Jump to content

Grand Theft Auto TOM's foto's

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, ik besloot ook maar eens een topic te openen om mijn foto's te kunnen showen. Even een waarschuwing vooraf, ik ben geen fotograaf ofzo. Ook niet als hobbyist. Maar ik heb met m'n gloednieuwe iPhone 6 een paar shots gemaakt.

0108d738b12a6f623d9e9f10bfb35069740db4bf6b.jpg

01486cbd39eb64e582016b86d0ce1d3a679f31372d.jpg

014e29488776ba5aea8069abbadba406f26d50e797.jpg

iPhone%2B6-2.jpg

De foto's zijn eigenlijk vooral bedoeld om een beeld te krijgen van het verschil met m'n 'oude' iPhone 4S. Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat de eerste foto mijn persoonlijke beste ooit is. :puh: De derde en vierde daarentegen tonen veel ruis, maar dat komt door het kunstmatige licht. Bij daglicht, ofwel buiten, zien foto's er beduidend beter uit.

Nu de vraag wat jullie van de foto's vinden. Wees gerust kritisch, want nogmaals... Ik ben niet echt iemand die heel vaak foto's maakt. Ik heb m'n iPhones dan ook altijd meer gebruikt als een soort point-to-shoot camera. Maar de iPhone 6 is een enorme upgrade wat betreft de camera.

Voor de camera fanatiekelingen die trouwens benieuwd zijn naar de specs:

Camera achter:

- 8 megapixels

- Pixelgrootte van 1,5 micron

- Diafragma van ƒ/2.2

- Focus Pixels (wat je bij de eerste foto heel goed kunt zien)

- Burst-modus

- Panorama's met een grootte van 43 megapixels

- 1080p HD-video (30 / 60 beelden per seconde)

- HDR voor video's

- 720p slowmotion video (120 / 240 beelden per seconde)

- Cinematic Video Stabilization

- Continue autofocus voor video

- Time-lapse

Camera voor:

- 1,2 megapixels

- Pixelgrootte van 1,9 micron

- Diafragma van ƒ/2.2

- Burst-modus

- 720p HD-video (30 beelden per seconde)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Geplaatst:

Leuke foto's, vooral de eerste 2. Je kat kan lekker zich goed verdekt opstellen in je woonkamer zo te zien XD

Wat voor plant is dat trouwens? Het lijkt wel een graansoort :puh:

Geplaatst:

Leuke foto's, vooral de eerste 2. Je kat kan lekker zich goed verdekt opstellen in je woonkamer zo te zien XD

Wat voor plant is dat trouwens? Het lijkt wel een graansoort :puh:

Bedankt! :)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor plant het is. xD Die staat gewoon in onze tuin, en omdat hij een mooie felle kleur heeft leek het me wel iets waar ik een goede foto van kon maken. :puh:

Geplaatst:

Ik vind de eerste foto wel best goed gelukt, kan door de kleurtjes komen, maar die moeten natuurlijk ook wel goed uitkomen op je foto.

En wat Maddox zegt, vierde foto? :3

Geplaatst: (bewerkt)

Waar maak je precies een foto van bij de 4e foto? Het enige wat ik zie is een omvallende TV. :clown:

Ik vind de eerste foto wel best goed gelukt, kan door de kleurtjes komen, maar die moeten natuurlijk ook wel goed uitkomen op je foto.

En wat Maddox zegt, vierde foto? :3

't Is geen omvallende tv, hij hangt aan zo'n wandsteun. :$

Maar het doel van die foto was aanvankelijk om een vergelijking met m'n iPhone 4S te maken bij minder licht, zie daarvoor de spoiler hieronder.

iPhone%2B6-2.jpgiPhone%2B4S-2.jpg

Ik moet de camera nog uitgebreid testen met andere situaties, want ik heb nu alleen nog wat foto's bij minder licht gemaakt, een HDR-foto en één natuurfoto zonder HDR (bij die eerste dus). Maar de dubbele flitser (beter bekend als True Tone) heb ik bijvoorbeeld nog niet gebruikt.

Overigens heb ik, hoewel dat niet echt in dit subforum terecht hoort, gisteren ook nog wat video's gemaakt. Mocht iemand hier in geïnteresseerd zijn, dan kun je ze via de links hieronder bekijken. ;)

Toch blijft Apple achter in techniek.

