Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Apple heeft natuurlijk ook wel van dit soort apps maar lang niet zoveel en daarnaast heeft Apple minder krachtige processoren dan sommige Android toestellen maar zijn ze toch sneller.

De benchmarks waarin Apple uitblinkt tov de Android toestellen zijn op 1 hand te tellen.

Vroeger was dit echter wel het geval.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Overigens is de generalisatie van de gemiddelde consument over Android soms belachelijk. Alsof Android alleen op Samsung telefoons draait.

En persoonlijk vind ik Samsung ook zeer slecht op software gebied (de OLED schermen zijn dan weer prachtig). Als ik aan legitieme Android telefoons moet denken neig ik meer naar de Nexus lijn, telefoons van LG en misschien ook een beetje HTC (ondanks hun bloatware, wat wel minder is dan Samsung).

Het argument dat Apple altijd "veiliger" zou moeten zijn is echt onzin. Dit komt door de fundamentele opzet van het internet (waarbij Apple producten niet anders presteren dan elke andere telefoon). Het feit dat iOS closed source is zal ook grote invloed hebben. Apple zal in het geheim vast een keer een paar miljoen tegen een paar security problemen hebben gegooid om het stil te houden. Net als de lakse reactie op het iCloud probleem.

Snelheid op de iPhone? Ik kan het niet bevestigen of ontkennen maar hier zal psychologie een hele grote rol spelen. Tijdens het gebruik van mijn iPod waren simpele instellingen veranderen nou niet bepaald snel van een gebruikers perspectief (dit is nu echter eindelijk wel goed aangepakt). Snelheid op het gebied van "schermen" laden etc. lijkt mij puur een kwestie van bedrog. Zorgen dat het scherm vloeiende animaties toont etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Apple heeft natuurlijk ook wel van dit soort apps maar lang niet zoveel en daarnaast heeft Apple minder krachtige processoren dan sommige Android toestellen maar zijn ze toch sneller.

De benchmarks waarin Apple uitblinkt tov de Android toestellen zijn op 1 hand te tellen.

Vroeger was dit echter wel het geval.

Apple heeft niet zoveel iPhone producten terwijl Android honderden modellen heeft dus dat is niet altijd even redelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Apple heeft niet zoveel iPhone producten terwijl Android honderden modellen heeft dus dat is niet altijd even redelijk.

De iPhone doet mee met de high-end smartphones en mag dus gewoon vergeleken worden met welke high-end smartphone dan ook. Dat Windows Phone en Android meerdere modellen heeft doet niet ter zake.
Link to comment
Delen op andere websites

Apple heeft niet zoveel iPhone producten terwijl Android honderden modellen heeft dus dat is niet altijd even redelijk.

De iPhone doet mee met de high-end smartphones en mag dus gewoon vergeleken worden met welke high-end smartphone dan ook. Dat Windows Phone en Android meerdere modellen heeft doet niet ter zake.

Zie bieden hun telefoon ook aan als "premium", persoonlijk verwacht ik dan ook dat deze zeker goed presteert vergeleken met andere high-end tot premium telefoons. Benchmarks vind ik persoonlijk eigenlijk ook niet zoveel zeggend omdat het meestal maar om ms gaat en dus voor de gemiddelde gebruiker onmerkbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Zie bieden hun telefoon ook aan als "premium", persoonlijk verwacht ik dan ook dat deze zeker goed presteert vergeleken met andere high-end tot premium telefoons. Benchmarks vind ik persoonlijk eigenlijk ook niet zoveel zeggend omdat het meestal maar om ms gaat en dus voor de gemiddelde gebruiker onmerkbaar.

Klopt, meeste benchmarks zijn ook slechts een indicatie, vroeger gebruikte ik benchmarks om te zien welke invloed overclocking had.

Maar met een verse windows install waren mijn scores ook verschillend terwijl hardware matig niks was veranderd, zelfs niet de clocks.

Als scores al zo verschillend zijn tussen een gebruikte Windows install en een verse install, dan zijn scores tussen verschillende OS'en nog slechter te vergelijken imo.

