Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Toen Apple de iPhone 4 maakte met de zogenaamde Retina scherm, hebben ze onderzoek gedaan naar wat nodig was qua ppi.

Bij de iPhone 4 hebben ze zoveel ppi erin gestopt, zodat je bij 10"(25,4cm) afstand (nagenoeg) geen verschil meer ziet tussen 326ppi of bijvoorbeeld 500ppi.

iPhone 5S heeft ook 326ppi, en de iphone 6, die heeft ook 326ppi, waarom zou je meer pixel erin zetten dan dat mensen kunnen zien?

Apple laat je geloven dat het precies is wat je nodig hebt, maar het feit zal eerder zijn dat het productie proces op dat moment in de tijd gewoon niet beter kon.

Hun "verklaring" dat die ppi goed genoeg is voor je ogen slaat naar mijn mening helemaal nergens op. Kijk maar eens naar een 1080P telefoon in de webbrowser. Je kan dan duidelijk zien dat de tekst scherper is dan een 720p scherm.

Interessant filmpje trouwens over de load times van de iPhone en Nexus 5?.

Overigens heeft het renderen van een game op een hogere resolutie (als je zo'n blinde kip zijn om niet het verschil te zien) toch nog voordelen.

Bekijk dit filmpje maar eens:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het gaat niet om je Nederlandse schrijven maar meer om je houding.

Je moet toegeven dat je als bedrijf goed in de markt staat wanneer mensen je product noemen in plaats van de algemene benaming voor het product.

jij kan niet aan mijn typtaal zien hoe ik ben, en wat mijn houding is.

Toch kun je een hele goede inschatting maken op wat voor niveau en leeftijd een bepaalde gebruiker zit :-).

Maar goed we dwalen af, laten we terug ontopic gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgende week Apple event. Natuurlijk de beruchte MBA Air 12 Inch Retina, iPad 12 Inch Retina (HD?) en er gaan geruchten over een nieuwe Apple TV. Ben benieuwd :)

Ik zou het eerst even houden op een hardware-update voor de reguliere iPad(s). Het is namelijk zekerder dat dat gaat gebeuren dan dat er een iPad Pro komt. In ieder geval ben ik benieuwd naar de aankondigingen, ook op het gebied van de Apple TV. :)

Ik ga zeker even kijken. Heb je de datum en tijd voor me? :)

Het iPad-event is op 16 oktober. Tijd is nog niet officiëel bekend, maar tot nu toe is het altijd om 19:00 Nederlandse tijd geweest. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het deze keer anders is. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Volgende week Apple event. Natuurlijk de beruchte MBA Air 12 Inch Retina, iPad 12 Inch Retina (HD?) en er gaan geruchten over een nieuwe Apple TV. Ben benieuwd :)

Bij Apple kun je nooit 'natuurlijk' zeggen, denk ook niet dat ze zoiets nieuws als de air retina bij een iPad event zullen plakken, daar komt meestal weer een apart macbook/imac event voor. Er gaan wel meer geruchten van vanalles, ook over een imac retina, dus het is maar net de vraag wat er komt.

Volgende week Apple event. Natuurlijk de beruchte MBA Air 12 Inch Retina, iPad 12 Inch Retina (HD?) en er gaan geruchten over een nieuwe Apple TV. Ben benieuwd :)
Ik zou het eerst even houden op een hardware-update voor de reguliere iPad(s). Het is namelijk zekerder dat dat gaat gebeuren dan dat er een iPad Pro komt. In ieder geval ben ik benieuwd naar de aankondigingen, ook op het gebied van de Apple TV. :)
Ik ga zeker even kijken. Heb je de datum en tijd voor me? :)
Het iPad-event is op 16 oktober. Tijd is nog niet officiëel bekend, maar tot nu toe is het altijd om 19:00 Nederlandse tijd geweest. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het deze keer anders is. :puh:

Altijd 7 uur inderdaad, zullen ze ook niet vanaf wijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Apple laat je geloven dat het precies is wat je nodig hebt, maar het feit zal eerder zijn dat het productie proces op dat moment in de tijd gewoon niet beter kon.

Hun "verklaring" dat die ppi goed genoeg is voor je ogen slaat naar mijn mening helemaal nergens op. Kijk maar eens naar een 1080P telefoon in de webbrowser. Je kan dan duidelijk zien dat de tekst scherper is dan een 720p scherm.

