Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Je gebruikt je telefoon dan niet veel of ligt dat dan aan mij? :puh:

Die van mij ziet er heel anders uit.

*screenshot*

De batterijduur van de iPhone 6 is in theorie ook niet echt een enorme verbetering ten opzichte van de iPhone 5s (die jij als het goed is dus hebt). De iPhone 6 Plus gaat wel veel langer mee, maar die heeft dan ook een accucapaciteit van 2915 mAh, wat bij de iPhone 6 1810 mAh is. En bij de iPhone 5s is dat 1560 mAh. Vanwege het grotere scherm moet de iPhone 6 echter meer compenseren. Dus het is inderdaad niet een enorm verschil.

Al wil ik wel graag even benadrukken dat ik ruim een dag langer op stand-by heb gezeten. En ik weet niet hoe vaak jij op 3G zit, maar dat is ook een enorme batterijvreter. Het liefst zit ik de hele dag gewoon op Wi-Fi, maar dat gaat nou eenmaal niet altijd. Overigens heb je weliswaar nog 37% over, maar ik weet zeker dat je het alsnog niet zo lang zou kunnen volhouden als wat ik heb weten te bereiken. Want ik begon toen ik wakker werd gisteren (dinsdag dus) om 07:00 ongeveer met iets boven de 50% en om 20:41 was dat dus 1%. :puh:

Ik zit altijd op 4G en eigenlijk amper op Wi-Fi aangezien mijn Wi-Fi nogal traag is en ik vlakbij een telefoonmast woon en dus daarbij optimaal bereik heb. Daar komt ook bij kijken dat ik een databundel heb van 4GB dus eigenlijk onbeperkt. De reden dat ik nu Wi-Fi aan heb, is omdat ik updates heb geïnstalleerd van Pages (etc) van 300mb per stuk dus ik kwam akelig dichtbij mijn limiet :7

Haha, daarom heb ik zelf eergisteren nog automatische updates uitgeschakeld voor de App Store. Want hij had ineens een 100 MB grote update (niet van een iWork- of iLife-app) binnengehaald. xD

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Autoplay (Facebook) en ververs (apps) op achtergrond is ook verstandig om uit te zetten.

Heb ik. :) Verversen op de achtergrond heb ik alleen voor 'Weer' aan staan, de rest staat allemaal uit. En Autoplay had ik direct even uitgeschakeld toen ik Facebook geïnstalleerd had. Zo'n verschrikkelijke app is het. Paper* is wat dat betreft veel 'zuiniger' met data.

* Alternatief voor Facebook, dat wel gewoon door henzelf ontwikkeld is

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik hem heb opgehaald en stja, natuurlijk ben ik er blij mee maar de veranderingen tegenover de 5S zijn echt minimaal. Het scherm is niet veel beter, wel groter (groot pluspunt). TouchID werkt wat beter, mijn bereik LIJKT beter. Normaal heb ik nooit 3G op de begane grond in mijn huis. Voor de rest, stja. Alles werkt lekker snel en soepel zoals je gewend bent van Apple.

Zijn er ook nadelen? Euh.. Ja de camera die uitsteekt lijkt me niet zo handig. En.. het doosje vind ik lang niet zo mooi dan die van de 5(S). Maar daar kan ik niet echt mee zitten.

post-75785-0-26640900-1412164867_thumb.jpg

Nja ik heb het ding nog geen uur en heb miss 10 minuten er mee gewerkt. Ben namelijk nu via iCloud een backup aan het overzetten. Een echte vergelijking maken kan dus nog niet.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Het doosje vond ik ook al wat minder, maar inderdaad.. Daar kun je echt niet mee zitten... Het gaat toch om wat erin zit? :D

Ik vind dat het niet opvalt dat de camera uitsteekt. Aanvankelijk dacht ik dat het 'net zo erg' zou zijn als bij de iPod touch 5G die ik heb gehad. Die had ook zo'n uitstekende camera, echter was deze groter en stak deze nog verder uit. Bij de iPhone 6 is dat veel minder. En die angst voor beschadigingen aan de camera is nergens voor nodig. Want sinds de iPhone 5 wordt er gebruik gemaakt van saffierglas, dat zeer goed bestand is tegen krassen. Natuurlijk kan het randje alsnog beschadigen, maar dat kun je voorkomen door gewoon voorzichtig te zijn. :puh:

