Jump to content

Apple

Recommended Posts

Geplaatst:

Met ongelukkig formaat bedoelde hij denk ik de Plus ipv de normale 6, alhoewel de plus nog best te doen is in je zak hoor, heb het zelf geprobeerd. Maar vooral de jongere generatie onder ons is nogal van het 1000x per dag je telefoon in en uit je zak stoppen dus zo'n formaat wordt er dan nooit handiger op, vandaar dat ik ook voor de reguliere 6 ben gegaan.

En zelfs de 6+ is gewoon het verschil tussen 1 of 2 handen bedienen. Ik bedien mijn 4,5" scherm ook met 2 handen (waarvan 90% met zo'n styluspen, omdat ik niet wil dat m'n beeldscherm vies wordt :7 ) en heb nog steeds een 17,3" laptop die ik gewoon met 2 armen kan kan vastpakken en bedienen tegelijk, dus voor mij maakt de grootte niet zo veel uit.

Tja elk jaar verzint de media wel wat negatiefs omtrent Apple, echt veel slechter worden ze er ook niet op.

Zo heb je nu de bendgate had je in voorgaande jaren:

5s: fingerprintgate

5: scuffgate

4s: ook bendgate dacht ik

4: antennagate

Nouja "de media verzint...". Apple verzint ook elke keer wat positiefs, dus waarom is de media dan niet vrij om iets negatiefs te publiceren. In mijn opinie vind ik het beide crap. Ik baseer mijn aankopen dan ook nooit op promotiefilmpjes of afkraakfilmpjes, maar op ellenlange reviews.

deze review heb ik o.a. bijvoorbeeld van top tot bottom gelezen voordat ik mijn aankoop deed. terwijl ik geen enkel filmpje van nokia zelf heb bekeken (dat die de Nokia 1020 hélemaal top vinden lijkt me nogal wiedes.)

De Lumia 1020 is wel een cameratelefoon, nogal wiedes dat de camera uitsteekt. De kwaliteit van de 1020 is overigens ongeëvenaard en de filmpjes die de 1020 schiet van concerten met een overload aan bass en dergelijke is fenomenaal(dan heb ik het vooral over de spectaculaire audio ivm andere telefoons).

Beetje stupide filmpje wellicht, maar dit is in ieder geval hoe mijn Nokia Lumia 1020 de droomvlucht filmt (in het donker dus, met geluid uit speakers en wat gelul in de karretjes :D).

• Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ERRWINS

110

• Davedavy

71

• Grand Theft Auto TOM

69

• MegaPilot

52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Met ongelukkig formaat bedoelde hij denk ik de Plus ipv de normale 6, alhoewel de plus nog best te doen is in je zak hoor, heb het zelf geprobeerd. Maar vooral de jongere generatie onder ons is nogal van het 1000x per dag je telefoon in en uit je zak stoppen dus zo'n formaat wordt er dan nooit handiger op, vandaar dat ik ook voor de reguliere 6 ben gegaan.

En zelfs de 6+ is gewoon het verschil tussen 1 of 2 handen bedienen. Ik bedien mijn 4,5" scherm ook met 2 handen (waarvan 90% met zo'n styluspen, omdat ik niet wil dat m'n beeldscherm vies wordt :7 ) en heb nog steeds een 17,3" laptop die ik gewoon met 2 armen kan kan vastpakken en bedienen tegelijk, dus voor mij maakt de grootte niet zo veel uit.

Tja elk jaar verzint de media wel wat negatiefs omtrent Apple, echt veel slechter worden ze er ook niet op.

Nouja "de media verzint...". Apple verzint ook elke keer wat positiefs, dus waarom is de media dan niet vrij om iets negatiefs te publiceren. In mijn opinie vind ik het beide crap. Ik baseer mijn aankopen dan ook nooit op promotiefilmpjes of afkraakfilmpjes, maar op ellenlange reviews.

deze review heb ik o.a. bijvoorbeeld van top tot bottom gelezen voordat ik mijn aankoop deed. terwijl ik geen enkel filmpje van nokia zelf heb bekeken (dat die de Nokia 1020 hélemaal top vinden lijkt me nogal wiedes.)

Reviews zijn vaak ook beter dan die video's waar je soms helemaal knettergek van wordt. Alleen zou ik wel meer reviews lezen om zo tot een goede conclusie te komen van wat je echt wilt.

