Jump to content

Apple


ERRWINS

Recommended Posts

  • Reacties 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    110

  • Davedavy

    71

  • Grand Theft Auto TOM

    69

  • MegaPilot

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Die SMS kwam per postduif dus :7

Waarom zou je überhaupt een tweestaps-verificatie erop zetten? Ik zie er persoonlijk geen nut van in.

Daar kan ik je wel wat over vertellen. Het voegt extra bescherming toe. Omdat je namelijk altijd een persoonlijker apparaat bij je moet hebben (een smartphone en wellicht kan het ook met een smartwatch) kan alleen JIJ toegang krijgen tot in dit geval iCloud. Je logt eerst in zoals je dat normaal doet en dan zal worden gevraagd een code in te voeren die je op je iPhone ziet staan. Om die code te kunnen zien moet je eerst inloggen op dat toestel.

Korter gezegd, dit is het verschil qua stappenprocedure:

Normaal, zonder twee-staps-verificatie:

Inloggen op iCloud.com met e-mail en wachtwoord > klaar

Met twee-staps-verificatie:

Inloggen op iCloud.com met e-mail en wachtwoord > aangeven welk apparaat de code moet ontvangen > apparaat met ontvangen code ontgrendelen > code invoeren op iCloud.com > klaar

Zeker als je erg paranoïde bent wat betreft internetveiligheid kan twee-staps-verificatie enorm veel druk wegnemen. Ik gebruik het ook en vind het reuze handig. Natuurlijk is het niet waterdicht, maar het is uiteindelijk een enorm verschil. Als je dan ook nog eens een apparaat met Touch ID hebt en een extra lang en ingewikkeld wachtwoord is twee-staps-verificatie simpelweg het beste middel om te voorkomen dat anderen zomaar je account kunnen binnendringen.

Je bent natuurlijk wel wat langer bezig om in te loggen, maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ligt eraan. Voor mijzelf vind ik het overbodig, daarom heb ik het ook niet geactiveerd. Ik snap wel dat een aantal mensen hier belang bij hebben maar ik vind een sterk wachtwoord goed genoeg. :)

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...