Overigens kan ik me wel voorstellen dat de iPhone 6 ten opzichte van de 5s niet enorm verschil qua prestaties enzo. Toch hoor ik van sommigen dat je die verschillen alsnog goed op kunt merken als je bijvoorbeeld een game of zware app opstart. En foto's en video's gemaakt met de iPhone 6 zien er in bepaalde situaties beter uit dan met de iPhone 5s, heb ik zelf ook kunnen zien op verschillende websites. Als je zoals ik van een iPhone 4S komt dan merk je in ieder geval gelijk het verschil. Dat is namelijk echt een verschil van dag en nacht!

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens kan ik me wel voorstellen dat de iPhone 6 ten opzichte van de 5s niet enorm verschil qua prestaties enzo. Toch hoor ik van sommigen dat je die verschillen alsnog goed op kunt merken als je bijvoorbeeld een game of zware app opstart. En foto's en video's gemaakt met de iPhone 6 zien er in bepaalde situaties beter uit dan met de iPhone 5s, heb ik zelf ook kunnen zien op verschillende websites. Als je zoals ik van een iPhone 4S komt dan merk je in ieder geval gelijk het verschil. Dat is namelijk echt een verschil van dag en nacht!

Het grotere scherm en het dunne toestel is erg aangenaam, dat is toch het grootste voordeel. Helaas dat de meeste apps nog niet geupdate zijn naar het formaat van de iPhone 6. Het beeld is nu niet zo scherp als je zou verwachten. Bij Whatsapp merk je het bijvoorbeeld heel erg dat het niet afgesteld is op het iPhone 6 formaat.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens kan ik me wel voorstellen dat de iPhone 6 ten opzichte van de 5s niet enorm verschil qua prestaties enzo. Toch hoor ik van sommigen dat je die verschillen alsnog goed op kunt merken als je bijvoorbeeld een game of zware app opstart. En foto's en video's gemaakt met de iPhone 6 zien er in bepaalde situaties beter uit dan met de iPhone 5s, heb ik zelf ook kunnen zien op verschillende websites. Als je zoals ik van een iPhone 4S komt dan merk je in ieder geval gelijk het verschil. Dat is namelijk echt een verschil van dag en nacht!

Het grotere scherm en het dunne toestel is erg aangenaam, dat is toch het grootste voordeel. Helaas dat de meeste apps nog niet geupdate zijn naar het formaat van de iPhone 6. Het beeld is nu niet zo scherp als je zou verwachten. Bij Whatsapp merk je het bijvoorbeeld heel erg dat het niet afgesteld is op het iPhone 6 formaat.

En dat vind ik dus ook een minpunt. Bij de iPhone 5 zag je destijds van die zwarte balken, maar de apps werden niet uitgerekt, waardoor ze er toch nog mooi uit zagen. Apps op de iPhone 6 die nog niet aangepast zijn zien er inderdaad minder goed uit. En het ergste is dat het bij apps als WhatsApp lang zal gaan duren voor we alsnog die ondersteuning krijgen. Want het kostte hen vorig jaar tot december om hun app aan te passen voor het iOS 7-design. :puh:

@Erwin: en vergeleken met de iPhone 4S is het dus gewoon een verademing. Simpele apps als Instellingen doen er op dat toestel al een eeuwigheid over om te laden. De iPhone 6 is wat dat betreft echt een krachtpatser. Maar als je van de iPhone 5s een upgrade doet... Tja, dan merk je dat verschil inderdaad niet echt. Was ook zo met de iPhone 5s vergeleken met de iPhone 5, had ik begrepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist een aanbetaling gedaan op de 64GB versie space gray. Ook toenet voor de eerste keer met de 6 mogen spelen en wat is dat ding licht, jezus. Ligt érg fijn in de hand, beter als de 5(S) en dat de camera uitsteekt is niet zo hinderlijk. In video's leek het wat verder uit te steken.

Meteen een leren case erbij besteld en nu wachten geblazen!

Offtopic, mensen ervaring met Pro assist? Verzekeren and such, ben daar beetje nieuw in.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...