Geplaatst:

De Lumia 1020 is wel een cameratelefoon, nogal wiedes dat de camera uitsteekt. De kwaliteit van de 1020 is overigens ongeëvenaard en de filmpjes die de 1020 schiet van concerten met een overload aan bass en dergelijke is fenomenaal(dan heb ik het vooral over de spectaculaire audio ivm andere telefoons).

Beetje stupide filmpje wellicht, maar dit is in ieder geval hoe mijn Nokia Lumia 1020 de droomvlucht filmt (in het donker dus, met geluid uit speakers en wat gelul in de karretjes :D).

Zeker waar dat Apple ook het een en ander verzint hoor, ze zijn wel bazen in marketing, maar daar baseer ik mijn koop ook niet op haha. Maar media doet net zo hard mee, alhoewel Apple daar toch niet veel slechter van wordt.

Ik hou ook echt niet van reviewfilmpjes, lees veel liever over een product. Persoonlijk ben ik gewoon geen fan van de Lumia serie.

Geplaatst:

Tja, negativiteit of positiviteit zal de verkoopcijfers vast wel beïnvloeden. Het product wordt er zelf (inderdaad) niet slechter van. Het is nog steeds hetzelfde dingetje mits er een recall plaats vind ofzo. Qua Nokia Lumia serie ben ik zelf ook niet echt fan hoor. Eigenlijk van geen enkele telefoonserie. Blij ben ik wel met mijn telefoon. En ik ben er van overtuigt dat deze telefoon het beste is voor hetgeen wat ik wil van een smartphone (momenteel :puh: ).

Wellicht wel op een uitzondering na: De vrijheid in het besturingssysteem (daarin vind ik android beter). Maar goed, kwestie van de voor en tegens tegen elkaar opwegen :Y

Geplaatst:

Tja, negativiteit of positiviteit zal de verkoopcijfers vast wel beïnvloeden. Het product wordt er zelf (inderdaad) niet slechter van. Het is nog steeds hetzelfde dingetje mits er een recall plaats vind ofzo. Qua Nokia Lumia serie ben ik zelf ook niet echt fan hoor. Eigenlijk van geen enkele telefoonserie. Blij ben ik wel met mijn telefoon. En ik ben er van overtuigt dat deze telefoon het beste is voor hetgeen wat ik wil van een smartphone (momenteel :puh: ).

Wellicht wel op een uitzondering na: De vrijheid in het besturingssysteem (daarin vind ik android beter). Maar goed, kwestie van de voor en tegens tegen elkaar opwegen :Y

Klopt, ik heb 2 jaar lang Android gehad, in de tijd van de HTC Desire ( ong 4 jaar geleden nu ), vond het ook prachtig om er mee aan te kloten etc, meerdere custom roms gehad en telefoon ook geroot etc, maar sinds ik de stap heb gemaakt naar de iPhone is die interesse ook totaal verdwenen, het werkt en prima ook.

Achja elk jaar is er wel wat negatiefs van de media over Apple, ze zijn er nog nooit echt slechter van geworden. Ze worden slechter van die ios 8.0.1 update die ze vorige week uitrolde terwijl het telefoonnetwerk en de vingerprintsensor niet meer werkten dan de jaarlijkse media hypes.

Geplaatst:

Klopt, ik heb 2 jaar lang Android gehad, in de tijd van de HTC Desire ( ong 4 jaar geleden nu ), vond het ook prachtig om er mee aan te kloten etc, meerdere custom roms gehad en telefoon ook geroot etc, maar sinds ik de stap heb gemaakt naar de iPhone is die interesse ook totaal verdwenen, het werkt en prima ook.

Achja elk jaar is er wel wat negatiefs van de media over Apple, ze zijn er nog nooit echt slechter van geworden. Ze worden slechter van die ios 8.0.1 update die ze vorige week uitrolde terwijl het telefoonnetwerk en de vingerprintsensor niet meer werkten dan de jaarlijkse media hypes.

't Is inderdaad altijd weer iets. Het zijn echter niet alleen de problemen die zich tot een mediahype ontpoppen, maar ook de verwachtingen die vaak te laag zijn of dat de media geen vertrouwen in iets heeft. Als ik er meteen even een voorbeeldje bij mag halen: vorig jaar werd bij de iPhone 5s de vingerafdrukscanner als een gimmick gezien. Later nam iedereen hun woorden terug, want het werkt wel en goed ook! Apple weet technologie dat niet vaak besproken wordt toch populair te maken. Niet zozeer vanwege de technologie zelf, maar meer met de implemenatie ervan. Hoe je het moet instellen, hoe je het gebruikt. Hoe 'easy-to-use' het is. Net als iOS in z'n geheel. Het mag dan wel, ondanks 'extensibility' in iOS 8, nog altijd beperkt zijn ten opzichte van Android, maar het werkt. :puh:

Die problemen met iOS 8.0.1 waren natuurlijk wel even een keerpunt voor Apple, maar het bedrijf herpakte zich weer door heel snel iOS 8.0.2 uit te brengen. Bij Android is de fragmentatie veel lager, omdat fabrikanten bepaalde updates speciaal voor hun smartphones en tablets moeten aanpassen.

