Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 17 november 2014 Rapport Geplaatst: 17 november 2014 Goed nieuws voor de iPhone 6 (Plus)-gebruikers met WhatsApp: de applicatie is inmiddels eindelijk aangepast voor de grotere schermen. Je merkt het verschil direct, er is ineens zichtbaar meer ruimte. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 17 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 17 november 2014 Ik zag net dat de update beschikbaar was, inderdaad. Ook is iOS 8.1.1 nu te downloaden Reageren
Davedavy Geplaatst: 20 november 2014 Rapport Geplaatst: 20 november 2014 Goed nieuws voor de iPhone 6 (Plus)-gebruikers met WhatsApp: de applicatie is inmiddels eindelijk aangepast voor de grotere schermen. Je merkt het verschil direct, er is ineens zichtbaar meer ruimte. Wat heerlijk. De horizontale modus werkt ook een stuk beter. En naast dat zag ik ook dat Whatsapp naast de blauwe vinkjes van vorige week ook "XXX is aan het typen" in groepsgesprekken heeft geactiveerd. Reageren
TheDutchWesley Geplaatst: 25 november 2014 Rapport Geplaatst: 25 november 2014 Goed nieuws voor de iPhone 6 (Plus)-gebruikers met WhatsApp: de applicatie is inmiddels eindelijk aangepast voor de grotere schermen. Je merkt het verschil direct, er is ineens zichtbaar meer ruimte. Wat heerlijk. De horizontale modus werkt ook een stuk beter. En naast dat zag ik ook dat Whatsapp naast de blauwe vinkjes van vorige week ook "XXX is aan het typen" in groepsgesprekken heeft geactiveerd. Inmiddels kan je die vinkjes alweer uitzetten. Reageren
Davedavy Geplaatst: 25 november 2014 Rapport Geplaatst: 25 november 2014 Inmiddels kan je die vinkjes alweer uitzetten. Nop. Op iOS moet deze functie nog worden uitgerold. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 25 november 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 25 november 2014 Goed nieuws voor de iPhone 6 (Plus)-gebruikers met WhatsApp: de applicatie is inmiddels eindelijk aangepast voor de grotere schermen. Je merkt het verschil direct, er is ineens zichtbaar meer ruimte. Wat heerlijk. De horizontale modus werkt ook een stuk beter. En naast dat zag ik ook dat Whatsapp naast de blauwe vinkjes van vorige week ook "XXX is aan het typen" in groepsgesprekken heeft geactiveerd. Dat had telegram al een tijdje, iets wat ik nog wel miste op Whatsapp. Ik ben er blij mee in ieder geval! Reageren
NicolaB Geplaatst: 27 november 2014 Rapport Geplaatst: 27 november 2014 (bewerkt) Ik vind dat Whatsapp zo overrated eh Evenals eigenlijk al dat andere ge-app. App-je dit, app-je dat. Die heb je dan in 2 categorieën, vaak nog ook in combinatie met elkaar. 1. De applicaties waar je gewoon geen échte voordelen van hebt en die je gewoon net zo goed in een webbrowser kan openen. (vaak nieuwsapplicaties) 2. De applicaties hebben een zeer beperkte functionaliteit en zijn gebouwd op de meute (er is niet echt een applicatie waar je zelf wat eigenschappen in kan ontwikkelen) Vaak zit ik dan ook van: wat moet ik allemaal met die beperkte ongein. Als je dan ziet wat voor risico's dat met zich meebrengt Ook zie ik vaak dat men klakkeloos maar volgt en maar volgt. Dat je door in te loggen op de wifi van de trein mogelijk je gehele beweegritme weergeeft (omdat je een (betrouwbare) applicatie toestemming gegeven hebt om je locatie te loggen en op de achtergrond informatie te delen (WhatsApp )). De risico's die je daarmee loopt zijn nog wel eventjes wat groter dan dat je gehackt wordt op je statische pc. Zo, mijn drol kon ik eventjes kwijt op deze mooie morgen Bewerkt: 27 november 2014 door NicolaB Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 27 november 2014 Rapport Geplaatst: 27 november 2014 Ik vind dat Whatsapp zo overrated eh Evenals eigenlijk al dat andere ge-app. App-je dit, app-je dat. Die heb je dan in 2 categorieën, vaak nog ook in combinatie met elkaar. 