Jump to content

Maps, maps everywhere!

Recommended Posts

• Reacties 1.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

1070

• NicolaB

110

• Dexist

93

• SpacyColours

61

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Kaartjes, yay!

Had het kaartje nog nooit eerder gezien, dus bij deze.

tumblr_npfpy0dbF21s6c1p2o1_1280.jpg

Gemiddelde jaarlijkse temperatuur.

tumblr_npc7ko55K81rasnq9o1_1280.png

Welk land het vaakste wordt getarget in grappen. Dank u, buurlanden.

tumblr_npfnvd5Owe1usr9cvo1_1280.jpg

En Italië...

Geplaatst:

Het was een heel gedoe om in te scannen, maar na heel wat knip- en plakwerk (zowel in het echt als digitaal) is het redelijk gelukt. Er loopt alleen een scheiding dwars door het midden, en rechtsonder is een stukje weggevallen (daar stond bij Albanië nog: "moet eigenlijk aan Kosovo grenzen" en onder het eiland dat op een gebakken ei lijkt stond nog "Cyprus").

post-131689-0-99702200-1433719386_thumb.jpg

Ik heb het even gecontroleerd en heb het eigenlijk nog wel beter gedaan dan ik verwacht had. Ik wist alleen sommige hoofdsteden niet meer uit de Balkanlanden. Ook vergat ik geheel Montenegro en plaatste ik sommige landen verkeerd. Daarnaast moet Milaan natuurlijk Monaco zijn.

Overigens had ik wel rekening gehouden met de grootte van Scandinavië, maar die heb ik op iets andere schaal getekend anders paste het er niet meer bij.

Geplaatst:

Ik moe zeggen dat ik kan genieten van je invulling. Helaas was dat geen deel van de opdracht :puh:

post-113271-0-35050000-1433747758_thumb.jpg

Ik ben aan Rusland begonnen en heb dus zo de kusten gevolgd. Rond Italie zie je het dus wat fout gaan wanneer ik merk dat mijn blad niet groot genoeg is... Liechtenstein heeft een indrukwekkend trip gemaakt op je kaart.

Geplaatst: (bewerkt)

Sorry, IJsland...

Mijn probleem is dat, hoewel ik me de kaart van Europa best goed voor me kan zien, het misgaat zodra ik het op papier moet zetten. Alle vormen en verhoudingen nemen dan de vrije loop, dus heb ik er maar wat creatiefs van gemaakt.

Des te meer ben ik onder de indruk van het feit dat jij de kaart zo nauwkeurig uit je hoofd kunt tekenen. Naast het feit dat je, voor zover ik kan zien, alle plaatsnamen goed hebt, weet je alle puzzelstukjes ook nog zeer nauwkeurig bij elkaar te stoppen. Als jij geen kaart van Europa voor handen hebt kun je er dus gewoon zelf eentje maken. Dit duel win je met vlag en wimpel! :klap:

Ik denk trouwens dat te achterhalen valt bij welk land ik ben begonnen, als je heel goed kijkt. :engel:

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

Oh, dat heb ik soms al gedaan, dus het klopt wel.

En ik zou zeggen Spanje, aangezien dat voor een of andere reden aan Italië grenst bij jou en het een mooi beginpunt is voor een kaart? :v

Geplaatst:

Nope, ik begon met Zwitserland. Van Spanje zijn nog duidelijk de overblijfselen te zien van mijn eerste poging om die tekenen. Die doorgekraste streep was eerst de westkust van Spanje, en dat stuk daaronder Portugal. Toen bleek dat het aandeel van Spanje op mijn kaart wel erg karig was en heb ik er in het Westen nog wat bijgegooid en Portugal verplaatst en nu ziet het er wat beter uit. Maar ik ben inderdaad vergeten dat stuk tussen Spanje en Italië in aan Frankrijk te doneren.

Geplaatst:

Het was een heel gedoe om in te scannen, maar na heel wat knip- en plakwerk (zowel in het echt als digitaal) is het redelijk gelukt. Er loopt alleen een scheiding dwars door het midden, en rechtsonder is een stukje weggevallen (daar stond bij Albanië nog: "moet eigenlijk aan Kosovo grenzen" en onder het eiland dat op een gebakken ei lijkt stond nog "Cyprus").

...

Ik heb het even gecontroleerd en heb het eigenlijk nog wel beter gedaan dan ik verwacht had. Ik wist alleen sommige hoofdsteden niet meer uit de Balkanlanden. Ook vergat ik geheel Montenegro en plaatste ik sommige landen verkeerd. Daarnaast moet Milaan natuurlijk Monaco zijn.

Overigens had ik wel rekening gehouden met de grootte van Scandinavië, maar die heb ik op iets andere schaal getekend anders paste het er niet meer bij.

Ik moe zeggen dat ik kan genieten van je invulling. Helaas was dat geen deel van de opdracht puh2.gif

...

Ik ben aan Rusland begonnen en heb dus zo de kusten gevolgd. Rond Italie zie je het dus wat fout gaan wanneer ik merk dat mijn blad niet groot genoeg is... Liechtenstein heeft een indrukwekkend trip gemaakt op je kaart.

Ziet er leuk uit beiden! :puh:

Ik denk trouwens, dat als ik zoiets moet gaan invullen, dat het er uit komt te zien als Phoenyxar's z'n stuk, maar tot de helft van Spacy, want van de rechterkant van Europa weet ik echt niks. (ik ga het eens proberen :puh:)

Geplaatst:

Ik denk trouwens, dat als ik zoiets moet gaan invullen, dat het er uit komt te zien als Phoenyxar's z'n stuk, maar tot de helft van Spacy, want van de rechterkant van Europa weet ik echt niks. (ik ga het eens proberen puh2.gif)

Ik ben benieuwd. ^_^

Geplaatst:

Ik denk trouwens, dat als ik zoiets moet gaan invullen, dat het er uit komt te zien als Phoenyxar's z'n stuk, maar tot de helft van Spacy, want van de rechterkant van Europa weet ik echt niks. (ik ga het eens proberen :puh:)

Ik ben benieuwd. blij.gif

Nou, hier is het. Maar ik heb wel hoofdpijn ervan gekregen XD

Even een toelichting. Ik zie altijd eerst koppelpunten in m'n hoofd verschijnen. Het meest eigenlijk land-water. Landsgrenzen ken ik alleen van een paar landen eigenlijk en die heb ik er dan ook ingeprint staan :D

Oja, in NL-BE-UK heb ik met (X) zo veel mogelijk bosstukken aangegeven :puh:

Win.jpg

win2.jpg

win3.jpgNaamloos2.jpgNaamloo2s.jpg

Geplaatst:

Een mooie poging, je ziet wel gelijk waar je kennis wegvalt puh2.gif

Ja idd, dat dacht ik dus al... En waar ik dan op eens wel weer interesse in heb (oekraïne bijv.)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...