Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Mooi! :)

Backups zijn altijd wel verstandig, maar dat had je dan voor het beginnen aan een beta eigenlijk al moeten doen.

Uiteraard heb ik al backups van alle persoonlijke bestanden, wat in principe het enige is waar ik waarde aan hecht dus dat zit wel snor :)

Overigens, aangezien je ook Yosemite gebruikt, heb jij er ook last van dat de Mail app niet wil sluiten? Zowel geforceerd als 'gewoon' CMD+Q doet 'ie vrij vaak niet. Telkens moet ik mijn Mac herstarten wil ik de app sluiten of openen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Moest vanmiddag naar m'n werk in de stad en dus meteen even de lokale apple boer binnengedoken om even met de 6+ te spelen en jeuzes wat is dat ding lomp. Kan niet snappen dat men zo'n telefoon wilt. Mijn 6 was er nog altijd niet, dit was eigenlijk onnodig om te vragen omdat ze me een mail sturen wanneer ie voorradig is. Ze hadden wel nog een 128GB variant in het goud maar dat is 'm obviously niet geworden.. :kots:

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi! :)
Backups zijn altijd wel verstandig, maar dat had je dan voor het beginnen aan een beta eigenlijk al moeten doen.
Uiteraard heb ik al backups van alle persoonlijke bestanden, wat in principe het enige is waar ik waarde aan hecht dus dat zit wel snor :) Overigens, aangezien je ook Yosemite gebruikt, heb jij er ook last van dat de Mail app niet wil sluiten? Zowel geforceerd als 'gewoon' CMD+Q doet 'ie vrij vaak niet. Telkens moet ik mijn Mac herstarten wil ik de app sluiten of openen.

Hmm nee eigenlijk niet, werkt bij mij prima. Maar goed beta's kunnen nog wel eens rare bug's met zich mee brengen, gewoon wachten tot dat opgelost is.

Moest vanmiddag naar m'n werk in de stad en dus meteen even de lokale apple boer binnengedoken om even met de 6+ te spelen en jeuzes wat is dat ding lomp. Kan niet snappen dat men zo'n telefoon wilt. Mijn 6 was er nog altijd niet, dit was eigenlijk onnodig om te vragen omdat ze me een mail sturen wanneer ie voorradig is. Ze hadden wel nog een 128GB variant in het goud maar dat is 'm obviously niet geworden.. :kots:

Nja van de 5s naar de 6 ben je zo aan gewend, achteraf had ik opzich dus best een plus gewild, puur en alleen door het feit dat je echt aan iets 'nieuws' moet wennen, al is het maar door de grootte. Ligt er ook aan waarvoor je hem gebruikt, zo zal een 30-40 jarige persoon die van 8 tot 5 op kantoor zit en eenmalig per dag de plus op zijn bureau legt het formaat een stuk minder belangrijk vinden (dus groter=beter) dan wij als studenten die 100x per dag de iPhone in en uit de zak halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom de iphone 6 zo duur is.

De iphone 5 was een stuk goedkoper zo'n $500 en de iphone 6 $800-$1000.

Maar dat zal wel liggen door de software, marketings kosten en de kosten om hem te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom de iphone 6 zo duur is.

De iphone 5 was een stuk goedkoper zo'n $500 en de iphone 6 $800-$1000.

De iPhone 6 is helemaal niet duurder dan de iPhone 5 en 5S bij de release. De iPhone 6 begint in de VS los vanaf 650$ en niet 800$. De 6 Plus begin bij 750$. In Nederland is de prijs vanaf 700 voor de iPhone 6 en 800 voor de iPhone 6 plus. Dit was bij de 5 en 5S ook al zo hoor..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom de iphone 6 zo duur is.

De iphone 5 was een stuk goedkoper zo'n $500 en de iphone 6 $800-$1000.

De iPhone 6 is helemaal niet duurder dan de iPhone 5 en 5S bij de release. De iPhone 6 begint in de VS los vanaf 650$ en niet 800$. De 6 Plus begin bij 750$. In Nederland is de prijs vanaf 700 voor de iPhone 6 en 800 voor de iPhone 6 plus. Dit was bij de 5 en 5S ook al zo hoor..

