Jump to content

laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

ik zoek een laptop :

Budget: tot €300

Doel: Internet , school youtube , minecraft

Merk laptop: Geen voorkeur

Benodigde randapparatuur: Geen

SSD, ja of nee?: nee

Besturingssysteem:het liefst windows 7 of windows 8

4/8GB Intern geheugen

15.6" scherm.

het enigste wat ik erop wil doen is beetje skypen minecraft en beetje youtube enzo geen zware dingen gewoon zo'n laptop voor als je geen zin hebt om achter de grote pc te kruipen.

Geplaatst:

Voor minder dan €300 heb je géén laptop (tenzij je voldoening neemt met een Chromebook en 2GB RAM). Het goedkoopste wat ik kan vinden dat aan je specificaties voldoet (4GB RAM, 15.6") is deze Lenovo. Maar wat ik dan persoonlijk zou nemen is deze Asus (6GB RAM).

Minecraft is eigenlijk best wel een zwaar spel. Zelfs mijn desktop heeft soms nog last van enorme framedrops. Mojang raadt een Core i3 aan met een kloksnelheid van 2.8Ghz, iets waar de Celeron in die Asus nauwelijks aan toekomt met een kloksnelheid van 1.5Ghz.

Geplaatst:

Voor minder dan €300 heb je géén laptop (tenzij je voldoening neemt met een Chromebook en 2GB RAM). Het goedkoopste wat ik kan vinden dat aan je specificaties voldoet (4GB RAM, 15.6") is deze Lenovo. Maar wat ik dan persoonlijk zou nemen is deze Asus (6GB RAM).

Minecraft is eigenlijk best wel een zwaar spel. Zelfs mijn desktop heeft soms nog last van enorme framedrops. Mojang raadt een Core i3 aan met een kloksnelheid van 2.8Ghz, iets waar de Celeron in die Asus nauwelijks aan toekomt met een kloksnelheid van 1.5Ghz.

Respect voor het proberen, maar een Radeon R2 6010 (wat in de Lenovo zit) kan minecraft niet draaien. De core i3 is eigenlijk al een slechte CPU terwijl die nog 2x zo hoog scoort als de AMD E1-6010 die in de Lenovo zit. Over de asus kan ik niet het zeker zeggen, ik kan geen videokaart informatie vinden maar qua CPU niveau zit die ook onder de gemiddelde i3 variant.

Als je een goedkope fatsoenlijke tablet wil kan je inderdaad beter een chromebook kopen (maar kan je dus geen minecraft spelen). Minecraft is overigens niet echt "licht", het is een bekende CPU killer waarbij laptops constant aan 100% load zitten en dus warmer dan de 105 graden worden en dus uitvallen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...