Phoenyxar Geplaatst: 25 februari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 Een mooie kaart, zonder uitleg... Heb er even om moeten zoeken, maar: "If you look at the second map, you will see a map of Europe by city, this time based on population. The size of each circle is proportional to the number of people living in the greater urban zone (both the city and its suburbs)." Reageren
Davedavy Geplaatst: 25 februari 2016 Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 (bewerkt) Met Ruhr bedoelen ze volgens mij het Ruhrgebied. Vreemd dat Keulen en Düsseldorf dan alsnog apart staan aangegeven. Én vreemd dat Belgrado overigens ook niet op de kaart staat met 1,7 miljoen inwoners. Bewerkt: 25 februari 2016 door Davedavy Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 25 februari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 Wel Keulen is geen deel van het Rührgebied, noch is Düsseldorf dat (die laatste is wel aangrenzend). En Belgrado staat niet op de kaart omdat het een kaart betreft van de Europese Unie (waar ook Turkije enkele jaren in de statistieken zit) Reageren
Davedavy Geplaatst: 25 februari 2016 Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 (bewerkt) Ah. Had geen idee dat Düsseldorf en Keulen niet bij het Ruhrgebied horen. In de volksmond hier aan de grens noemt men vrijwel elke stad hier over de grens in Duitsland het Ruhrgebied. Bewerkt: 25 februari 2016 door Davedavy Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 25 februari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 Wel, ze horen wel allemaal bij de Rhine-Ruhr, maar dat is een ander soort entiteit. Düsseldorf wordt wel vaker bij de Ruhr meegeteld. Reageren
NicolaB Geplaatst: 25 februari 2016 Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 (bewerkt) Den haag (stadsgewest Haaglanden) mist ook natuurlijk. Bewerkt: 25 februari 2016 door NicolaB Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 25 februari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 Nou nee. Dat had bij de start van de metingen, in 2000, geen +1.000.000 inwoners. Als ik het goed is dat gewest er pas in 2012 over gegaan (en het bestaat nu niet meer) Reageren
NicolaB Geplaatst: 25 februari 2016 Rapport Geplaatst: 25 februari 2016 (bewerkt) Dat had bij de start van de metingen, in 2000, geen +1.000.000 inwoners. Als ik het goed is dat gewest er pas in 2012 over gegaan (en het bestaat nu niet meer) Ik zie hier dat die gegevens pas bekend zijn (van NL) vanaf 2010 en dat ze nooit boven de 849,676 zijn uitgekomen, vandaar dat ie er ook niet op staat. Gelukkig zijn ze nu grotendeels van dat LUZ afgestapt, want soms klopt het niet echt wat ze er nou allemaal wel of niet bijrekenden. Doe maar gewoon per stad, veel accurater. Dezelfde gegevens van jouw mapje, maar dan in een ander mapje: Edit: Volgens mij is ie per 23 juli 2015 geüpdate Nog 1: Oeh, dit is al helemaal leuk http://ec.europa.eu/eurostat/cache/RSI/#?vis=city.statistics〈=en Bewerkt: 25 februari 2016 door NicolaB Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 26 februari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2016 Ik heb de afgelopen dagen via Population Explorer gekeken naar de eigenlijke bevolking van woonkernen (ongeacht de eigenlijke grenzen) Ik heb dit gedaan voor heel Europa en ik heb ook al een diepgaander onderzoek gedaan naar de Belgische steden, met dit kaartje als resultaat: Reageren
NicolaB Geplaatst: 26 februari 2016 Rapport Geplaatst: 26 februari 2016 Ziet er best leuk uit. Vooral grappig dat het er grafisch iets anders uit ziet als normaal, maar wel gewoon duidelijk. Het valt meteen op dat daar rechtsonder (hoe dat daar ook mag heten) helemaal geen een stipje te vinden is. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 26 februari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2016 Wel, vanaf je de Maas oversteekt kom je in de Condroz terecht, een uitloper van -in een groot beeld- de Vogezen. Voor Europa: Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 29 februari 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 29 februari 2016 De lus tussen Gare du Nord en Gare de l'Est is interessant. [1889] Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 2 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2016 Vegetatie in Jordanië. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.