super_senne Geplaatst: 13 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2014 Ja hoor het is weer zover ik heb (weer) een rare rups gevonden (hmmm mischien een keer een algemeen topic te gaan maken) Deze rups leek wel wat meer op een processierusp maar ik twijfelde weer. Reageren
moechy Geplaatst: 13 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2014 (bewerkt) Al eens aan gedacht om hiermee naar een rupsenforum te gaan? Bewerkt: 13 oktober 2014 door moechy Reageren
NicolaB Geplaatst: 13 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2014 Ik moet zeggen dat ik het best een mooi diertje vind. Ik wil hem alleen niet op mn handen krijgen als ik deur open Heeft het al wat matches opgeleverd in de rupsenencyclopedie die Joriz de vorige keer gaf? Reageren
thebig Geplaatst: 13 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2014 Heeft een processierups geen langere haren die irritatie veroorzaken? Tenzij het nog een vroeger ontwikkelingsstadium is. Als je de rups nog eens weet zijn en het echt wil weten, moet je de soort eens determineren aan de hand van een boek, dat je vast in de bib kan vinden, of met een site. Van zo'n foto is het redelijk lastig om concrete kenmerken te herkennen. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 13 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2014 Het zou handiger zijn om een foto te maken waarbij je niet een meter van het onderwerp afstaat. Reageren
super_senne Geplaatst: 14 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 14 oktober 2014 (bewerkt) Hier lijkt ie wel op, maar op de site staat er volgens mij geen info over. Hij had wel wat minder haartjes, hij had wel korte haartjes. EDIT: Het is de donsvlinderrups. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Donsvlinders Bewerkt: 14 oktober 2014 door super_senne Reageren
.PhoeniX. Geplaatst: 14 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2014 Vind het persoonlijk een mooi beestje. Ik pakte ook een keer een harige rups op, en toen was mijn hele hand geïrriteerd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.