Interessant filmpje trouwens over de load times van de iPhone en Nexus 5?.

Overigens heeft het renderen van een game op een hogere resolutie (als je zo'n blinde kip zijn om niet het verschil te zien) toch nog voordelen.

Bekijk dit filmpje maar eens:

Wat geef jij de voorkeur, lekker hoge resolutie en 20fps of een wat lagere resolutie maar wel 40fps, hier begon deze discussie mee.

Dankzij de 'lage' resolutie van mijn iPhone 4, heb ik GTA Vice City kunnen uitspelen zonder problemen en allemaal op een single core.

Terwijl er genoeg Android toestellen op hoge(re) resolutie niet aan hun trekken kwamen met een overal snellere telefoon, om een real-life voorbeeld aan te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou er zijn in het verleden wel vaker Macs aangekondigd bij het 'iPad event'. De MBA en iMacs zijn wel toe aan een retina update, net zoals de Mac Mini en Apple TV. Een hoop mogelijkheden dus.

Kunnen we er vanuit gaan dat OSX Yosemite officieel word uitgebracht volgende week? Ik hoor daar ook van alles over maar dat schijnt nogal wazig te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou er zijn in het verleden wel vaker Macs aangekondigd bij het 'iPad event'. De MBA en iMacs zijn wel toe aan een retina update, net zoals de Mac Mini en Apple TV. Een hoop mogelijkheden dus.

Kunnen we er vanuit gaan dat OSX Yosemite officieel word uitgebracht volgende week? Ik hoor daar ook van alles over maar dat schijnt nogal wazig te zijn.

Er zijn al twee Golden Master Candidates uitgebracht, dus het is zeker mogelijk dat OSX Yosemite uitgebracht gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgende week Apple event. Natuurlijk de beruchte MBA Air 12 Inch Retina, iPad 12 Inch Retina (HD?) en er gaan geruchten over een nieuwe Apple TV. Ben benieuwd :)

Ik zou het eerst even houden op een hardware-update voor de reguliere iPad(s). Het is namelijk zekerder dat dat gaat gebeuren dan dat er een iPad Pro komt. In ieder geval ben ik benieuwd naar de aankondigingen, ook op het gebied van de Apple TV. :)

Ik ga zeker even kijken. Heb je de datum en tijd voor me? :)

Het iPad-event is op 16 oktober. Tijd is nog niet officiëel bekend, maar tot nu toe is het altijd om 19:00 Nederlandse tijd geweest. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het deze keer anders is. :puh:

Had ik ook kunnen weten achteraf haha

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn al twee Golden Master Candidates uitgebracht, dus het is zeker mogelijk dat OSX Yosemite uitgebracht gaat worden.

Ik zit atm op de Beta, maar kan ik nu eigenlijk wel overstappen zonder dat ik al mijn bestanden kwijt raak? Of iemand anders die dit toevallig weet :puh:?

Link to comment
Delen op andere websites

Nou er zijn in het verleden wel vaker Macs aangekondigd bij het 'iPad event'. De MBA en iMacs zijn wel toe aan een retina update, net zoals de Mac Mini en Apple TV. Een hoop mogelijkheden dus. Kunnen we er vanuit gaan dat OSX Yosemite officieel word uitgebracht volgende week? Ik hoor daar ook van alles over maar dat schijnt nogal wazig te zijn.
Er zijn al twee Golden Master Candidates uitgebracht, dus het is zeker mogelijk dat OSX Yosemite uitgebracht gaat worden.

Als er een GM uitkomt wordt meestal 1-2 weken later de officiële(=zelfde als GM) uitgebracht voor het publiek, 99% kans dus dat dit de 14e is.

Er zijn al twee Golden Master Candidates uitgebracht, dus het is zeker mogelijk dat OSX Yosemite uitgebracht gaat worden.
Ik zit atm op de Beta, maar kan ik nu eigenlijk wel overstappen zonder dat ik al mijn bestanden kwijt raak? Of iemand anders die dit toevallig weet :puh:?

Je zit al op de beta en bent bang om dan bestanden kwijt te worden als je naar de GM gaat als ik het zo lees? Nee hoor, ik zit al vanaf DP1 op Yosemite zonder enige problemen, zojuist ook naar GM3 geupdate.

Backups zijn altijd wel verstandig, maar dat had je dan voor het beginnen aan een beta eigenlijk al moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...