Maar dat kan ik ook zeggen van de concurrentie. De meeste fabrikanten proppen veel megapixels in hun mobiele cameraatjes, maar de kwaliteit wordt er niet beter op. Ik was gisteren op een verjaardag van een neefje en een paar vrienden van zijn broer hadden een Samsung Galaxy S5 of Sony Xpera Z-telefoon en toen ze de kwaliteit van de camera van mijn iPhone zagen waren ze echt verrast. Vergelijken met een DSLR is natuurlijk onmogelijk, maar een iPhone maakt toch goede foto's. Vooral de iPhone 6. Ik had bijvoorbeeld niet verwacht dat hij zoveel betere foto's maakt dan de iPhone 5s, maar volgens al die vergelijkingsvideo's op YouTube dus wel.

Komt er natuurlijk ook nog bij dat het er vooral om gaat hóe je een foto maakt. Er was onlangs een professionele fotograaf die een iPhone 6 op pad nam om hem eens te testen. Je kunt wel een mooie camera hebben, maar als je niet weet hoe je goede foto's maakt heb je er niks aan. Dat zie je ook weer vooral bij die derde en vierde foto van mij, omdat het slechts ter vergelijking was met m'n vorige iPhone. Nadenken over waar je een foto binnenshuis van kunt maken in zo'n geval doe ik dan niet echt. :7

EDIT: De website DxO Optics Pro heeft de camera van de iPhone 6 en 6 Plus uitgebreid getest, waarbij de toestellen de hoogste scores hebben gehaald van alle geteste smartphones.

----------

Nieuwe foto, een panorama deze keer. :)

2a65tnq.jpg

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Geplaatst:

Toen ik je eerste foto zag, dacht ik: wow, dit is echt een hele mooie foto, ik ben benieuwd naar de rest. En dat viel even tegen aangezien ik meer natuur foto's verwachtte. :puh:

TIP: Mag ik je aanraden om ook je slow-motion video's horizontaal te gaan filmen, verticaal is echt tegen alle natuurwetten in :7

Geplaatst:

Toen ik je eerste foto zag, dacht ik: wow, dit is echt een hele mooie foto, ik ben benieuwd naar de rest. En dat viel even tegen aangezien ik meer natuur foto's verwachtte. :puh:

TIP: Mag ik je aanraden om ook je slow-motion video's horizontaal te gaan filmen, verticaal is echt tegen alle natuurwetten in :7

Die tip zal ik in acht nemen, haha. t Ziet er inderdaad niet echt uit. :puh:

En ik ga zeker weten nog meer natuurfoto's maken. Misschien vandaag nog. Uiteraard plaats ik ze dan gelijk even. :)

Geplaatst:

Net weer wat foto's gemaakt. Alleen bij de derde foto heb ik HDR gebruikt, bij alle andere niet. Bij de laatste drie wilde ik dat wel, maar objecten zoals huizen gaan er dan nogal 'kartelig' uitzien. HDR is dan ook bedoeld voor natuurfoto's, maar soms herkent de iPhone die huizen blijkbaar niet zo goed. Er zit dan ook Auto HDR op, die je soms even uit moet schakelen. :puh:

01379cba32b838097287cc065d800a11cb43efff7e_zpscab14b9b.jpg

0117ef24ff0b9a70083133eddaf1a45d8abcd51f90_zps8a528599.jpg

0174783aa640221404f3b1d4dfe231eddf8b96b7ae_zps64776099.jpg

0102d60bb78b9adc69888cfbf2b37b898119e00216_zps02a7342b.jpg

01029cb2e885ba2bd50fccee4573444cfac4274ee5_zpsfa020b07.jpg

01af087def818162f73750ab7eb92d2482e6739bee_zps60430350.jpg

Overigens ook een filmpje gemaakt waarbij ik Cinematic Video Stabilization uittestte. Kostte me wel moeite om te zorgen dat dit ook op YouTube gezien kan worden, want als je het filmpje direct uploadt krijg je alleen de RAW-versie waarbij meer schokken zichtbaar zijn. Als je het filmpje van je iPhone haalt (zoals men dat deed vóór de komst van iCloud) en dan op YouTube zet is het resultaat al beter. Al lijkt het nog steeds minder goed t.o.v. wat ik op m'n iPhone zie, maar goed... xD

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik vind dat er wel echt nice uit zien. Ik heb ook wel dat soort walkalong filmpjes gemaakt, maar dat ziet er minder stabiel uit. Vooral op 1080p ziet dat er veel stabieler uit dan normaal.

Die foto's zien er ook mooi uit trouwens. Die 4e en 5e foto doen me denken aan Zonnedael van Flodder :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...