Jump to content

Toekomst van Los Santos' Infrastructuur


Phoenyxar

Recommended Posts

Een kleine drie jaar terug heb ik een vergelijkbaar topic gemaakt over IV (en dus LC), een topic waar ik een kijkje nam naar de bestaande projecten in LC en hoe die de stad dan zouden veranderen. Dit lijkt op het eerste zicht misschien niet mogelijk in Los Santos, aangezien er op het eerste zicht weinig projecten lijken te zijn en dat klopt, maar ondergronds is er iets gaande.


886px-LST_Nahverkehrsplan.png

Eenieder die de LST-kaart al eens heeft vastgehad zal een eigenaardigheid hebben opgemerkt. Pillbox North.

Pillbox North is een Tramstation in het Noorden van Pillbox (hoe raden we het ook) dat volgens de kaart "gesloten" is. Wetende dat er onder Pillbox een nieuwe tramlijn gebouwd wordt (wordt in meerdere missies aangehaald) dicteert de logica ons dat het station tijdelijk is gesloten omdat het omgebouwd wordt om als toekomstige hub voor beide lijnen te dienen, iets wat in de wereld wel vaker gebeurd. Er zijn echter enkele problemen met dit...

Hier een kaart van de Blueprint, waar ondergrondse gangen op te zien zijn.

gallery_113271_234_109370.png

Het reeds aangelegde stuk tunnel is de lus links onderin. Bemerk de drie grote ondergrondse hallen.

-Volgens de LST-kaart is de rechtse van deze drie hallen Pillbox North. Een kort bezoekje ondergronds zal je gelijk tonen dat dit niet klopt, dit is namelijk een centrale hal voor het stortriool. Pillbox North is de middenste van de drie hallen, een goede 250m naar het Westen van waar het staat aangeduid. De linkse hal is een tijdelijke opslagplaats langs waar al het materiaal wordt gebracht.

-Aangezien Pillbox North een reeds bestaand station is op Lijn 1 en slechts tijdelijk gesloten is voor de bouw van de nieuwe lijn zou je dus een gesloten ingang verwachten te vinden, toch? Helaas. Na lang zoeken heb ik geen enkele ingang of potentiële plaats gevonden waar Pillbox North zou zijn. Het station bestaat enkel ondergronds, op de verkeerde locatie dan nog. Vreemd voor een station dat het nieuwe hoofdstation van het systeem zou moeten worden.

De kans is dus groot dat het concept achter Pillbox North en de nieuwe lijn (laten we ze Lijn 2 noemen) pas in het leven is geroepen omwille van de verhaallijn (het speelt een belangrijke rol in enkele missies) nadat al een groot deel van Pillbox was ontworpen. Spijtig, maar wat kun je er aan doen? Wel speculeren!

Het bestaande deel van Lijn 2 is overduidelijk een lus en zou dus gelijkaardig zijn aan hoe de rest van het systeem is opgebouwd. Even rondlopen aan Pillbox North toont ook dat het station duidelijk wordt omgebouwd om een tweevloers station te worden (zoals Huntington Street en Frankfort Low/High in IV) Pillbox North zou dus de plaats zijn waar beide lijnen kruisen, maar ook het eindstation voor Lijn 2, deze zou dus enkel naar het Noorden kunnen lopen...

Iets als dit dus. Met haltes: "Pillbox North" [Lijn 1] met als ingang onder de FIB; "Alta"/"City Hall" met een ingang ergens rond de City Hall; "Vinewood Blvd" langs het Doppler Theater; "Vinewood Bowl" aan de Vinewood Bowl waar het weer een lus maakt. Het is maar een optie natuurlijk, maar het meest waarschijnlijke naar wat ik zie. Vinewood Bowl zou al een lastige zijn, als je even bedenkt hoe steil Vinewood wel niet klimt.

Zijnoot: Hoewel het vaak wordt aangehaald in missies en gesprekken heeft Los Santos geen metro/subway. Het transportsysteem dat we in Los Santos vinden is een Premetro.


Het meest opvallende project in Los Santos is uiteraard de Mile High Club.

Het grote bouwproject naast Pillbox South waar een nieuwe hoteltoren wordt neergepoot, volgens GTA Wiki gebaseerd op het Staples Center in LA, maar afgaande op de schaal, functie en locatie lijkt het me een persiflage op de Wilshire Grand (waar de Staples Center in 2010 al af was, is de bouw aan de laatste pas in 2013 begonnen) De originele plannen zagen er dan ook zo uit:

45954935.jpg

Even in het achterhoofd houden dat Rockstar de map meerdere jaren terug begon te ontwerpen lijkt dit wel correct te zijn, met de Olympic Freeway ernaast.


In Paleto Bay is een kleine constructiesite te vinden, niet veel te zien, maar afgaande op de reclameborden bouwt men hier kleine generieke kantoren.