Tevens gaan benchmarks zo ver qua stressen, dat haal je 99/100 keer niet tijdens normaal telefoon gebruik, of je moet Prime95 gebruiken op je telefoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Goh, hebben ze nu pas NFC? Ik vind dat mensen met een Apple arrogantie hebben. "Oh ik heb een Apple waarvoor ik veel te heb betaald. Even mijn iPhone pakken hoor." Maarja Apple lijkt veel beter te zijn nu hij veel in het nieuws is. De galaxy alpha, hoor je daar wat van terwijl het een vergelijkbare telefoon is? Nee. Dat komt omdat die soorten telefoons al veel verder zijn met de technologie, terwijl als er een nieuwe Apple uitkomt het wereldnieuws is, terwijl deze veel te duur zijn en achterlopen op de technologie van nu. Heb jij ooit iemand horen zeggen "Ik zal mijn telefoon even pakken"? Nee, de nadruk moet per se worden gelegd op "Ik zal mijn iPhone even pakken."

Precies dat is dat 'stukje' (eerder flink stuk) marketing waar Apple zo groot mee is geworden, het woord iPhone wordt gebruikt in plaats van telefoon, iedereen weet daarvan, dat zegt toch al genoeg? Meer zou Apple niet durven dromen. Net als dat mensen zeggen even mijn macbook pakken in plaats van even mijn laptop pakken.

Je hoort echt niemand zeggen dat die even zijn Samsung of HTC gaat pakken, dat is juist de kracht van Apple en met name hun Marketing afdeling is ongelooflijk sterk.

Je hoeft helemaal niet het allerbeste product op de markt (blijft discutabel) te zetten, als je marketing goed is komt de rest ook wel, dat blijkt maar weer :).

Tevens als je niet normaal kan reageren op een onderbouwde beargumenteerde volwassen manier, vraag ik me echt af wat mensen doen op dit forum.

Apple heeft natuurlijk ook wel van dit soort apps maar lang niet zoveel en daarnaast heeft Apple minder krachtige processoren dan sommige Android toestellen maar zijn ze toch sneller.

De benchmarks waarin Apple uitblinkt tov de Android toestellen zijn op 1 hand te tellen.

Vroeger was dit echter wel het geval.

Waar haal je dit dan weer vanaf? http://tweakers.net/reviews/3713/5/apple-iphone-6-niet-vernieuwend-wel-verleidelijk-hoe-veel-sneller-is-die-a8-soc.html

Volgens mij is de iPhone 6 daar toch wel behoorlijk de winnaar.

De hele fout die de meeste android fabrikanten maken is dat het hun alleen maar om getallen draait, quadcore processor hier, 4ghz daar, zo hoog mogelijke schermresolutie (heb al 4K langs zien komen op een android model) wat heb je daar allemaal aan als het en niet goed (genoeg) geoptimaliseerd is, en vooral qua resoluties je er helemaal niks aan hebt? Ik heb liever een veel betere accuduur dan een 4K resolutiescherm, of welke resolutie dan ook hoger dan mijn 24" monitor of 40" televisie, op een klein 4-6 inch scherm waar je helemaal niks aan hebt.

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Waar haal je dit dan weer vanaf? http://tweakers.net/...die-a8-soc.html

Volgens mij is de iPhone 6 daar toch wel behoorlijk de winnaar.

Een game sneller draaien doordat je een kutresolutie hebt is echt niet noemenswaardig. :7 Dat heet logica. "Mijn videokaart is beter dan de jouwe, ik heb meer FPS dan jou. Dat jij het op FHD draait en ik op HD doet niet ter zake." Ik hoop dat je zelf wel inziet wat voor een onzin dit is.

Oja,

...dit is een Snapdragon 800, de 801 is uit en de 805 komt er binnenkort.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar haal je dit dan weer vanaf? http://tweakers.net/...die-a8-soc.html

Volgens mij is de iPhone 6 daar toch wel behoorlijk de winnaar.

