Jump to content

GTA IV optimaal laten spelen.


Tommy-Vercetti

Recommended Posts

Hey jongs,

Ik heb vandaag GTA IV ook maar eens voor mijn laptop gehaald. De game heb ik netjes geïnstalleerd en alles, maar het enigste wat me nu ergert is de frame-rate die niet echt soepel verloopt.

Hier mijn statistieken van mijn computer; misschien dat jullie hier iets mee kunnen, want ik heb de ballen verstand van computers eigenlijk.

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc.

- Computermodel: K52JT

- Computernaam: MYPC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc.

- Model: K52JT

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 10/30/09 15:13:23 Ver: 08.00.10, versie K52JT.203

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core i5 CPU M 480 @ 2.67GHz (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2667 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 989, 256 KB L2 Cache, 3072 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3949 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-1067 PC2-8500 533 MHz, SO-DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-1067 PC2-8500 533 MHz, SO-DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 444,28 GB (119,70 GB (C:) + 324,58 GB (D:) + GB (Q:) )

- Vrije ruimte: 316,68 GB (20,79 GB (C:) + 295,89 GB (D:) + GB (Q:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, Q: Lokale harde schijf

- Model(len): C: WDC WD5000BEVT-80A0RT0 IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GT32N

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ATI Technologies Inc.

- Model: ATI High Definition Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Radeon HD 6370M

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x68E4)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

Link to comment
Delen op andere websites

Je videokaart is erg low-end, en ik je zal dus sowieso niet erg veel moeten verwachten. Als je een slechte framerate hebt dan moet je als eerste je grafische instellingen lager zetten, ik doe het in deze volgorde: als eerste Shadow Quality op Off, daarna Texture Quality op low, daarna de rest en als laatste resolutie. De resolutie lager zetten geeft normaal een goede performance boost, maar is ook het sterkst zichtbaar en geeft pixelachtige gameplay, wat natuurlijk niet zo mooi is.

Daarnaast is het slim om alles up te daten mocht je dat nog niet gedaan hebben, de nieuwste patch van GTA IV te installeren, de nieuwste drivers van je videokaart (op de site van ATI te vinden).

Ook kan je deze tip eens proberen.

Maar zoals ik al eerder zei, die videokaart is erg slecht en daar zal de reden dan ook liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het spel moet denk wel op je laptop gaan werken. Maar je moet inderdaad even met de instellingen gaan prutsen. Zet alle schaduw effecten laag en zet ook vele andere instellingen op low of medium.V

Vooral de schaduweffecten kosten veel rekenkracht terwijl ze visueel niet heel veel opleveren. Dit uitzetten kan al je framerate verdubbelen.

Ook is het aan te raden de nieuwste patch van GTA4 te installeren mocht je nog niet de laatste versie hebben: http://www.gtaforum.nl/files/file/1343-grand-theft-auto-iv-title-update-v-1070-1061-russian-1052-japanese/

Daarnaast raad ik je aan bij de website van je laptopfabrikant de laatste videokaart drivers te downloaden. Dit kan ook ietsje schelen.

Oftewel ik ben gewoon fucked want ik heb die licentie code al gebruikt enzovoort.

De licentie van GTA4 kan je op meerdere PC's installeren al is je CD natuurlijk wel altijd vereist. Ook als je GTA4 via Steam hebt kan je jouw Steam account natuurlijk op meerdere PC's gebruiken. Zodat je dus je gamecollectie op meerdere PC's die je hebt kan spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap wel waar alle klachten van slecht geoptimaliseerd vandaan komen bij IV

Zodra je de resolutie veranderd zal ingame de draw distance toe nemen, zonder dat je het ziet in de ingame settings/ slider.

Ga maar is richting console settings kijken (1280x720) .

Videokaart is inderdaad zoals eerder aangegeven wat magertjes , dat dan weer wel.

Wat je kan doen is zoals Joriz aangaf met de settings spelen, zorg ervoor dat je Draw & detail distance onder de 20/30 staan

Shadow settings op Low/ of Off.

Voor de rest heb je ook nog kans dat het met een commandline.txt bestand allemaal wat beter draait.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...