Jump to content

Werken met een ipad op school.


super_senne

Recommended Posts

Nadeel is natuurlijk wel dat jeugd van nu in de toekomst afhankelijker is van digitale media. En dat in een wereld waar digitalisering gaande is, maar nog steeds z'n flaws heeft. Juist dan zal ik de basis schriftelijk (niet digitaal) inprenten. Daarbij is de aanschaf en onderhoud van zo'n ding erg duur. Ik zeg: secundair digitaal onderwijs en het primair niet verplichten.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • super_senne

    5

  • Ezra24rct3

    3

  • MegaPilot

    2

  • TheDutchWesley

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Misschien is je school overgegaan op Magister 6 en hebben ze de stekker uit die getrokken? Bij mij werkt ie in ieder geval nog...

@Skullzz: Ze kunnen meekijken op de iPads en apps blokkeren. Anders is het gewoon je eigen fout.

Daar gaat dus je privacy wat je nog een beetje hebt...

Als je Facebook gebruikt is je privacy al naar de klote, met die Messenger waar ze iedere keer mee stampen heb je geen privacy meer. Daarom heb ik ook geen Messenger.

Nope, wij moesten profielen installeren zodat ze mee kunnen kijken. Ze kunnen je echter niet dwingen, dus heb ik dat nooit gedaan... :7 En als ze t doen, hebben ze toegang tot alle apparaten in mijn huis, die op mijn WIFI zitten. Als ik erachter komen dat ze dat flikken, of iemand anders merkt het, gaat mijn school problemen krijgen ivm privacy schending. En dan nog, ik heb er zelf voor deze iPad betaald, dus ze kunnen me écht niks maken. MIJN iPad, MIJN regels erop(Schoolboeken etc heb ik er wel gewoon op gezet).

Ik heb ook gehoord dat je op een school een iPad moest kopen met minimaal 16 GB, moest hem inleveren, en de school zou dan alle apps erop zetten en een Apple ID aanmaken met wachtwoord die je niet mag weten. Dat vind ik sws al raar. Je kan dan btw niet met een ander account inloggen.

Ik zeg: secundair digitaal onderwijs en het primair niet verplichten.

:Y helemaal mee eens! Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

je moet VERPLICHT deze hoes. http://static.websho...pad-2-en-3.jpg. Al een probleem weg. Diefstal ligt er een beetje aan waar je woont maar hier in het oosten is wel diefstal maar weinig. 2de probleem weg. Pesterijen ik kan me niet voorstellen dat pestkoppen je ipad stelen :/ maar dat is mijn gedachte dus 3de probleem naar mijn mening weg. 4de je stopt hem lekker in een plastic tas 4de probleem weg.

Wat je zegt klopt, maar dat zijn enkel oplossingen in een ideale situatie. De realiteit kan echter heel anders zijn. Ik heb zelf lesgegeven en het zou de eerste niet zijn wiens portefeuille, smartphone of zelfs autosleutels gestolen wordt op school. Met dat van de plastic tas heb je wel een punt, het is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid zorg te dragen voor dat dure spul. Enkel ga je dan mensen hebben die nogal vergeetachtig zijn, vertrekken bij goed weer en toevallig bij een buitje geen plastic tas bij blijken te hebben. Eigen schuld natuurlijk, maar kostelijker dan een nat boek :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

je moet VERPLICHT deze hoes. http://static.websho...pad-2-en-3.jpg. Al een probleem weg. Diefstal ligt er een beetje aan waar je woont maar hier in het oosten is wel diefstal maar weinig. 2de probleem weg. Pesterijen ik kan me niet voorstellen dat pestkoppen je ipad stelen :/ maar dat is mijn gedachte dus 3de probleem naar mijn mening weg. 4de je stopt hem lekker in een plastic tas 4de probleem weg.

Wat je zegt klopt, maar dat zijn enkel oplossingen in een ideale situatie. De realiteit kan echter heel anders zijn. Ik heb zelf lesgegeven en het zou de eerste niet zijn wiens portefeuille, smartphone of zelfs autosleutels gestolen wordt op school. Met dat van de plastic tas heb je wel een punt, het is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid zorg te dragen voor dat dure spul. Enkel ga je dan mensen hebben die nogal vergeetachtig zijn, vertrekken bij goed weer en toevallig bij een buitje geen plastic tas bij blijken te hebben. Eigen schuld natuurlijk, maar kostelijker dan een nat boek :puh:

die hoes is ook nog waterdicht
Link to comment
Delen op andere websites

Hm, wellicht dat het inzetten van tablets en/of laptops op school hier en daar z'n voordelen zal hebben, maar ik blijf toch de voorkeur geven aan pen en papier bij het (be)studeren van lesmateriaal. Zelf ben ik liever wat 'vrijer' als het hierom gaat (d.w.z. hier en daar wat krabbelen, markeren, onderstrepen, et cetera), iets wat nou eenmaal minder makkelijk gaat bij een digitaal schermpje.

