Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zometeen iOS 8.1 :)

Met een hoop bugfixes, Continuity, iCloud-fotobibliotheek (bèta), camerarol en andere diverse visuele tweaks. :) In de Verenigde Staten is tevens Apple Pay vandaag uitgerold, welke met iOS 8.1 geactiveerd wordt op de iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPad Air 2 en iPad mini 3. Maar daar hebben we hier natuurlijk helaas nog niets aan. :puh:

Ik verwacht dat iOS 8.1 net als iOS 7.1 vorig jaar dé update is die een hoop nieuwe gebruikers naar zich toe zal trekken. Vooral gebruikers van een iPhone 4S, iPad 2, iPad 3 of een iPad mini zullen veel aan deze update hebben. Ook mensen met een nieuwer toestel, trouwens. Want ik heb op mijn iPhone 6 met iOS 8.1 bèta al meteen een lichte snelheidsverschil gemerkt. Zelfs de batterijduur is wat verbeterd.

---

De volledige changelog:

1zbavlf.jpg

far3ue.jpg

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Het SMS'en via Mac werkt nog niet voor mij, bellen wel. iCloud fotos heb ik mooi uitgezet, want heb geen baad erbij om AL mijn fotos naar iCloud te sturen. Daardoor is nu wel fotorol terug :klap: Apple Pay mag voor mij snel naar NL komen met ondersteuning voor Nederlandse banken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah ja, iCloud.. Daar is veel door gelekt. Mag/kan je niet verwachten van zo'n bedrijf als Apple.

Ah ja, mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Mag/kan je niet verwachten van iemand op GTAForum.

Zonder gekheid, als je het nieuws had gelezen zou je moeten weten dat er nooit sprake is geweest van een lek, maar van mensen die geen goed wachtwoord hebben gebruikt. De beveiliging van iCloud is ruim voldoende, maar als je geen sterk wachtwoord gebruikt dan heb je ook niets aan de beveiliging. Ik snap best dat je een bedrijf als Apple graag ziet falen (althans, veel mensen willen dat), maar het was dus zeker niet hun fout. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ah ja, mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Mag/kan je niet verwachten van iemand op GTAForum.

Zonder gekheid, als je het nieuws had gelezen zou je moeten weten dat er nooit sprake is geweest van een lek, maar van mensen die geen goed wachtwoord hebben gebruikt. De beveiliging van iCloud is ruim voldoende, maar als je geen sterk wachtwoord gebruikt dan heb je ook niets aan de beveiliging. Ik snap best dat je een bedrijf als Apple graag ziet falen (althans, veel mensen willen dat), maar het was dus zeker niet hun fout. :puh:

Je systeem is zo lek als een zeef als je er een oneindig aantal wachtwoorden op mag afvuren. Dat is hetgeen er gebeurd is met iCloud. Ze konden gewoon via bots met een woordenboekje oneindig aantal keer proberen en dan raad je vroeg of laat wel eens een wachtwoord..

Nu is dat wel opgelost, maar het toont toch mooi de kwetsbaarheid van clouds.

En als je me na het lezen van deze artikels nog probeert wijs te maken dat Apple geen fout heeft gemaakt, dan geef ik het helemaal op.

http://tweakers.net/nieuws/98199/apple-beveiliging-van-icloud-is-niet-gekraakt-bij-stelen-naaktfotos.html

http://tweakers.net/nieuws/98678/apple-was-al-5-maanden-op-de-hoogte-van-bruteforce-kwetsbaarheid-in-icloud.html

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg tweestaps verificatie niet geactiveerd op iCloud, ik ontvang namelijk geen SMS. Meer mensen met dit probleem? Toepasselijk dat jullie het net over de beveiliging van iCloud hebben, ik neem graag het zekere voor het onzekere.

--

Wat anders, zijn hier meer Mac gebruikers met f.lux? Die applicatie past het scherm automatisch aan, aan de lichtomstandigheden buiten. Makkelijker gezegd, zodra het donker word wordt automatisch dark modus geactiveerd en het scherm krijgt een totaal andere kleur. Heb het nu een tijdje geprobeerd en het is zeer prettig voor de ogen. Echter met films kijken is het niet zo'n succes. Standaard staat het trouwens ook zo ingesteld dat het (in deze tijd) rond 22 uur wel erg de kleur aanpast. Zo erg dat blauw groen word.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat anders, zijn hier meer Mac gebruikers met f.lux?.

Ik ben een windows user en ik gebruik f.lux. Vind het heel prettig. Je kunt precies instellen wanneer en hoe sterk je het scherm wilt dempen als het ware. Met films zet ik het tijdelijk uit, kan het een uur of tot zonsopgang disablen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg tweestaps verificatie niet geactiveerd op iCloud, ik ontvang namelijk geen SMS. Meer mensen met dit probleem? Toepasselijk dat jullie het net over de beveiliging van iCloud hebben, ik neem graag het zekere voor het onzekere.

Vergeet niet dat je alleen een sms (of melding zoals in de spoiler hieronder) krijgt als je bijvoorbeeld in wilt loggen op iCloud en bepaalde andere zaken. Daarover wordt ook uitleg gegeven op de pagina van twee-staps-verificatie. Het is in ieder geval niet zo dat je een bevestiging krijgt ofzo. Althans, zo ging dat bij mij ook niet. :puh:

2r7927n.png

2yzlqf8.jpg

(geen zorgen, ik heb de code al gebruikt, hoor)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat anders, zijn hier meer Mac gebruikers met f.lux? Die applicatie past het scherm automatisch aan, aan de lichtomstandigheden buiten. Makkelijker gezegd, zodra het donker word wordt automatisch dark modus geactiveerd en het scherm krijgt een totaal andere kleur. Heb het nu een tijdje geprobeerd en het is zeer prettig voor de ogen. Echter met films kijken is het niet zo'n succes. Standaard staat het trouwens ook zo ingesteld dat het (in deze tijd) rond 22 uur wel erg de kleur aanpast. Zo erg dat blauw groen word.

Je kan tijdstip en felheid instellen he, ik gebruik het zelf ook en vind het verder fijn.

Je kan het ook uitzetten tot volgende zonsopgang, of voor 1 uur, of totdat je een andere applicatie activeert.

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat je alleen een sms (of melding zoals in de spoiler hieronder) krijgt als je bijvoorbeeld in wilt loggen op iCloud en bepaalde andere zaken. Daarover wordt ook uitleg gegeven op de pagina van twee-staps-verificatie. Het is in ieder geval niet zo dat je een bevestiging krijgt ofzo. Althans, zo ging dat bij mij ook niet. :puh:

(geen zorgen, ik heb de code al gebruikt, hoor)

Maarrrr.. om het te activeren moet ik een SMS krijgen, en ik krijg die nog steeds niet :@

Je kan tijdstip en felheid instellen he,

Dat heb ik ook, heb opstaan op 8 uur gezet. Echter kan ik niet aanpassen hoelang ik wil dat mijn dag duurt. Enkel verschuiven.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...