Visser23 Geplaatst: 10 september 2014 Rapport Geplaatst: 10 september 2014 Hallo! Op stage ben ik bezig met een nieuwe webshop voor een grote sportvereniging. Bij deze webshop zit een functie waarbij ik voorraden moet gaan invoeren. Dit is natuurlijk verder geen probleem. Het gaat om shirts, verzorgingsmiddelen, shorts, maar ook om schoenen. Alles wordt alleen via de webshop verkocht, behalve de veld- en zaalschoenen. Deze worden via de webshop en normale winkel verkocht. Nu zit ik met het volgende probleem; Wanneer ik een schoen verkoop in de winkel, klopt de voorraad niet meer in de webshop. Wat zijn hier oplossingen voor? Hebben jullie ideeën en/of oplossingen? Ik weet niet of dit nou software/hardware of programmeerdinges gerelateerd is. Reageren
Niked Geplaatst: 10 september 2014 Rapport Geplaatst: 10 september 2014 (bewerkt) Ik heb even wat opgezocht en dit gevonden: http://www.seasight-media.nl/magento-kassakoppeling-met-webwinkel/ Zover ik heb begrepen van die website Hebben ze een programma om je kassa te linken met je webshop.Zonder dat jij steeds de voorraden moet wijzigen. Bewerkt: 10 september 2014 door skullz-000 Reageren
Joriz Geplaatst: 10 september 2014 Rapport Geplaatst: 10 september 2014 Om de handelingen voor de caissière te minimaliseren (die zou het moeten bijhouden) zou je het kassasysteem verkopen door kunnen koppelen naar het webshop systeem. Al moet je denk wel rekening mee houden als iemand iets omruilt ofzo hoe je daar mee omgaat. Lijkt me dus niet alleen een programmeerprobleem, maar vooral wat zijn handige oplossingen binnen het bedrijf waarbij het gemakkelijk en begrijpbaar is voor het personeel. Daarnaast moet je denk rekening houden met goodwill. Hoe kijkt de caissière er tegen aan dat er een webshop is? Misschien vind een caissière dat maar niets aangezien een webshop eigenlijk zijn/haar baan afneemt. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden voordat je met de meest fantastische oplossing komt die dan toch niet wordt gebruikt zoals je het hebt bedacht. Reageren
Visser23 Geplaatst: 11 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 11 september 2014 Dat zijn twee berichten waar ik wat aan heb. @Joriz: Het bedrijf heeft niet echt een cassiere. Iedereen doet zijn/haar werkzaamheden. Dit heeft voornamelijk met vele webshops te maken en bestellingen van sportverenigingen die mondelijk zijn overeengekomen. Wanneer er een klant in de winkel komt, gaat er een willekeurige medewerker van ons naar toe om te helpen. Alle medewerkers vinden het geen probleem dat er webshops zijn. In dit bericht praat ik over meerdere webshops, maar er komt nu pas eentje waarbij de voorraad daadwerkelijk goed bij moet worden gehouden. Het zou dan inderdaad handig zijn om de webshop verkopen door te koppelen aan het webshop systeem. Is dit te doen met een productscanner in de winkel? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.