Bovendien probeer ik elektrische apparaten zo veel mogelijk te vermijden als het aankomt op het serieus werken aan school (mijn PC en het internet op m'n telefoon staan dan altijd uit), maar dat zit uiteraard wat anders als je zoiets daadwerkelijk gebruikt om te studeren. Indien je een beetje gedisciplineerd bent ga je uiteraard niet om de haverklap wat anders doen met je iPad, maar toch, het lijkt me minder prettig en meer afleidend werken dan het oude vertrouwde.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vraag mij terecht af of de school in kwestie met de iPads de mentaliteit heeft van "duurste = beste". Er zijn namelijk veel goedkopere alternatieven. Ofwel worden ze gesponsord door Apple zelf, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Sowieso krijgen scholieren en docenten korting op Apple spullen, al weet ik het fijne er niet van.

En daarom verwacht ik dat ze voor Apple kiezen vanwege de studentenkorting op zowel hardware als software, maar het is voor een docent ook handiger als er een soort tablet wordt gehandhaaft.

Iets simpels, stel voor dat een iPad onbewust op vliegtuigstand is gezet, meestal weet een docent dit probleem (sneller) op te lossen als ie het systeem kent.

Mocht er gemengd worden tussen iOS, Android of Windows tablets, is het voor de leraar moeilijker om zulke simpele dingen op te lossen, zal zijn les langer opgehouden worden etc.

Ook is het zo, als iedereen een iPad gebruikt, iedere app en iedere tekstboek die erop staat is gewoon hetzelfde met de rest, wat mogelijk niet het geval is als je een andere OS hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vraag mij terecht af of de school in kwestie met de iPads de mentaliteit heeft van "duurste = beste". Er zijn namelijk veel goedkopere alternatieven. Ofwel worden ze gesponsord door Apple zelf, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Sowieso krijgen scholieren en docenten korting op Apple spullen, al weet ik het fijne er niet van.

En daarom verwacht ik dat ze voor Apple kiezen vanwege de studentenkorting op zowel hardware als software, maar het is voor een docent ook handiger als er een soort tablet wordt gehandhaaft.

Iets simpels, stel voor dat een iPad onbewust op vliegtuigstand is gezet, meestal weet een docent dit probleem (sneller) op te lossen als ie het systeem kent.

Mocht er gemengd worden tussen iOS, Android of Windows tablets, is het voor de leraar moeilijker om zulke simpele dingen op te lossen, zal zijn les langer opgehouden worden etc.

Ook is het zo, als iedereen een iPad gebruikt, iedere app en iedere tekstboek die erop staat is gewoon hetzelfde met de rest, wat mogelijk niet het geval is als je een andere OS hebt.

Laten we nou niet bepaald de discussie gaan voeren over iOS (iPad), android of windows tablet, dan dwalen we ver van het onderwerp af.

Dat terzijde, is iPad het meest 'closed' waardoor waarschijnlijk voor Apple is gekozen, het is dus vooral voor kleinere kinderen het makkelijkst in gebruik. En ja daar wordt echt wel het een en ander onderzoek over gedaan.

Zelf vind ik tablets ( om het algemeen te houden ) niet echt handig voor school, het begint er al mee als je een document met bijvoorbeeld je huiswerk, bron of een pdf nodig hebt en hierlangs in word/pages iets uit wilt gaan werken, dan zul je dus continu moeten switchen van scherm omdat multitasken niet echt mogelijk is op tablets. Als ik persoonlijk ergens een hekel aan heb is het wel moeten 'alt-tabben' om mijn informatie te verkrijgen. Ik ben namelijk al de helft vergeten voordat ik überhaupt ge-alt-tabt heb.

Verder lokken tablets ook veel te snel aan tot het doen van andere activeiten zoals spellen, internet (indien wifi beschikbaar) en verzin zo maar door. Zeker de jeugd onder ons zal zich moeilijk kunnen 'beschermen' van deze activiteiten.

Aan de andere kant zullen er vast tigs van apps beschikbaar zijn of komen die spelenderwijs kinderen van alles kunnen leren, wat dan weer het voordeel is van een tablet, vooral omdat de interesse tegenwoordig een en al tablet is, er zitten dan ook zeker voordelen aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb jaren ook een iPad op school gebruikt, boeken als PDF'jes icm Pages werkt super. Wat scholen nu zélf willen met hun boek en opdracht in een app vind ik maar niks. Gewoon vrijheid en het bij pdf'jes laten is al een mooie vooruitgang.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb jaren ook een iPad op school gebruikt, boeken als PDF'jes icm Pages werkt super. Wat scholen nu zélf willen met hun boek en opdracht in een app vind ik maar niks. Gewoon vrijheid en het bij pdf'jes laten is al een mooie vooruitgang.

Nja, het ligt natuurlijk ook aan het opleidingsniveau en wat voor taken/activiteiten je allemaal wilt en moet doen op een iPad voor school.

Ik studeer bijv op HBO dus erg veel bronnen zoeken middels internet en documenten/pdf's bij bepaalde vakken die geen boeken bieden, dan wil je toch echt wel minimaal 2 vensters langs elkaar hebben, zoals een word document en internet erlangs/

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we nou niet bepaald de discussie gaan voeren over iOS (iPad), android of windows tablet, dan dwalen we ver van het onderwerp af.

Psst, lees nog eens, ik probeer geen discussie los te halen wat beter is of niet, en ik reageer gewoon op een vraag ;)

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...