Phoenyxar Geplaatst: 2 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 En waarom geloof je niet dat het foto's zijn? Er hangen genoeg optische satellieten rond de aarde. Dat ze is samengesteld uit vele kleine foto's en is vervormd om een kaart voor te stellen ligt dan voor de hand, het is inderdaad niet één foto. En een mooi kaartje: Reageren
NicolaB Geplaatst: 2 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 (bewerkt) En toch stellen dat soort standalone kaartjes me altijd teleur. Leuke visualisatie, maar waaruit blijkt dat? Ik heb wel ooit geleerd dat je amerikanen hierdoor kan laten opgeilen (door alles in plaatjes uit te drukken). En die Eurodam dat wordt hem. Oja, voor de persoon die van aardrijkskunde houdt: Benoem het reliëf op de kaart. (oke voor phoenyxar appeltje-eitje natuurlijk ) Good-Old times (ik heb nog steeds dat plaatje in m'n kop zitten ) http://static.digisc...ns/landsch6.htm Whaha geniaal Bewerkt: 2 oktober 2014 door NicolaB Reageren
NicolaB Geplaatst: 2 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 (bewerkt) Teh_Ninja, zou dat betekenen dat de lands- en overheidsgrenzen met de bevolkingsdichtheid mee veranderen? (Dat zijn best geinige dingen om de over de fantaseren wist je dat XD) Bewerkt: 2 oktober 2014 door NicolaB Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 2 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 En waar die twee enkel leuke fictionele (heb ze altijd al interessant gevonden) kaarten zijn, is dit een echt voorstel geweest: Maar of het echt nodig zou zijn om Alaska op te splitsen is wat anders. Reageren
3L1077 Geplaatst: 2 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 Inderdaad, Alaska opsplitsen? Die van Europa was een soort van theoretische denkoefening - die van de VS veronderstel ik ook. Ze zijn wel met een bepaald algoritme geschreven, om de bevolking zo gelijkmatig te hebben; wat resulteert in grote verschillen tussen bijvoorbeeld New York en Salt Lake. Waarop is die kaart van jou gebaseerd? Reageren
NicolaB Geplaatst: 2 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 *picture* *pic van US Dat wordt me wat met Rusland dan (ik kan er niet exact zo'n verdeelkaartje van vinden ) Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 2 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 Wel, de Russische administratieve verdeling is dan ook vrij ingewikkeld... Die van Europa was een soort van theoretische denkoefening - die van de VS veronderstel ik ook. Niet echt denkoefeningen, meer kaarten omwille van interessante gegevens. Ze zijn opgemaakt puur om de bevolkingsverdeling te tonen. Over die van Europa kan ik wel wat extra's vertellen, die is -naast dat ze is ontworpen om de ±500 miljoen inwoners over 28 gelijke blokken te verdelen- gemaakt om op een manier historische gebieden te benadrukken. Zoals Skane en Friesland dat bij Denemarken wordt gevoegd, het ene heeft een gedeelde geschiedenis, de andere afstamming. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 2 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2014 (bewerkt) Niet heel serieus, wel leuk. Bewerkt: 2 oktober 2014 door Teh_Ninja Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 4 oktober 2014 Verschillende Free Travel-gebieden. Reageren
NicolaB Geplaatst: 7 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2014 (bewerkt) http://en.wikipedia....ard_War_map.png Een hele leuke visualisatie. Het ziet er leuk uit en het kan wellicht zelfs door velen als aannemelijk worden gezien. Maar een sterke grondslag heeft het niet. Bewerkt: 7 oktober 2014 door NicolaB Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 7 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 7 oktober 2014 Wordt vooral opgemaakt op basis van verslaggeving. Vooral de overgangen zijn niet zo direct. Bevolkingsdichtheid, 2012. Een echte bevolkingsdichtheid-kaart dateert al van 1994. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.