Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

Maar dat ding heeft wel een 5K-resolutie. En geweldige hardware.

Ik zou 'm kopen als ik het geld had.

:7

Ik had een tijd geleden bijna een 27" iMac gekocht, uiteindelijk maar geld in de pocket gehouden en andere dingen ermee gedaan.

Zoals een Mac Mini 2009 met wat upgrades, bevalt nog steeds prima, en voor mijn eisen snel zat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

5K...Maak me niet wijs dat je ogen dat kunnen waarnemen. Net als die QHD resoluties op smartphones volstrekt waardeloos.

218ppi, dus zo gek is het eigenlijk niet vergeleken met telefoons.

Laptops met 15" scherm en 1920x1080 hebben iets van 150ppi, normaal is dacht ik 92ppi voor monitoren.

Niet echt pre voor mij trouwens, wss is 150ppi zat, gezien de afstand dat je van een monitor zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dat ding heeft wel een 5K-resolutie. En geweldige hardware.

Ik zou 'm kopen als ik het geld had.

:7

5K...Maak me niet wijs dat je ogen dat kunnen waarnemen. Net als die QHD resoluties op smartphones volstrekt waardeloos.

Oh, jij bent wel gelukkig iemand die snapt dat al die hoge resoluties van tegenwoordig nergens voor nodig zijn.

5K is in werkelijkheid inderdaad niet erg nuttig, laat staan nu. Ik heb weleens een 4K-televisie gezien en het beeld is lang niet zo goed door de lage pixeldichtheid. Ben benieuwd hoe 5K er dan op een 27-inch iMac uit ziet. Zal vast niet al teveel bijzonders zijn, al zegt men in de eerste reviews van wel. :puh:

Om even in de details te treden wat betreft pixeldichtheid: 300 ppi is het maximale voor wat het ook nog kan waarnemen. Daarboven is het gewoon onmogelijk om pixels van elkaar te onderscheiden.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

218ppi, dus zo gek is het eigenlijk niet vergeleken met telefoons.
Nee, maar men overdrijft nogal bij telefoons. :puh:
Oh, jij bent wel gelukkig iemand die snapt dat al die hoge resoluties van tegenwoordig nergens voor nodig zijn.
Jup.
Om even in de details te treden wat betreft pixeldichtheid: 300 ppi is het maximale voor wat het ook nog kan waarnemen. Daarboven is het gewoon onmogelijk om pixels van elkaar te onderscheiden.

Apple heeft dat eens beweerd tijdens een iPhone-presentatie, maar ik heb eigenlijk nooit echt wetenschappelijk bewijs daarvoor gevonden.

Al klinkt het wel aannemelijk hoor, daar niet van.

Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht vanwege het feit dat de bedrijven waar de iPad mee wordt vergeleken niet zo veel tablets verkopen over het algemeen? Want Samsung bijvoorbeeld doet het momenteel prima op het gebied van tabletverkoop, maar natuurlijk moet je dat niet laten zien bij zo'n presentatie. Ik weet niet zeker, hoor. Leek me persoonlijk echter wel vrij logisch. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Net maar eens een mail de deur uitgestuurd naar de lokale apple reseller met de vraag hoe lang het nog gaat duren.. Een maat van mij heeft 'm later als mij besteld (bij Apple website) en heeft het gisteren binnengekregen..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nu al bijna 5 minuten er naar te kijken maar ik zie nergens sinaasappels hoor :$

Niet zo serieus nemen :7

Wellicht vanwege het feit dat de bedrijven waar de iPad mee wordt vergeleken niet zo veel tablets verkopen over het algemeen? Want Samsung bijvoorbeeld doet het momenteel prima op het gebied van tabletverkoop, maar natuurlijk moet je dat niet laten zien bij zo'n presentatie. Ik weet niet zeker, hoor. Leek me persoonlijk echter wel vrij logisch. :puh:

Dit inderdaad :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht eerder dat Apple de iPad vergeleek met de PC/Laptop verkopen. Dat is inderdaad appels met peren vergelijken.
Klopt, ik vat de afbeelding ook zo op. :puh:
Wellicht vanwege het feit dat de bedrijven waar de iPad mee wordt vergeleken niet zo veel tablets verkopen over het algemeen? Want Samsung bijvoorbeeld doet het momenteel prima op het gebied van tabletverkoop, maar natuurlijk moet je dat niet laten zien bij zo'n presentatie. Ik weet niet zeker, hoor. Leek me persoonlijk echter wel vrij logisch. :puh:
Ik weet vrijwel zeker dat ze de verkoop van laptops bedoelen, want de verkoop van Samsung z'n laptops is oa door de belabberde kwaliteit relatief slecht. Daarom dat je Samsung niet eens in de grafiek terugvindt. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...