Het laatste "project" is te vinden ten Zuiden van de Alamo Sea. Een beetje ten Oosten van Harmony vinden we hier namelijk de Redwood Lights Racetrack. Op een kaart ziet het er als een doorsnee offroad piste uit, maar ter plekke bemerk je snel dat je ten midden van een bouwwerf staat. De piste kronkelt zich tussen de kranen en stukken beton door en lijkt dus maar tijdelijk. Maar wat is de bouwwerf?

Wel, de onafgewerkte structuren lijken op het eerste gezicht gebouwen te worden, maar dat zijn het volgens mij niet. Er lopen daarvoor te veel gigantische ondergrondse en bovengrondse pijpen en de inrichting is er niet naar. Daarnaast zou een woon- of kantoorproject op deze locatie wat vreemdjes zijn. Toegegeven, het lijkt niet ver van Los Santos, maar in de hoofden van het ontwerp zit je dus aan de andere kant van Mount Haan halverwege naar de Alamo Sea, nergens dus. Wat is het dan wel? Het meest aannemelijke is een olieraffinaderij, aangelegd rond een kleine oliereserve, mogelijke V-tegenhanger voor Octan Valley. Het is aannemelijk aangezien er meerdere olie- en schalievelden rond Los Santos (en LA) te vinden zijn en men ook opslagketels en drums lijkt te bouwen.

Maar... wat doet de Redwood Lights Track hier dan? Redwood is een sigarettenfabrikant en heeft dus niet met de bouw te maken, Redwood functioneert hier eerder als een Amerikaanse tegenhanger voor Red Bull als een organisator voor speciale sporten. De locatie lijkt ook deels -amateuristisch- ingericht te zijn voor deze activiteit, dus... is de site wel nog actief?

Er zijn wel contractors te vinden aan een gebouwtje aan de ingang en meerdere kranen steken trots boven de vlakte uit, maar activiteit is er nauwelijks te bespeuren, een half opgebouwde kraan in het midden toont dit. Na wat opzoekwerk heb ik gevonden dat men blijkbaar enkele decennialang de olie- en schalievelden in California heeft lopen overschatten en dat de olieproductie al enkele jaren in dalende lijn is. Deze locatie zou dus wel eens het resultaat kunnen zijn van slechte planning. Men wou een raffinaderij bouwen, maar die bleek nooit winstgevend te worden en de locatie werd verlaten. Contractors komen dus langs om te kijken wat men nog met de site kan doen. Redwood maakte vervolgens gebruik van de zeer interessante verlaten locatie en richtte het in om er activiteiten te organiseren.


Dat was het zo'n beetje, misschien vind ik nog wel meer interessante locaties waarvan de huidige staat niet duidelijk is! :o

The Underground Productions©

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker een interessante post. Vooral het metro/trein gedeelte ben ik in geïnteresseerd. Rond 1950 gooide Los Angeles namelijk al zijn openbaar vervoer (nog wel te zien in L.A. Noire) overboord waarna die vele snelwegen en autofiles zijn ontstaan (zie ook de film Who Framed Roger Rabbit).

Nu zijn ze daar in Los Angeles op terug gekomen en omstreeks dat Rockstar Games aan GTA5 is begonnen zijn ze in Los Angeles ook begonnen met het aanleggen van nieuwe metro en tramlijnen zodat je weer van A naar B kan komen zonder auto. Cool dat dit deels is te zien in Los Santos. Maar waar deze lijn heen moet leiden ben ik ook niet helemaal uit gekomen.

Ik ben zeker benieuwd of we iets in toekomstige DLC's van verdere ontwikkeling van de stad zullen zien. Helaas is nog niet duidelijk wanneer de nieuwe DLC zich gaat afspelen, wat het inhoudt en wanneer hij uitkomt. Maar ik hoop echt dat Rockstar Games de stad verder door laat leven zowel in mensen als in veranderende omgeving.

Link to comment
Delen op andere websites

Linkje naar het IV-topic of...? Het desbetreffende topic kent wel minder diepgang aangezien het merendeel van de foto's/links is verlopen.

Maar ik hoop echt dat Rockstar Games de stad verder door laat leven zowel in mensen als in veranderende omgeving.

Ik zou het graag zien, maar ik betwijfel het. Men doet dit doorgaans niet omdat de verhaallijn doorgaans niet meer tijd omvangt dan een dikke maand en models dubbel maken dan wat dwaas lijkt, maar als we een game hebben met een duidelijk gat qua tijd (vb. LCS <-> III) zie je dit wel eens gebeuren. Wie weet.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, dit is wel een zeer interessante topic. Ik rij wel meerdere keren door het metrosysteem maar ik heb nooit echt dit soort dingetjes opgemerkt. Ik hoop ook dat ze dit soort dingen gaan verbeteren in de map, het lijkt mij in ieder geval wel interessant om weer eens door de stad te kunnen rijden zonder iets te zien dat ik al heb gezien.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...