Jump to content

Werken met een ipad op school.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Tsja, als je dan nog eens 100 euro per digitaal boek moet betalen – bij wijze van spreken – is het inderdaad niet de moeite waard.

Leren vanaf een schermpje is echt niet aangenaam voor je ogen. En zelf leer ik liever uit een boek, ja.

Leren doe ik vanuit mijn notities, maar je hebt geen ongelijk. Het gaat me er gewoon om dat ik elke dag echt veel te veel kilo's mee moet dragen, en dat is nu geen probleem, maar ik wil niet weten hoe hard m'n rug er later onder zal lijden.

Bewerkt: door 3L1077
  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• super_senne

5

• Ezra24rct3

3

• MegaPilot

2

• TheDutchWesley

2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik heb 1 dag mijn iPad mee gehad naar school (+ toetsenbord) maar dat was 3x niets. Windows hoort niet op een iPad :7

Laptop is wel heel fijn op school, moet ik toegeven :)

Geplaatst:

Ergens ben ik wel gelukkig dat ik in een tijd ben geboren toen er nog niet zo veel met computers was(1990). Op onze basisschool hadden we dan ook maar één computer op de gang. Waar we af en toe op mochten spelen.

Op de middelbare hadden we al wel wat meer computers, een lokaal vol, maar die gebruikten we alleen tijdens computer les :). En voor verslagen type natuurlijk ook.

Ik blijf voorstander van pen en papier, ook al is mijn handschrift niet zo geweldig.

Op mijn HBO heb ik ook nooit gebruik gemaakt van een laptop tijdens hoorcolleges, altijd gewoon met pen en papier, ik heb het idee dat als je het met de hand schrijft het beter blijft hangen dan als je iets typt, typen gaat toch sneller automatischer(blind) dan schrijven vind ik.

Geplaatst:

Op zich vind ik het wel goed dat leerlingen worden gestimuleerd en getraind in het gebruik van computers; Wil je mensen voorbereiden op de hedendaagse technologie dan moet dat haast wel. Daar staat tegenover dat de jeugd van tegenwoordig vaak al zo behendig is in het gebruik van computers en aanverwanten, dat dat op school nou ook niet echt nodig is. Mijn neefje heeft ook een iPad voor school. Het is nog niet zover dat zijn boeken er op staan, maar via Magister (zo heet dat programma geloof ik) heeft hij zijn huiswerk altijd digitaal bij zich. Verder hoeft hij ook nooit een bibliotheek in, want alles is op de iPad te vinden. Wel heb ik het idee dat hij daar luier van wordt; hij hoeft minder activiteit te ondernemen om dingen uit te zoeken dan iemand zonder. Het heeft dus voors en tegens, en daarnaast is er natuurlijk de prijs die (letterlijk) betaald moet worden. Hij wilde graag in de iPad-klas, en aangezien zijn ouders dat goed vonden, moesten ze wel een iPad voor hem aanschaffen. Via school weliswaar, dus met korting, maar toch blijft het nogal een investering.

Geplaatst:

Ipad's ? Wij werken nog steeds met boeken (ja, van papier) en dat werkt nog prima. Onze boeken kunnen niet crashen of vasthangen tijdens huiswerk....

Stel dat je ipad crasht, tja daar zit je dan morgen met een examen......

Aan lesgeven via ipad's moet nog veel veranderen, maar we zijn nog maar 2014. Over 10 jaar is deze techniek van lesgeven in elke school en meer ontwikkeld. Maar wat ik me altijd heb afgevraagd: Hoe zien de leraren of je niet stiekem op het internet zit ?

Zelfde probleem met laptops, hoor. Ik volg een IT richting en eigen laptop is verplicht. De hogeschool maakt wel aanbevelingen voor laptops, maar de realiteit is dat iedereen toch een verschillend merk en model heeft.

Ik vraag mij terecht af of de school in kwestie met de iPads de mentaliteit heeft van "duurste = beste". Er zijn namelijk veel goedkopere alternatieven. Ofwel worden ze gesponsord door Apple zelf, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Geplaatst:

Misschien is je school overgegaan op Magister 6 en hebben ze de stekker uit die getrokken? Bij mij werkt ie in ieder geval nog...

@Skullzz: Ze kunnen meekijken op de iPads en apps blokkeren. Anders is het gewoon je eigen fout.

Daar gaat dus je privacy wat je nog een beetje hebt...

We hebben wel een Ipad, maar ik noteer gewoon mijn aantekeningen in mijn schrift. We hebben ook nog gewoon werkboeken, dus tja. Wel een beetje voorstander(lichtere schooltas), maar zonder is ook prima.

Bewerkt: door aron24
Geplaatst:

Misschien is je school overgegaan op Magister 6 en hebben ze de stekker uit die getrokken? Bij mij werkt ie in ieder geval nog...

@Skullzz: Ze kunnen meekijken op de iPads en apps blokkeren. Anders is het gewoon je eigen fout.

Daar gaat dus je privacy wat je nog een beetje hebt...

Als je Facebook gebruikt is je privacy al naar de klote, met die Messenger waar ze iedere keer mee stampen heb je geen privacy meer. Daarom heb ik ook geen Messenger.
Geplaatst:

Ik werk ook met een iPad op school, en dat is in een woord helemaal kut. Als je spelletjes wilt spelen tijdens de les is het perfect, maar als het op leren aan komt heb ik véél liever een ouderwets boek en schrift. Op een iPad kan ik simpelweg niet leren. Ook als je schrijft sla je al een deel op in je geheugen wat bij typen op een iPad niet gebeurd.