1. De applicaties waar je gewoon geen échte voordelen van hebt en die je gewoon net zo goed in een webbrowser kan openen. (vaak nieuwsapplicaties) 2. De applicaties hebben een zeer beperkte functionaliteit en zijn gebouwd op de meute (er is niet echt een applicatie waar je zelf wat eigenschappen in kan ontwikkelen) Vaak zit ik dan ook van: wat moet ik allemaal met die beperkte ongein. Als je dan ziet wat voor risico's dat met zich meebrengt Ook zie ik vaak dat men klakkeloos maar volgt en maar volgt. Dat je door in te loggen op de wifi van de trein mogelijk je gehele beweegritme weergeeft (omdat je een (betrouwbare) applicatie toestemming gegeven hebt om je locatie te loggen en op de achtergrond informatie te delen (WhatsApp )). De risico's die je daarmee loopt zijn nog wel eventjes wat groter dan dat je gehackt wordt op je statische pc. Zo, mijn drol kon ik eventjes kwijt op deze mooie morgen 1. De reden dat applicaties vaak verkozen worden boven nieuwssites binnen een webbrowser, is omdat het 'native' is. Je hebt bijvoorbeeld de mogelijkheid meldingen te ontvangen. Of je kunt automatisch je locatie laten tracken voor bepaalde functionaliteit (vooral handig voor takenapps, Maps-applicaties enzovoort). 2. Eigenlijk hangt deze samen met mijn vorige punt, maar apps zijn dus in feite wel aanpasbaar. Beter dan websites in ieder geval Je hebt duidelijk geen ervaring met applicaties, merk ik. Want je denkt dat apps daadwerkelijk misbruik zullen maken van gegevens als je locatie. Het is niet uit te sluiten, maar geloof me... Het is niet zo erg als men beweert. Bijna altijd worden je locatiegegevens alleen gebruikt voor specifieke functionaliteit van een app. Ik gebruik zelf WhatsApp omdat vrijwel iedereen in mijn omgeving het gebruikt. iMessage zou qua beveiliging beter zijn (omdat ieder bericht encrypted wordt verstuurd en ontvangen, wat bij WhatsApp minder gunstig geregeld is allemaal), maar het is nou eenmaal niet zo dat iedereen iOS gebruikt. WhatsApp levert een consistente ervaring tussen verschillende platformen als het om communicatie gaat. Ik kan geen enkele reden bedenken om van dat idee af te stappen. Overigens, je moet WhatsApp niet vergelijken met een gemiddelde Russische of Chinese app, hè. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 27 november 2014 Rapport Geplaatst: 27 november 2014 Vandaag is iPhone dag! Reageren
NicolaB Geplaatst: 27 november 2014 Rapport Geplaatst: 27 november 2014 1. De reden dat applicaties vaak verkozen worden boven nieuwssites binnen een webbrowser, is omdat het 'native' is. Je hebt bijvoorbeeld de mogelijkheid meldingen te ontvangen. Of je kunt automatisch je locatie laten tracken voor bepaalde functionaliteit (vooral handig voor takenapps, Maps-applicaties enzovoort). 2. Eigenlijk hangt deze samen met mijn vorige punt, maar apps zijn dus in feite wel aanpasbaar. Beter dan websites in ieder geval 1. Ik neem aan dat je met 'native' systeemeigen bedoeld. Dat heeft ook juist vele nadelen op het gebied van functionaliteit en bereikbaarheid. Daarbij kan diezelfde implementatie ook gewoon via een website (/cloud) gedaan worden. Nadeel is dat je daar dan wel een internetconnectie voor nodig hebt. Dat is wel een voordeel van offline software/applicaties. 