Jump to content

[NEW][€700] Nieuwe laptop


Luzhin2.4

Recommended Posts

Budget: tot €700

Doel: Internet, school, GTA

Merk laptop: Geen voorkeur

Benodigde randapparatuur: Geen

SSD, ja of nee?: Niet persé

Besturingssysteem: Windows 8

Minimaal i7

8GB Intern geheugen

15.6" scherm.

Nu heb ik zelf een beetje gezocht en kwam deze 2 tegen:

Acer Aspire E1-572G-74508G50MNKK

Toshiba Satellite L50-B-188

Is 1 van deze laptops geschikt om te gamen? Het is geen vereiste maar het zou mooi zijn als GTA V erop kan draaien.

Groeten

Link to comment
Delen op andere websites

Acer is niet echt een goed merk, zou ik niet aanraden. Die Toshiba heeft slechts Intel graphics waardoor je er vrij weinig moderne games op zal kunnen draaien. Naast Toshiba zou ik qua merk ook kijken naar Asus en Sony. Ik heb persoonlijk ook niet echt goede ervaringen met HP.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat GTA IV zou opstarten op je Toshiba. Zelfs als je hem kan opstarten zal dit nog niet vloeiend lopen op low (er zijn veel varianten van deze GPU, maar ze zijn allemaal slecht).

De Acer heeft nog redelijke performance als je het over games hebt. De R7 M265 zit onderin het mid-segment wat betekent dat je GTA IV waarschijnlijk op low/medium kan spelen.

Waarom vereis je een i7? Als je een laptop voor "school" doeleinden nodig hebt heb je helemaal niets aan een i7. Wat houdt school in? beetje documenten typen in word? Dan is een i5 meer dan voldoende, en heb je dus meer geld voor een betere GPU.

Link to comment
Delen op andere websites

Videobewerking, adobe programma's bedoel ik met school. Wat is de verhouding tussen gamen en de cpu i5 of i7? Weet iemand een betere laptop binnen mijn budget?

Voor videobewerking is het wel handig een sterke grafishe kaart te hebben, voor photshop is een i5 meer dan genoeg. Op wat voor opleiding ben je van plan deze laptop te gebruiken? Is dit bijvoorbeeld een opleiding van 4 jaar? Dan zou ik je zeker aan raden om door te sparen tot 900 euro zodat je een goede overall laptop kan kopen.

Een i7 is "het beste" wat intel kan leveren tegen een hoge prijs. Bij de i5 varianten zijn er bepaalde bezuinigen uitgevoerd waardoor het goedkoper is (het is belangrijk om te weten welk model je koopt want hier zitten zowel slechte als goede varianten tussen) en de i3 is puur budget. Als je een photoshop gebruiker bent dan zit je meestal in het midden-segment waarbij een i5 dus voldoet en ook een betere batterijduur oplevert dan een i7.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...