Jump to content

Maps, maps everywhere!

Recommended Posts

Geplaatst:

Schijnbaar hangt er een psychologisch aspect aan het tekenen van Europa-kaarten. Als je onze kaarten door elkaar zou husselen en iemand die ons kent zou ze moeten toewijzen aan de juiste personen, zal dat vast niet zo lastig zijn.

~ Phoenyxar weet de opdracht tot in de puntjes perfect te vervullen en levert gewoon precies wat je hem vroeg; een kaart van Europa, zo uit de losse pols.

~ SpacyColours kan het niet laten om al die vage landenvormpjes te transformeren naar herkenbare cartoontekeningetjes, waarbij het realisme letterlijk en figuurlijk van de kaart geveegd wordt.

~ NicolaB gaat the extra mile qua toewijding, doet het op zijn eigen manier en komt daarmee tot een indrukwekkend resultaat. In plaats van lukraak gokken wat hij niet weet, focust hij zich op zekerheden die hij kan verantwoorden. De kaart is verre van compleet, maar voor een deel is het de meest realistische kaart van allemaal.

• Reacties 1.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

1070

• NicolaB

110

• Dexist

93

• SpacyColours

61

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ach, ik weet niet of ik het psychologisch zou noemen, maar de kaarten weerspiegelen misschien wel wat je zou verwachten of hoe je ons zou voorstellen.

Geplaatst:

Eigenlijk, nu we mijn specialiteit (VS) en jouw specialiteit (Europa) hebben gehad, moeten we een niveau verder gaan. Als je wilt natuurlijk. Maar los van het wedstrijd-verband ben ik sowieso wel benieuwd hoe jij Afrika zou tekenen.

Geplaatst:

Vrij gelijkaardig naar Europa.

Mijn achilleshiel zijn de zusterstaten van CA (Guatemala, Honduras, Costa Rica, San Salvador - hoewel die steeds beter lukken) en de Oceanische eilandengroepen.

Geplaatst:

Daar moet je The Legend of Korra voor kijken om het te begrijpen (de fanfiction is vrij realistisch in diens uitgang daar).

Geplaatst:

940px-Capital_not_largest_city.svg.png

Simpel Wikipedia-kaartje, maar toch wel interessant: bij de gekleurde landen is de hoofdstad niet de grootste stad van het land.

Geplaatst:

Waarom Montenegro en de Filippijnen ingekleurd zijn is mij een vraagteken (ik begrijp de fout bij de Filippijnen wel, maar het is incorrect).

Geplaatst:

Het kan zelfs denser.

tumblr_nq3znouAca1rasnq9o1_1280.png

En voor Australië hetzelfde idee.

tumblr_nq3znwu0MO1rasnq9o1_1280.png

Oftewel: Melbourne-Geelong, Sydney-Bankstown & Brisbane-Gold Coast

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...