Jump to content

Lacie Minimus 3 TB


MegaPilot

Recommended Posts

Hey,

ik heb een heel vervelend probleem. Na het spelen van FIFA 15 Demo en het opnemen van enkele fases is mijn harde schijf(Lacie Minimus 3 TB) enorm traag geworden. Ik probeerde deze herhalingen nog te verwijderen, maar 1 bestand kon ik niet verwijderen. Uiteindelijk blijkt nu dat het bestand toch verwijderd is.

Het kopiëren van bestanden naar mijn computer gaat nu ONGELOFELIJK traag. Als ik een video wil afspelen, duurt het zeker 30 seconden/1 minuut vooraleer het bestand geladen is.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen valt? Is misschien mijn kabel rot geworden? Ik ga morgen eens testen of het op een andere laptop ook zo is, maar ik vermoed van wel. :(

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan proberen om te kijken of het helpt om je schijf te defragmenteren. Wie weet staan er een aantal corrupte bestanden op de schijf. Met een defragmentatie verwijder je deze bestanden, en zet alles bestanden weer bij elkaar. Windows slaat bestanden namelijk op in verschillende fragmenten verspreid over de schijf, normaal zou dit niet voor problemen zorgen maar wie weet helpt dit.

Windows 8

Windows 7

Het kan wel erg lang duren voor dat hij klaar is met defragmenteren, zeker als het de eerste keer is.

Beste is ook om verder niks te doen als je het defragmenteren aan hebt staan.

Probeer maar eens en kijk of het helpt :)

Je kan het ook nog proberen met defraggler, een uitgebereide defragmentatie programma van Piriform

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Als je schijf echt zo traag is en veel trager dan normaal dan is mogelijk je schijf defect en is defragmenteren het laatste wat je moet doen.

Vanaf Windows Vista worden schijven automagisch gedefragmenteerd. Je hoeft dus niets te doen.

Wat ik je wel ten zeerste afraad is om te gamen vanaf externe hardeschijven. Die zijn er niet voor gemaakt. Externe hardeschijven zijn gemaakt voor goedkope opslag voor externe back-up mogelijkheden. Wat je dus ziet is dat je over het algemeen er minder snel naar kan schrijven en van kan lezen. Daarnaast verkort je de levensduur flink als je het dus als 'normale' hardeschijf gaat gebruiken voor gamen. Constante Schrijf/lees opdrachten zou ik dus weghouden van backup-schijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je dus ziet is dat je over het algemeen er minder snel naar kan schrijven en van kan lezen. Daarnaast verkort je de levensduur flink als je het dus als 'normale' hardeschijf gaat gebruiken voor gamen. Constante Schrijf/lees opdrachten zou ik dus weghouden van backup-schijven.
Kijk, dat is dus EXACT hetgeen het geval is bij mij. M'n schijf loopt dus op z'n laatste loodjes? :-( Ik had overigens 0% fragmentatie.Ik heb mijn externe HDD overigens nooit gebruikt om te gamen. Wel sla ik al m'n Fraps herhalingen meteen op op mijn harde schijf.

Edit: Nou begrijp ik er niks meer van. Plots gaat ze weer aan de oude snelheden... :bonk:

Edit2: En nu niet meer...Deze schijf is onbetrouwbaar geworden, ik ga maar snel een andere halen en alles overzetten. En dan kijken wat ik met de garantie kan aanvangen.

Edit3: Schijfcontrole is beëindigd en heeft fouten gevonden, deze is nu bezig met herstellen. Eens zien wat het geeft..

Edit4: Schijfcontrole heeft de schijf blijkbaar helemaal kapot gemaakt. "E is niet toegankelijk. Parameter onjuist.".

En op andere pc cyclische redundantiecontrole...

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...