Tommy-Vercetti Geplaatst: 11 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Hey jongs, Ik heb vandaag GTA IV ook maar eens voor mijn laptop gehaald. De game heb ik netjes geïnstalleerd en alles, maar het enigste wat me nu ergert is de frame-rate die niet echt soepel verloopt. Hier mijn statistieken van mijn computer; misschien dat jullie hier iets mee kunnen, want ik heb de ballen verstand van computers eigenlijk. Computer ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc. - Computermodel: K52JT - Computernaam: MYPC (in werkgroep WORKGROUP) - Systeemtype: x64 (64-bits) systeem Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc. - Model: K52JT - BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. - BIOS Model: BIOS Date: 10/30/09 15:13:23 Ver: 08.00.10, versie K52JT.203 Processor ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: Intel® Core i5 CPU M 480 @ 2.67GHz (Quad Core) - Kloksnelheid: 2667 MHz - Socket & Cache(s): Socket 989, 256 KB L2 Cache, 3072 KB L3 Cache Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 3949 MB RAM - Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-1067 PC2-8500 533 MHz, SO-DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-1067 PC2-8500 533 MHz, SO-DIMM) Hardeschijf ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:) - Grootte: 444,28 GB (119,70 GB (C:) + 324,58 GB (D:) + GB (Q:) ) - Vrije ruimte: 316,68 GB (20,79 GB (C:) + 295,89 GB (D:) + GB (Q:) ) Stations ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, Q: Lokale harde schijf - Model(len): C: WDC WD5000BEVT-80A0RT0 IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GT32N Geluidskaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: ATI Technologies Inc. - Model: ATI High Definition Audio Device Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: AMD Radeon HD 6370M - Beeldprocessor: ATI display adapter (0x68E4) - Geheugengrootte: 1024 MB VRAM Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 11 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Je videokaart is erg low-end, en ik je zal dus sowieso niet erg veel moeten verwachten. Als je een slechte framerate hebt dan moet je als eerste je grafische instellingen lager zetten, ik doe het in deze volgorde: als eerste Shadow Quality op Off, daarna Texture Quality op low, daarna de rest en als laatste resolutie. De resolutie lager zetten geeft normaal een goede performance boost, maar is ook het sterkst zichtbaar en geeft pixelachtige gameplay, wat natuurlijk niet zo mooi is. Daarnaast is het slim om alles up te daten mocht je dat nog niet gedaan hebben, de nieuwste patch van GTA IV te installeren, de nieuwste drivers van je videokaart (op de site van ATI te vinden). Ook kan je deze tip eens proberen. Maar zoals ik al eerder zei, die videokaart is erg slecht en daar zal de reden dan ook liggen. Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 11 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Oke bedankt, kga het eens goed bekijken wat ik kan. Is er misschien ook een optie om een betere videokaart te kunnen installeren op men laptop. Of is dat niet mogelijk? Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 11 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Nee, laptop videokaarten zijn onboard van je moederbord. Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 11 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Vervangen bedoel ik dan Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 11 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Neen, in een laptop is het enkel mogelijk om de harde schijf en het werkgeheugen (= RAM-geheugen) te vervangen, dat is één van de redenen dat gamers meestal opteren voor een desktop. Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 11 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Oftewel ik ben gewoon fucked want ik heb die licentie code al gebruikt enzovoort. Plus men videokaart is dan gewoon super slecht. Reageren
Joriz Geplaatst: 11 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Het spel moet denk wel op je laptop gaan werken. Maar je moet inderdaad even met de instellingen gaan prutsen. Zet alle schaduw effecten laag en zet ook vele andere instellingen op low of medium.V Vooral de schaduweffecten kosten veel rekenkracht terwijl ze visueel niet heel veel opleveren. Dit uitzetten kan al je framerate verdubbelen. Ook is het aan te raden de nieuwste patch van GTA4 te installeren mocht je nog niet de laatste versie hebben: http://www.gtaforum.nl/files/file/1343-grand-theft-auto-iv-title-update-v-1070-1061-russian-1052-japanese/ Daarnaast raad ik je aan bij de website van je laptopfabrikant de laatste videokaart drivers te downloaden. Dit kan ook ietsje schelen. Oftewel ik ben gewoon fucked want ik heb die licentie code al gebruikt enzovoort. De licentie van GTA4 kan je op meerdere PC's installeren al is je CD natuurlijk wel altijd vereist. Ook als je GTA4 via Steam hebt kan je jouw Steam account natuurlijk op meerdere PC's gebruiken. Zodat je dus je gamecollectie op meerdere PC's die je hebt kan spelen. Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 11 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Kheb hem gewoon in de winkel gekocht, niet via Steam. Ik ga vanavond eens proberen men Driver te updaten Reageren
EnergyCorse Geplaatst: 11 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2014 Ik snap wel waar alle klachten van slecht geoptimaliseerd vandaan komen bij IV Zodra je de resolutie veranderd zal ingame de draw distance toe nemen, zonder dat je het ziet in de ingame settings/ slider. Ga maar is richting console settings kijken (1280x720) . Videokaart is inderdaad zoals eerder aangegeven wat magertjes , dat dan weer wel. Wat je kan doen is zoals Joriz aangaf met de settings spelen, zorg ervoor dat je Draw & detail distance onder de 20/30 staan Shadow settings op Low/ of Off. Voor de rest heb je ook nog kans dat het met een commandline.txt bestand allemaal wat beter draait. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.