Een iPad bij het onderwijs vind ik niets minder dan afleiding. Het helpt echt niet.

Geef mij maar gewoon boeken. Bij ons op school wordt wel aangespoord met digitaal materiaal (tablet, laptop) te werken, maar in principe doet niemand dat. Met een device loop je de kans dat er geen verbinding met internet wordt gemaakt, dus dat kan een hele les vertragen of zelfs niet laten doorgaan. Als je een laptop/tablet laat vallen is hij kapot. Een boek kan natuurlijk ook kapot gaan, maar daar heeft men iets op verzonnen dat plakband heet. Bovendien is het ook hartstikke duur voor een school om een tablet/laptop voor alle leerlingen te betalen en een school kan leerlingen in mijn ogen niet dwingen een device mee te nemen, omdat niet alle ouders het breed hebben en dus een device voor hun kind kunnen kopen.

wij moeten verplicht deze hoes: http://store.griffintechnology.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/b/gb36307_survivor_ipadair_1.jpg Bewerkt: door super_senne
Geplaatst:

Hier gebruiken we nog gewoon boeken, maar er zijn er bij mij op school wel een paar leerlingen, die laptops hebben en ze gebruiken.

Geplaatst:

Het probleem van de te zware rugzak kan vaak opgelost worden door opbergruimte te voorzien op school zelf, daarvoor vind ik de Ipad een veel te dure 'oplossing' voor. Soms vind ik dat er iets te veel de nadruk gelegd wordt op alle digitale media, waardoor de aandacht voor de doodgewone dingen stilaan verdwijnt.

Kinderen van vandaag zullen het waarschijnlijk nooit weten hoe het voelde om voor je huiswerk naar de bib te moeten. Langs de ene kant is dit nu eenmaal de vooruitgaan, maar langs de andere kant heb ik de indruk dat alles té gemakkelijk wordt.

Als ik zo naar m'n eigen schoolloopbaan kijk, merk ik ook een grote afname van de inspanning t.o.v. van het resultaat. Ik weet niet of dit enkel positieve gevolgen kan hebben voor de komende generaties.

Natuurlijk is het niet allemaal slecht, het kan ook zijn nut bewijzen. Maar ik zou eerder opteren voor een grotere gebruik van vakgerichte ICT. Bij een opleiding elektromechanica zou er zo bijvoorbeeld meer aandacht besteed moeten worden aan het programmeren van stuureenheden in elektrische schakelingen, in plaats van de standaard Office programma's er in te rammen, terwijl niet al deze programma's hierbij nodig zijn. Een doodgewone PC / laptop kan zijn nut hierbij wel meer bewijzen dan een tablet denk ik.

Bovendien is een tablet super kwetsbaar, en zou het - althans voor mij op die leeftijd - voor een viertienjarige geen goed idee zijn om hier dagelijks mee rond te trekken. Fietsen in de regen, je Ipad laten vallen, diefstal, pesterijen, ... kunnen dan wel eens het einde van je digitale schoolboek betekenen.

Geplaatst:

Het probleem van de te zware rugzak kan vaak opgelost worden door opbergruimte te voorzien op school zelf, daarvoor vind ik de Ipad een veel te dure 'oplossing' voor. Soms vind ik dat er iets te veel de nadruk gelegd wordt op alle digitale media, waardoor de aandacht voor de doodgewone dingen stilaan verdwijnt.

Kinderen van vandaag zullen het waarschijnlijk nooit weten hoe het voelde om voor je huiswerk naar de bib te moeten. Langs de ene kant is dit nu eenmaal de vooruitgaan, maar langs de andere kant heb ik de indruk dat alles té gemakkelijk wordt.

Als ik zo naar m'n eigen schoolloopbaan kijk, merk ik ook een grote afname van de inspanning t.o.v. van het resultaat. Ik weet niet of dit enkel positieve gevolgen kan hebben voor de komende generaties.

Natuurlijk is het niet allemaal slecht, het kan ook zijn nut bewijzen. Maar ik zou eerder opteren voor een grotere gebruik van vakgerichte ICT. Bij een opleiding elektromechanica zou er zo bijvoorbeeld meer aandacht besteed moeten worden aan het programmeren van stuureenheden in elektrische schakelingen, in plaats van de standaard Office programma's er in te rammen, terwijl niet al deze programma's hierbij nodig zijn. Een doodgewone PC / laptop kan zijn nut hierbij wel meer bewijzen dan een tablet denk ik.

Bovendien is een tablet super kwetsbaar, en zou het - althans voor mij op die leeftijd - voor een viertienjarige geen goed idee zijn om hier dagelijks mee rond te trekken. Fietsen in de regen, je Ipad laten vallen, diefstal, pesterijen, ... kunnen dan wel eens het einde van je digitale schoolboek betekenen.

je moet VERPLICHT deze hoes. http://static.webshopapp.com/shops/010612/files/002547938/griffin-survivor-case-voor-de-apple-ipad-2-en-3.jpg. Al een probleem weg. Diefstal ligt er een beetje aan waar je woont maar hier in het oosten is wel diefstal maar weinig. 2de probleem weg. Pesterijen ik kan me niet voorstellen dat pestkoppen je ipad stelen :/ maar dat is mijn gedachte dus 3de probleem naar mijn mening weg. 4de je stopt hem lekker in een plastic tas 4de probleem weg.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...