Een game sneller draaien doordat je een kutresolutie hebt is echt niet noemenswaardig. :7 Dat heet logica. "Mijn videokaart is beter dan de jouwe, ik heb meer FPS dan jou. Dat jij het op FHD draait en ik op HD doet niet ter zake." Ik hoop dat je zelf wel inziet wat voor een onzin dit is.

Oja,

...dit is een Snapdragon 800, de 801 is uit en de 805 komt er binnenkort.

Klopt, maar de vraag is, heb je zulke hoge resoluties nodig op een kleine telefoon? Ik vind persoonlijk van niet. Niet om Apple te rechtvaardigen hoor, de iPhone 6 had zeker wel een wat hogere resolutie mogen hebben, maar met een PPI van 326 kun je al echt geen pixeltje meer zien in elk geval.

Verder vind ik een youtube filmpje niet echt een vergelijking, vooral omdat veel apps nog niet goed geoptimaliseerd zijn voor IOS8.

Link to comment
Delen op andere websites

Een game sneller draaien doordat je een kutresolutie hebt is echt niet noemenswaardig.

:7

Toen Apple de iPhone 4 maakte met de zogenaamde Retina scherm, hebben ze onderzoek gedaan naar wat nodig was qua ppi.

Bij de iPhone 4 hebben ze zoveel ppi erin gestopt, zodat je bij 10"(25,4cm) afstand (nagenoeg) geen verschil meer ziet tussen 326ppi of bijvoorbeeld 500ppi.

iPhone 5S heeft ook 326ppi, en de iphone 6, die heeft ook 326ppi, waarom zou je meer pixel erin zetten dan dat mensen kunnen zien?

Juist, daar komen de mensen die graag nummertjes vergelijken, maar het probleem is, niet alles draait om cijfers.

We weten allemaal dat als je iets in theorie hebt bedacht, dat het in de praktijk anders uit pakt.

Zo ook ppi, megapixel, paardenkrachten, gigahertz of de lengte van je schlong, meer komt beter over, maar veelal gaat het erom hoe het gebruikt wordt.

Wat voor zin heeft het, als je met pijn en moeite het verschil kan zien tussen 300 en 500ppi, om erop games te spelen?

Ander voorbeeld, geluid, ik heb hier een Logitech Z2300 staan, 200watt RMS, heb er vroeger thuis ramen mee laten trillen en kopjes in de kast laten rammelen.

Ik kan dus loeihard games spelen en ieder detail horen, maar het probleem is, dat ik ieder detail ook kan horen op zo'n 20% ipv 100%.

Wat voor zin heeft het om mijn speakers dan vol open te draaien?

Juist, helemaal niet, precies hetzelfde met ppi.

Beelden met zo'n 30fps of meer gaan snel zat, dat de details helemaal niet eens opvallen, maar ondertussen worden ze wel gerenderd.

Daarom presteert een iPhone ook beter in games, ze renderen geen onnodige details die je toch niet gaan opvallen, dankzij de 'kut resolutie'.

Kijk maar zelf, grafische test blijft de iPhone 6 en 5S zelfs hun grote broer voor, juist omdat die meer pixels moet renderen wat fps kost.

Op een gegeven moment ga je tegen de menselijke limieten lopen, onze ogen verversen beelden met ongeveer 30 beelden per seconde, wat 30 hertz is.

Maar 60 hertz komt vloeiender over, en 120 hertz nog vloeiender(komt ook door de manier van filmen en weergeven trouwens, niet direct door onze ogen), zal 1000 hertz dan super vloeiend overkomen?

Nee, 240 hertz heeft eigenlijk al geen zin meer, tenzij je 3d beelden gaat kijken, dus 120 hertz is voor geen 3d doeleinden meer dan prima.

Je kan ook speakers kopen die bijvoorbeeld tot 25.000hz kunnen gaan, maar het volgende problem is, we kunnen normaliteit maar tussen de 20 en 20.000hertz horen.

Kortom, je kan wel zo'n hoge resoluties hebben op een klein scherm, maar uiteindelijk zijn je ogen de zwakke schakel, hoe mooi het in theorie ook is.