Geplaatst:

Hoge bomen vangen veel wind.

Wat wel apart is, is dat als een ander merk een flater maakt, je er nagenoeg niks van hoort.

Samsung heeft ook met de S5 wat scherm problemen, en daar hoor je in de media helemaal niks over.

Bij de iphone 6 (plus) zijn het er ook niet veel met buigproblemen, ik vermoed dat bepaalde figuren in de media investeringen hebben lopen in Samsung :bonk:

Geplaatst: (bewerkt)

Dat kan je van Nu.nl niet zeggen, die posten elke dag 3 Apple artikelen met klinkare onzin.

Ik heb bij Nu.nl nog nooit wat over schermproblemen van de Galaxy S5 gehoord, dan moet het wel echt zeldzaam zijn...

Ik vind dat als je je mobiel als "premium" aanbiedt, dat alle customers het recht hebben om je telefoon af te kraken als er dingen gebeuren zoals het verbuigen van chassis of diverse security problemen. Net als de Galaxy S5 vol staat met bloatware die niemand wil.

Bewerkt: door Sublime
Geplaatst:

Welke kleur heb je gedaan? :)

Space grey, weer eens wat anders dan mijn huidige gouden 5S. Ben echter niet zeker of ik niet liever de zilveren wilde. Maar goed, niet zeuren hé :puh:

Overigens helaas nog geen bericht gehad :cry:

Geplaatst: (bewerkt)

Dat kan je van Nu.nl niet zeggen, die posten elke dag 3 Apple artikelen met klinkare onzin.

Ik heb bij Nu.nl nog nooit wat over schermproblemen van de Galaxy S5 gehoord, dan moet het wel echt zeldzaam zijn...

Ik vind dat als je je mobiel als "premium" aanbiedt, dat alle customers het recht hebben om je telefoon af te kraken als er dingen gebeuren zoals het verbuigen van chassis of diverse security problemen. Net als de Galaxy S5 vol staat met bloatware die niemand wil.

Mja, mij gaat het ook te ver dat NU.nl zoveel Apple-artikelen plaatst iedere dag. Maar het ergste is dan ook nog dat bijvoorbeeld redacteur Colin van Hoek doet alsof Apple een God is. Ik ben echt een enorme fan van de producten, maar soms kan Colin echt overdreven doen. Dat geeft in mijn ogen het idee dat Apple-gebruikers gek zijn ofzo. :puh:

Nee, ik ben zelf niet gek. xD

De buigproblemen bij iPhone 6 Plus zijn trouwens ook zeldzaam, hoor. Maar dat is het probleem met de media, ze proberen je te laten denken dat het erger is dan het daadwerkelijk is. Het is maar een fractie van de inmiddels ruim 10 miljoen kopers (waarvan waarschijnlijk zo'n zes miljoen iPhone 6 Plus-exemplaren) die er last van hebben gehad. Misschien dat het er wel meer zijn, maar dan zijn diegenen simpelweg niet bij de Apple Store geweest om een vervangend toestel aan te vragen. En dat is dan dus niet Apple's probleem.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Geplaatst:

Welke kleur heb je gedaan? :)

Space grey, weer eens wat anders dan mijn huidige gouden 5S. Ben echter niet zeker of ik niet liever de zilveren wilde. Maar goed, niet zeuren hé :puh:

Overigens helaas nog geen bericht gehad :cry:

Dat wordt wel wennen om van een witte naar een zwarte te gaan. Zolang je maar geen spijt krijgt :puh:

Geplaatst:

Het enige wat ik hier zie is dat alle mankementen gauw met de mantel der liefde bedekt worden. 't Leunt een beetje naar snobisme, als je 't mij vraagt. Maar ja, wie ben ik? Op vraag van ERWINS de topic titel ook even aangepast.

Geplaatst:

Zolang je maar geen spijt krijgt :puh:

Morgen zal ik het weten, zojuist een mailtje gekregen dat ik hem op mag gaan halen :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...