En de iPhone 6 is in verhouding zelfs goedkoper geworden; voorheen betaalde je voor de 32 GB-variant €799, nu krijg je daarvoor 64 GB aan opslagruimte. 64 GB kostte voorheen €899, nu krijg je daarvoor 128 GB. 16 GB is wel gelijk gebleven, maar dit is sowieso tegenwoordig te beperkt. Mensen zullen meer geneigd zijn voor een iPhone te gaan met meer ruimte. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de laatste tijd last van een wit scherm met daarop een zwart Apple logo wanneer ik (te snel) wil schakelen tussen apps. Ik krijg het weer weg door op de home knop te drukken. Dit is me nu al twee keer over komen :(

Zijn er meer die dit hebben gehad?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is dat een bluescreen voor iOS. Als je een zwarte iPhone hebt krijg je witte achtergrond met zwart logo, heb je een witte iphone krijg je zwart scherm met wit logo. Of andersom.

Heb geen idee wat de oorzaak kan zijn though.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de laatste tijd last van een wit scherm met daarop een zwart Apple logo wanneer ik (te snel) wil schakelen tussen apps. Ik krijg het weer weg door op de home knop te drukken. Dit is me nu al twee keer over komen :(

Zijn er meer die dit hebben gehad?

Vorig jaar met de release van de iPhone 5s kwam er daadwerkelijk een blauw scherm voor, wat toen kwam omdat bepaalde apps nog niet waren aangepast voor de 64-bits architectuur van de A7-chip. In een filmpje was te zien dat iemand toevallig ook heel snel schakelde tussen apps, waarna hij zo'n 'BSOD' kreeg.

Echter kan ik me niet voorstellen dat dát de oorzaak is bij jou, want Apple had het probleem al vrij snel opgelost middels een update waarna het geen vereiste meer was om een app correct te laten werken met een speciale update. Ik denk dat het gewoon door iOS komt, want ik heb enkele dagen geleden ook nog ineens een spontane crash gehad en ik heb over dergelijke gevallen bij anderen gelezen. Ja, zoiets heet een crash, echter in tegenstelling tot bij andere besturingssystemen krijg je daar geen melding van. In plaats daarvan zie je een zwart scherm met het Apple-logo en zoals .Sharingan al zegt een wit scherm met zwart Apple-logo op toestellen die wit of goud van kleur zijn. :puh:

Waarschijnlijk zal dit met iOS 8.1 ofzo nog wel opgelost worden. Ik draai nu op de bètaversie daarvan en heb tot nu toe alleen maar gemerkt dat alles stabieler is geworden.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Het gebeurt ook alleen met de Facebook app dus ik hoop dat dit verholpen wordt (ook al komt het amper voor).

Ja die FB app is echt waardeloos op het moment, mag snel eens geupdate worden..

Ik snap nog steeds niet waarom de iphone 6 zo duur is.

De iphone 5 was een stuk goedkoper zo'n $500 en de iphone 6 $800-$1000.

Maar dat zal wel liggen door de software, marketings kosten en de kosten om hem te maken.

Wat wordt ik toch moe van dit soort mensen die totaal geen verstand hebben van waar ze over praten, leer eerst eens betrouwbare bronnen kennen, ga dan pas interessant proberen te doen op een internetforum.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom de iphone 6 zo duur is.

De iphone 5 was een stuk goedkoper zo'n $500 en de iphone 6 $800-$1000.

Maar dat zal wel liggen door de software, marketings kosten en de kosten om hem te maken.

Wat wordt ik toch moe van dit soort mensen die totaal geen verstand hebben van waar ze over praten, leer eerst eens betrouwbare bronnen kennen, ga dan pas interessant proberen te doen op een internetforum.

In de plaats van alleen iemand prat te branden, geef dan eens een voorbeeld hoe het dan wel in elkaar zit? Ik kan wel bijna zeker zeggen dat de helft van zon telefoon naar marketing gaat (of die dikke vette bankrekening van hun). Zo niet? Geef dan maar eens een fatsoenlijk voorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom de iphone 6 zo duur is.

De iphone 5 was een stuk goedkoper zo'n $500 en de iphone 6 $800-$1000.

Maar dat zal wel liggen door de software, marketings kosten en de kosten om hem te maken.

Wat wordt ik toch moe van dit soort mensen die totaal geen verstand hebben van waar ze over praten, leer eerst eens betrouwbare bronnen kennen, ga dan pas interessant proberen te doen op een internetforum.

In de plaats van alleen iemand prat te branden, geef dan eens een voorbeeld hoe het dan wel in elkaar zit? Ik kan wel bijna zeker zeggen dat de helft van zon telefoon naar marketing gaat (of die dikke vette bankrekening van hun). Zo niet? Geef dan maar eens een fatsoenlijk voorbeeld.