2. Nouja, het nadeel is dus dat je voor online functies een internet verbinding nodig hebt. Maar dat staat een beetje los van de aanpasbaarheid, dat is gewoon erg beperkt op de software/applicaties van huidige mobiele besturingssystemen. Vergelijk maar eens bijvoorbeeld Skype op je mobiel met Skype op je PC of bijvoorbeeld je webbrowsers, daar zie je al goed het verschil waar ik op doel. Natuurlijk is het allemaal erg logisch verklaarbaar, want het is en blijft een klein ding met matige hardware (t.o.v. een pc of laptop). Maar goed, ik vind het dus wel jammer, want ik houd er erg van (als liefst nog in de code) om zelf dingen aan te passen op mijn besturingssysteem en in de software. Als liefste had ik dan ook gewoon een normale OS met een ruimere functionaliteit op m'n mobiel gehad ipv een mobiele versie... Maar goed, daar verdient men minder aan Je hebt duidelijk geen ervaring met applicaties, merk ik. Want je denkt dat apps daadwerkelijk misbruik zullen maken van gegevens als je locatie. Het is niet uit te sluiten, maar geloof me... Het is niet zo erg als men beweert. Bijna altijd worden je locatiegegevens alleen gebruikt voor specifieke functionaliteit van een app. Ik gebruik zelf WhatsApp omdat vrijwel iedereen in mijn omgeving het gebruikt. iMessage zou qua beveiliging beter zijn (omdat ieder bericht encrypted wordt verstuurd en ontvangen, wat bij WhatsApp minder gunstig geregeld is allemaal), maar het is nou eenmaal niet zo dat iedereen iOS gebruikt. WhatsApp levert een consistente ervaring tussen verschillende platformen als het om communicatie gaat. Ik kan geen enkele reden bedenken om van dat idee af te stappen. Overigens, je moet WhatsApp niet vergelijken met een gemiddelde Russische of Chinese app, hè. Nou, los van mijn ervaring met software/applicaties (wat je echt niet uit dat stukje kan halen hoor ) doel ik op wat anders. Je zend met een applicatie zoals Whatsapp (desgevraagd) locatiegegevens uit. Daar zitten risico's bij. Ik heb heb het nog geen eens over de mate van betrouwbaarheid van de applicatie, maar over het feit dat je dan locatiegegevens verstuurt met elke verzonden Whatsapp-bericht. Wanneer jij inlogt op een openbaar netwerk, zoals een wifi in de trein, brengt dat dan enorme risicogevolgen met zich mee. Niet zo zeer gericht op de applicatie zelf, dat gaat hoogstwaarschijnlijk alleen ter verbetering van de applicatie en evt. naar veiligheidsdiensten. Het heeft pas echt een groot risicogevolg bij acties van bijv. kwaadwillende hackers en evt. in combinatie met andere criminaliteit. Bedenk maar eens wat voor risico je loopt als kwaadwillende mensen 24/7 jouw locatie in de gaten kunnen houden. Dat lijkt men niet zo erg door te hebben. En wanneer er niks gebeurt, who cares Zo denk jij, zo denkt de gemiddelde vakkenvuller en zo denken zelfs burgermeesters en andere mensen met prominente posities. Daar is locatie natuurlijk 1 element van. Andere verzonden informatie kan ook voor criminele doeleinden gebruikt worden. Cybercrime flink onderschat (vooral op een smartphone), maar we bouwen er wel een hele maatschappij op Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 november 2014 Rapport Geplaatst: 27 november 2014 Snap dat hele privacygedoe niet. Ik heb geen fuck te verbergen. So what dat ze me overal kunnen tracken? Als ze willen traceren ze gewoon je simkaart aan de hand van je gsmsignaal. Dus in principe ben je je privacy omtrent locatie al he-le-maal kwijt door een gsm met simkaart te hebben die aanstaat. Reageren
NicolaB Geplaatst: 27 november 2014 Rapport Geplaatst: 27 november 2014 Ik neem aan dat je gewoon rekeningnummers, pincodes, bsn-nummers etc. te verbergen hebt. Nu zal je dat wss niet (hopelijk) op je smartphone zetten, maar wellicht komen privéfoto's of privégesprekken daar wel in de buurt van. Voor de rest doel ik echt op hoe makkelijk malafide personen en organisaties je deze data (o.a. je locatie) kunnen gebruiken in huidige smartphones. Je GSM-signaal passief volgen is dan wat moeilijker, je moet dan één (3) 2G/3G/4G etc. zendmast(en) hebben en precies dat beveiligde kanaal nabootsen. Het kan ja, maar het risico is vele malen groter als je op een open wifi zit ofzo Natuurlijk is de kans ook groter als je telefoon eenmaal gehacked is (bijv. via een open WiFi) . Anderzijds kan je ook een risico lopen als er een beveiligingslek /-fout zit in de software / het bedrijf zelf (zoals je pas bijv. zag bij DigiD). Je moet ook niet paranoïde worden ofzo. Maar vaak ontbreekt de simpele kennis van eventuele gevolgen bij vele mensen. Voor mij spelen veiligheidsoverwegingen dus ook mee bij het installeren van een applicatie. Versleutelde applicaties (zoals Tom aangaf) hebben dan ook mijn voorkeur. Reageren
