NicolaB Geplaatst: 1 december 2018 Rapport Geplaatst: 1 december 2018 23 uur geleden, Phoenyxar zei: Interessant artikel, maar die arme koeien (en dus ook anderen) konden daar niet grazen, hun voedsel werd geïmporteerd. Cows on Mars. Ik ben benieuwd of mensen een self-sustainable environment kunnen creëren, net zoals je in games wel eens ziet. Comparison chart of self-sustainable capacity of scenic spots in China. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 1 december 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2018 Mogelijk, ik ga je daar geen sluitend antwoord op kunnen geven. VInd het opvallend dat Guangdong volledig zichzelf kan ondersteunen, dat is de meest bevolkte staat van allemaal. Zegt toch wel iets over de vruchtbaarheid van de Zhujiang-delta. Reageren
NicolaB Geplaatst: 1 december 2018 Rapport Geplaatst: 1 december 2018 4 uur geleden, Phoenyxar zei: Mogelijk, ik ga je daar geen sluitend antwoord op kunnen geven. VInd het opvallend dat Guangdong volledig zichzelf kan ondersteunen, dat is de meest bevolkte staat van allemaal. Zegt toch wel iets over de vruchtbaarheid van de Zhujiang-delta. En op zich best jammer. Als ik zie hoe mooi die natuur is en wat er dan in vervuild wordt (zie mijn sig, beide foto's zijn uit Guandong-regio) Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 1 december 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2018 Maar dat is natuurlijk waar voor elke regio waar mensen wonen. Hetzelfde voor het stuk grond waar jij nu woont natuurlijk. Reageren
NicolaB Geplaatst: 4 december 2018 Rapport Geplaatst: 4 december 2018 Op 01/12/2018 om 21:24, Phoenyxar zei: Maar dat is natuurlijk waar voor elke regio waar mensen wonen. Hetzelfde voor het stuk grond waar jij nu woont natuurlijk. Het stuk grond waar ik woon is door de mens gemaakt zelfs (polder), echt zelfsustainable zou ik het niet willen noemen. Nog sterker, als de mensen een dag niks doen staat op vele punten het land blank. Ik zeg op vele punten, omdat vele gemalen en dammen zijn gedigitaliseerd Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 4 december 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 4 december 2018 Zelfsustainable is het wel, alleszins toch relatief. Veel gecultiveerde gronden wereldwijd zouden mits enkele jaren gewoon overwoekeren of overstromen, dat is niet iets eigen aan de polders. Maar ja, natuurlijk is die huidige vormgeving daar niet. Reageren
Dexist Geplaatst: 4 december 2018 Rapport Geplaatst: 4 december 2018 (bewerkt) (bron) Een map maar dan anders. Bewerkt: 4 december 2018 door Dexist Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 4 december 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 4 december 2018 *like* Dat is een erg leuke infomap :v Reageren
NicolaB Geplaatst: 8 december 2018 Rapport Geplaatst: 8 december 2018 (bewerkt) Op 04/12/2018 om 18:40, Phoenyxar zei: Zelfsustainable is het wel, alleszins toch relatief. Veel gecultiveerde gronden wereldwijd zouden mits enkele jaren gewoon overwoekeren of overstromen, dat is niet iets eigen aan de polders. Maar ja, natuurlijk is die huidige vormgeving daar niet. Tja, alles veel kan relatief gezien worden. Ik bedoel, helemaal met sustainability; dan kan je verschillen over wat je als zelfstandige entiteit ziet en welke situatie je wilt behouden (sustaining). En ook vooral wat je daarin niet ziet eigenlijk. Ander verhaal. Ik heb in City Skylines een selfsustainable rivier, self unselfsustainable, gemaakt door de boel de stromende rivier om te zetten. Mijn eis was dat ik de rivier niet stil mocht leggen. Dus dat was als een grote afvoerput van een kraan. En dat betekent dat je naast dat je een kronkel moet leggen in een rivier, ook een kronkel hebt in je hoofd. Want dat betekent dat je elk stukje handmatig moet plaatsen (inclusief buisstukjes) (dat was nog van een oude versie) Maarja, het is nu wel een gorte huge stroomversnelling met dammen ipv gewoon een simpel riviertje... Dusja, dat is het wel ff waard dat ik dagelijks maar 4 uur slaap naast mn werk dacht ik zo. Bewerkt: 8 december 2018 door NicolaB Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 8 december 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2018 En buiten puur het concept waarom wou je die rivier droog-/omleggen? :v Reageren
NicolaB Geplaatst: 8 december 2018 Rapport Geplaatst: 8 december 2018 8 uur geleden, Phoenyxar zei: En buiten puur het concept waarom wou je die rivier droog-/omleggen? :v Euh eigenlijk niet veel. Het leek me ook wel leuk om een goed functionerende 1600mw dam te maken. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 8 december 2018 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2018 En is dat ook gelukt? Jouw watermaintenance moet trouwens onnozel zijn geweest. Reageren
NicolaB Geplaatst: 8 december 2018 Rapport Geplaatst: 8 december 2018 Jazeker, 1 van 1600MW, en de andere fluctueert tussen 1200 en 1500; boven de 1500 van de 2e gaat het overtollige water via een omweg. Dat vooral omdat ik in mijn laatste aanpassing, de watergenerators heb vervangen door generatoren die 99x zo sterk zijn als het origineel. Zodat het wat minder controleerbaar is en wat spannender nu functioneren die dingen op 6% ofzo. Maar als je een eens een 2e rivier wil anexeren dan overstroomd heel mijn stad. En dat moeten we niet hebben. Dus vandaar de extra nood-waterroute. Bij dat geel-rode bolletje stoomt het water over naar het kanaal. Citaat Jouw watermaintenance moet trouwens onnozel zijn geweest. Je ziet zeker dat het door mij is gemaakt. Een combinatie van uiterst perfecte structuur, gemixt met chaotische randomness. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.