Jump to content

Maps, maps everywhere!

Recommended Posts

Geplaatst:

Zeer mooie diagram (past misschien beter bij Infographics?) Wel enkele voetnootjes:

-De Nederlandse vlag was eigenlijk lichtjes anders en de huidige vorm wordt, aldus volgens Wikipedia, pas vanaf 1630 echt gebruikt.

-De vlag van het Verenigd Koninkrijk dateert van 1801, niet 1606, dat was de oude vlag.

-De huidige vlag van de Verenigde Staten dateert van 1960, niet 1777. Het idee achter hoe de vlag moest werken dateert zelfs pas van ca. 1820.

Maar er zullen wel meerdere kleine foutjes zijn.

• Reacties 1.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

1070

• NicolaB

110

• Dexist

93

• SpacyColours

61

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Zeer mooie diagram (past misschien beter bij Infographics?) Wel enkele voetnootjes:

True. Vergeten dat daar ook een topic van was.

-De Nederlandse vlag was eigenlijk lichtjes anders en de huidige vorm wordt, aldus volgens Wikipedia, pas vanaf 1630 echt gebruikt.

True. De huidige kleuren worden pas sinds 1807 gebruikt. De tijd waarop de NL vlag wordt aangeduid op de infographic werd deze Hollandsche vlag gebruikt:

450px-Statenvlag.svg.png

Bijna identiek aan de Luxemburgse vlag. Daarna hebben we nog een tijdje de prinsenvlag gebruikt (de mooiste als je het mij vraagt)

900px-Prinsenvlag.svg.png

Geplaatst:

Toegegeven, ik vind de Prinsenvlag ook wel mooier, hoewel dat misschien ook kan zijn omdat ze "anders" is dan wat we kennen.

Rome in AC:Brotherhood

Rome_Bird%27s_eye_view.jpg

Eigenlijk niet veel kleiner dan de grootte van Rome in 1510.

Geplaatst:

True. Vergeten dat daar ook een topic van was.

True. De huidige kleuren worden pas sinds 1807 gebruikt. De tijd waarop de NL vlag wordt aangeduid op de infographic werd deze Hollandsche vlag gebruikt:

450px-Statenvlag.svg.png

Bijna identiek aan de Luxemburgse vlag. Daarna hebben we nog een tijdje de prinsenvlag gebruikt (de mooiste als je het mij vraagt)

Luxemburg hoorde in die tijd bij het Nederlands koninkrijk :puh:

Mooie aan onze vlag vind ik dat het de enige vlag ter wereld is die officieel met een wimpel gedragen kan worden, de enige echte oranjewimpel. :D

2008-04-30_oude_st_mauritius_silvolde_met_vlag.JPG

Dat maakt die vlag ook wel wat unieker :puh:

Geplaatst:

Luxemburg hoorde in die tijd bij het Nederlands koninkrijk :puh:

Nee, het was deel van de Duitse Bond.

To compensate for the Orange-Nassau's loss of the Nassau lands to Prussia, the United Kingdom of the Netherlands and the Grand Duchy of Luxembourg were to form a personal union under the House of Orange-Nassau, with Luxembourg (but not the Netherlands) inside the German Confederation.

Er was een persoonlijke unie tussen de twee, maar het was nooit een deel van het Koninkrijk.

Geplaatst:

Luxemburg hoorde in die tijd bij het Nederlands koninkrijk puh2.gif

Nee, het was deel van de Duitse Bond.

To compensate for the Orange-Nassau's loss of the Nassau lands to Prussia, the United Kingdom of the Netherlands and the Grand Duchy of Luxembourg were to form a personal union under the House of Orange-Nassau, with Luxembourg (but not the Netherlands) inside the German Confederation.

Er was een persoonlijke unie tussen de twee, maar het was nooit een deel van het Koninkrijk.

Tot 1839 maakte ook Luxemburg deel uit van het Koninkrijk der Nederlanden. Daarna was het als Groothertogdom in een personele unie verbonden met Nederland. De Koning was tevens Groothertog van Luxemburg. In 1890 kwam een eind aan de personele unie.

Aldus het Nederlands Koninklijk huis :puh:

Geplaatst:

Maar dus geen deel van het Nederlandse Koninkrijk, dat is iets anders. Ik ben me er van bewust dat dat de facto bijna hetzelfde resultaat geeft (want de persoon aan de macht in Luxemburg zal in Nederland blijven), maar er is een verschil. (Bedenk trouwens wel dat ik het heb over de periode ±1815 waarover het eerst ging, met het Verdrag van Londen verandert de situatie, maar dan zijn we weer enkele decennia verder)

Geplaatst: (bewerkt)

Maar dus geen deel van het Nederlandse Koninkrijk, dat is iets anders. Ik ben me er van bewust dat dat de facto bijna hetzelfde resultaat geeft (want de persoon aan de macht in Luxemburg zal in Nederland blijven), maar er is een verschil.

Laat ik daarin dan duidelijker zijn: je hebt Nederland en het Nederlands koninkrijk, genaamd het Koninkrijk der Nederlanden. Luxemburg maakte, volgens het Koninklijk huis (de Rijksvoorlichtingsdienst), tot 1839 deel uit van het Nederlands Koninkrijk, genaamd het Koninkrijk der Nederlanden. Daarnaast regeerden tot 1890 de Oranje-Nassau's in Luxemburg, vandaar is het ook niet vreemd dat die vlag enige harmonie heeft met de vlag van het andere vorstendom van deze pipo's.

Enniewej: Oranje-Vrijstaat had ook wel een mooie vlag. Leuk ook dat immigratie-deeltje. Dat moet je nu niet in je vlag zetten >.<

590px-Coat_of_Arms_of_the_Orange_Free_State.svg.png

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

tumblr_o543prgzHn1t8jbgro1_1280.jpg

Misschien is de kaart getekend tijdens een vloedgolf. :puh:

Ze hebben de moerassen en bayou van de Song Nai-monding als baai ingevuld. Dat gebeurt wel vaker, op sommige kaarten is Florida te zien als archipelago (Everglades), maar echt accuraat zou ik het niet noemen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...