Davedavy Geplaatst: 2 december 2014 Rapport Geplaatst: 2 december 2014 Snap dat hele privacygedoe niet. Ik heb geen fuck te verbergen. So what dat ze me overal kunnen tracken? Hoi. Als je toch niks te verbergen hebt wil ik graag je PIN, alle persoonlijke gegevens, scan van ID en of rijbewijs, inloggegevens van alle sites waarop je geregistreerd bent en ik ben heel benieuwd naar al die hitsige gesprekken op Whatsapp/Skype whatever -- De laatste tijd gebruik ik met een aantal mensen iMessage, jezus wat werkt dat véél beter dan Whatsapp zeg! Helaas geen goed alternatief aangezien 9/10 mensen het toch niet gebruikt of geen iPhone heeft. Van de andere kant: degene die een iPhone hebben, hebben de app al Wat me trouwens laatst ook opviel is dat als je inlogt op een openbaar wifi netwerk, dat je vóór je inlogt (en dus de pagina laad) automatish word doorverwezen naar een site van apple zoals thinkdifferent.us, captive.apple.com, airport.us en appleiphonecell.com. Vraag me af waar dit voor is Reageren
TheDutchWesley Geplaatst: 2 december 2014 Rapport Geplaatst: 2 december 2014 Snap dat hele privacygedoe niet. Ik heb geen fuck te verbergen. So what dat ze me overal kunnen tracken? Hoi. Als je toch niks te verbergen hebt wil ik graag je PIN, alle persoonlijke gegevens, scan van ID en of rijbewijs, inloggegevens van alle sites waarop je geregistreerd bent en ik ben heel benieuwd naar al die hitsige gesprekken op Whatsapp/Skype whatever -- De laatste tijd gebruik ik met een aantal mensen iMessage, jezus wat werkt dat véél beter dan Whatsapp zeg! Helaas geen goed alternatief aangezien 9/10 mensen het toch niet gebruikt of geen iPhone heeft. Van de andere kant: degene die een iPhone hebben, hebben de app al Wat me trouwens laatst ook opviel is dat als je inlogt op een openbaar wifi netwerk, dat je vóór je inlogt (en dus de pagina laad) automatish word doorverwezen naar een site van apple zoals thinkdifferent.us, captive.apple.com, airport.us en appleiphonecell.com. Vraag me af waar dit voor is je pincode is niet verbonden aan Apple, maar je browser die je gebruikt. Apple heeft geen toegang tot de informatie van bijv. Chrome. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 2 december 2014 Rapport Geplaatst: 2 december 2014 je pincode is niet verbonden aan Apple, maar je browser die je gebruikt. Apple heeft geen toegang tot de informatie van bijv. Chrome. Je pincode gebruik je sowieso niet op je pc/telefoon/etc. maar alleen bij de pinautomaat, daarom heet het een pin code Bij de ING app log je ook in met een eigen gekozen code, wellicht dat je die code hetzelfde maakt als je pincode maar dat hoeft iig niet. En op de ING internet bankier site log je in met een wachtwoord, van minimaal zoveel letters/cijfers. Maar je kan het nog steeds opschrijven in je notitie app als voorbeeld, en dan zou Apple er in feiten wel aan kunnen komen. @ Davedavy, mogelijk gebeurt dit zodat je via een soort van proxy/beveiligde verbinding werkt en mensen die de wifi beheren niet kunnen zien wat jij doet en/of verstuurt, zoals oa. pincodes etc. Soort van extra beveiliging dus, maar zeker weten doe ik het niet, ik werk weinig via openbare wifi spots. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.