En uiteindelijk wat een (te) hoge ppi doet, is de strop strakker aantrekken van je galg.

Link to comment
Delen op andere websites

Goh, hebben ze nu pas NFC? Ik vind dat mensen met een Apple arrogantie hebben. "Oh ik heb een Apple waarvoor ik veel te heb betaald. Even mijn iPhone pakken hoor." Maarja Apple lijkt veel beter te zijn nu hij veel in het nieuws is. De galaxy alpha, hoor je daar wat van terwijl het een vergelijkbare telefoon is? Nee. Dat komt omdat die soorten telefoons al veel verder zijn met de technologie, terwijl als er een nieuwe Apple uitkomt het wereldnieuws is, terwijl deze veel te duur zijn en achterlopen op de technologie van nu. Heb jij ooit iemand horen zeggen "Ik zal mijn telefoon even pakken"? Nee, de nadruk moet per se worden gelegd op "Ik zal mijn iPhone even pakken."

Precies dat is dat 'stukje' (eerder flink stuk) marketing waar Apple zo groot mee is geworden, het woord iPhone wordt gebruikt in plaats van telefoon, iedereen weet daarvan, dat zegt toch al genoeg? Meer zou Apple niet durven dromen. Net als dat mensen zeggen even mijn macbook pakken in plaats van even mijn laptop pakken.

Je hoort echt niemand zeggen dat die even zijn Samsung of HTC gaat pakken, dat is juist de kracht van Apple en met name hun Marketing afdeling is ongelooflijk sterk.

Je hoeft helemaal niet het allerbeste product op de markt (blijft discutabel) te zetten, als je marketing goed is komt de rest ook wel, dat blijkt maar weer :).

Tevens als je niet normaal kan reageren op een onderbouwde beargumenteerde volwassen manier, vraag ik me echt af wat mensen doen op dit forum.

Apple heeft natuurlijk ook wel van dit soort apps maar lang niet zoveel en daarnaast heeft Apple minder krachtige processoren dan sommige Android toestellen maar zijn ze toch sneller.

De benchmarks waarin Apple uitblinkt tov de Android toestellen zijn op 1 hand te tellen.

Vroeger was dit echter wel het geval.

Waar haal je dit dan weer vanaf? http://tweakers.net/reviews/3713/5/apple-iphone-6-niet-vernieuwend-wel-verleidelijk-hoe-veel-sneller-is-die-a8-soc.html

Volgens mij is de iPhone 6 daar toch wel behoorlijk de winnaar.

De hele fout die de meeste android fabrikanten maken is dat het hun alleen maar om getallen draait, quadcore processor hier, 4ghz daar, zo hoog mogelijke schermresolutie (heb al 4K langs zien komen op een android model) wat heb je daar allemaal aan als het en niet goed (genoeg) geoptimaliseerd is, en vooral qua resoluties je er helemaal niks aan hebt? Ik heb liever een veel betere accuduur dan een 4K resolutiescherm, of welke resolutie dan ook hoger dan mijn 24" monitor of 40" televisie, op een klein 4-6 inch scherm waar je helemaal niks aan hebt.

Alsof ik me hier moet houden aan alle regels, het is digitaal, allemaal 000 en 1111. Als je goed Nederlands wilt, ga je maar bij een sollicitatiebureau werken.
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat niet om je Nederlandse schrijven maar meer om je houding.

Je moet toegeven dat je als bedrijf goed in de markt staat wanneer mensen je product noemen in plaats van de algemene benaming voor het product.

jij kan niet aan mijn typtaal zien hoe ik ben, en wat mijn houding is.
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat niet om je Nederlandse schrijven maar meer om je houding.

Je moet toegeven dat je als bedrijf goed in de markt staat wanneer mensen je product noemen in plaats van de algemene benaming voor het product.

jij kan niet aan mijn typtaal zien hoe ik ben, en wat mijn houding is.

Dat kun je wel want je bedoelde je bericht van niet positief.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...