (Kettle Lead)

Operating System

Genuine Windows 8.1 64 Bit - inc DVD & Licence

DVD Recovery Media

Windows 8.1 (64-bit) DVD with paper sleeve

Office Software

FREE 30 Day Trial of Microsoft® Office® 365

Anti-Virus

NORTON ANTI-VIRUS 2014 - 1 Year Licence for 1 PC *SPECIAL*

DVI-D & HDMI Monitor Cables

1 x 2 METRE GOLD PLATED V1.4 HDMI CABLE

Speakers

Microlab FC360 High fidelity 2.1 Speaker System

Warranty

3 Year Standard Warranty (1 Month Collect & Return, 1 Year Parts, 3 Year Labour)

Delivery

2 DAY DELIVERY TO BELGIUM (€25)

Build Time

Standard Build - Approximately 7 to 9 working days

Quantity

1

Geplaatst:

De link werkt niet meer, hoe duur is deze PC?

Er zit geen SSD in, wat betekent dat de gebruikerservaring wat achteruit gaat.

Hmm, het was niet zo goed. Had gewoon wat geprobeerd en aangeklikt op die website, naar de hand van een paar benchmarks. Het was ongeveer 1000 euro.

Heb jij een goed idee voor een game/werk-pc? 1000-1200 euro alles staat erboven. Ik ken er niet veel van en wil echt niets fout doen.

Geplaatst:

Wat voor resolutie heeft je beeldscherm? Als ik dat weet kan ik morgen in de trein wel wat in elkaar knutselen.

Geplaatst:

1000.png

Hier komt dan ook nog 50 euro bij voor het in elkaar zetten bij een webshop zoals alternate.

Windows heb ik er bij gedaan, maar misschien heb je die nog liggen? Met deze setup ga je waarschijnlijk geen hackintosh draaien (vanwege de videokaart). Dit is de beste combinatie voor een game PC van ~1000 euro, waarbij de Radeon R290 (1 van de beste GPU's op het moment) goede performance krijgt in de komende 4 jaar.

Geplaatst:

Super, echt bedankt! Hier ben ik veel mee! Alleen nog enkele vraagjes/opmerkingen.

Ja, ik had inderdaad nog een windows nodig. :puh: Ga ik met die configuratie games op de hoogste settings kunnen spelen? Is het trouwens mogelijk om deze kast te gebruiken? En als laatste; ik denk dat ik niet toe ga komen met die 256 gigabyte. Dus dat betekent dat ik nog een HDD moet aanschaffen? Kan ik die intern in die computer hebben, of moet dat extern via een USB? Ik heb ook nog niet helemaal begrepen hoe het dan werkt om SSD en HDD te combineren... Windows zet je dus op de SDD voor de snelheid, en HDD voor alle bestanden op te slaan? En waar moeten de programma's dan?

Als we de kast vervangen voor die ene van Alternate kom je uit op +/- 945 euro. Je kunt dus eventueel een HDD er bij kopen. ;)

Ff gezocht, 1 terabyte 3.5" HDD: Klik

Gezien de aantal 3.5" bays in die kast, zou je er eventueel nog 4 andere bij bouwen later. Let wel op dat dat SATA 3.5" is.

Je kunt het beste je meest gespeelde games, saves, en programma's die je echt veel gebruikt op de SSD zetten zodat die in no time zijn opgestart, en eventuele bestanden opslaan op de HDD.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Geplaatst:

De videokaart is goed voor games zoals battlefield 4, bioshock en metro last light op ultra met meer dan 60fps op een Full HD scherm. Civ V kan ik zelfs op mijn laptop op max met 60fps draaien dus dat komt hier dan zeker ook goed.

Je kan inderdaad een andere kast kiezen, en meerdere harde schijven in de computer laten zetten (in jouw geval moet je wel aangeven dat je het in elkaar wil laten zetten voor een extra 50 euro). Windows kan je dan inderdaad het beste op de SSD installeren, programmas die je veel gebruikt ook op de SSD maar dingen die veel ruimte innemen (videos, muziek, grote games) etc beter op de HDD.

Zolang je minder dan 75% van de SSD ruimte gebruikt is er eigenlijk geen probleem wat je er op zet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...