Als ik daar antwoord op mag geven:

Het maken van een iPhone kost meestal véél minder dan wat de consument er uiteindelijk voor betaalt. De iPhone 6 met 16 GB opslag zou volgens iFixit $200 hebben gekost om te produceren, de iPhone 6 Plus met evenveel opslagruimte $216. Heel erg weinig dus. Echter, zoals bountyskull al zei, komt er nog bij dat Apple enorm veel investeert in marketing. Nu zie je daar in bijvoorbeeld Nederland niets van (althans, niet van Apple zélf), maar in de landen waar ze hun producten wel promoten kost dat hen een fortuin. Eveneens het risico op mankementen die moeten worden gecompenseerd, zoals met 'bendgate' en andere zaken.

Nu lijkt het alsof je extreem veel betaalt voor een Apple-product, terwijl je er in termen van specificaties minder voor krijgt, maar er ligt wel een hoge winstmarge op de verkoop van zo'n product. Terwijl fabrikanten die hun smartphones verkopen voor lage prijzen vaak in financiële problemen komen hierdoor. Dit fenomeen zie je nu al voor komen bij Samsung, zij hebben in juli een 'winstwaarschuwing' gekregen (en onlangs opnieuw), door een slechtere verkoop, maar vooral door de hoge marketingkosten die ze niet kunnen compenseren door de 'in verhouding lagere prijzen'. Al is dit eigenlijk grotendeels het geval bij hun low-end toestellen, en minder bij de high-end toestellen die qua prijs in de buurt komen van een nieuwe iPhone. Apple heeft er in ieder geval bewust voor gekozen hun producten duur te houden. Als je zoals ik ieder kwartaal hun financiële resultaten bekijkt dan is dat ook meteen terug te zien.

En niet om Samsung hiermee aan te vallen, maar de iPhone 6 (in combinatie met iOS dat met versie 8 opener dan ooit is geworden) gaat het hen nog moeilijker maken voldoende smartphones te blijven verkopen. Het kleine scherm was voorheen namelijk een reden om toch voor een smartphone van Samsung te gaan, maar nu Apple zich ook heeft gevoegd aan 'de race om grote schermen' verwachten sommigen een nóg matigere verkoop door de concurrentie. Niet alleen Samsung, ook andere fabrikanten van grote telefoons gaan het moeilijker krijgen. Maar het is wat dat betreft een kwestie van afwachten, want het kan toch meevallen. Dat is op voorhand niet te zeggen. :puh:

Hopelijk is hiermee je vraag voldoende beantwoord? Ik weet dat het wat uitgebreid is en dat het laatste deel afwijkt van de hoofdvraag, maar zo heb ik wellicht meteen een hoop onduidelijkheden weggewerkt. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap nog steeds niet waarom de iphone 6 zo duur is.

De iphone 5 was een stuk goedkoper zo'n $500 en de iphone 6 $800-$1000.

Maar dat zal wel liggen door de software, marketings kosten en de kosten om hem te maken.

Wat wordt ik toch moe van dit soort mensen die totaal geen verstand hebben van waar ze over praten, leer eerst eens betrouwbare bronnen kennen, ga dan pas interessant proberen te doen op een internetforum.

In de plaats van alleen iemand prat te branden, geef dan eens een voorbeeld hoe het dan wel in elkaar zit? Ik kan wel bijna zeker zeggen dat de helft van zon telefoon naar marketing gaat (of die dikke vette bankrekening van hun). Zo niet? Geef dan maar eens een fatsoenlijk voorbeeld.

Dat af branden blijkt toch wel nodig te zijn op dit forum af en toe, het post gehalte wat compleet inhoudloos is vrij hoog hier, vandaar mijn frustraties.

De iPhone 5 kostte vanaf 699 euro, waar de iPhone 6 ook begint op 699 euro, wat valt er verder nog uit te leggen? Precies daarom wordt ik zo ontzettend moe van 16 jarige pubers die wat schreeuwen omdat ze hun ouders daar bij de visite van hun oom en tante over hebben horen praten, vervolgens komen ze hier interessant doen.

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan wel bijna zeker zeggen dat de helft van zon telefoon naar marketing gaat (of die dikke vette bankrekening van hun).

En ik zou dan als ik jouw was nogmaals de post lezen. Bountyskull zei dat de iPhone 5(S) goedkoper waren bij de release dan de iPhone 6 nu is. Hij heeft het helemaal niet over waar het geld naar toe gaat.

--

Wat anders, weet iemand of er al een iPhone 6 update voor Whatsapp staat gepland? Word namelijk wel eens tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...