GTAKevin023 Geplaatst: 17 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2014 Hey, Volgens de bronnen: http://www.rmstitanicremembered.com/?page_id=283, http://wetenschap.infonu.nl/diversen/58908-is-de-titanic-echt-gezonken.html zou de RMS Titanic en de RMS Olympic zijn verwisseld voor de Titanic zou varen. Ik vraag me af wat jullie hier over denken? Zijn er mensen die hier verstand van hebben hier? En dan vraag ik het volgende ook af. De RMS Olympic zou zelfs een Duitse onderzeeër tot zinken hebben gebracht in de 1e wereldoorlog. Maar om dan terug te gaan naar vraag 1 en als het waar is dat de Olympic en de Titanic zijn verwisseld is het dus de Titanic die een Duitse onderzeeër tot zinken heb gebracht en niet de Olympic. Dat vind ik echt heel raar klinken na alles wat ik over de Titanic heb gehoord en de film heb gezien. De Titanic heeft een Duitse onderzeeër tot zinken hebben gebracht Ok Wat denken jullie?? Gr GTAKevin023. Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 17 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2014 Ik geloof niet zo in complottheorieën en zeker niet in deze. Er werken duizenden mensen aan de schepen en er is er maar één die zegt dat de schepen verwisseld zijn. En hij heeft ook nog de bijnaam 'the pig' Als er zo gefraudeerd zou zijn. Zouden er meer mensen van af weten en zouden meer mensen het uitgelekt hebben om er beter van te worden. Zeker rond de financiële situatie in die tijd en later in het interbellum (tussen de wereldoorlogen) Reageren
ERRWINS Geplaatst: 17 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2014 De Titanic had zijn eerste vaart en tijdens deze eerste vaart is het gezonken door middel van het raken van een ijsberg. Wetenschappers hebben de Titanic op de bodem van de oceaan bezocht en het is wel degelijk de Titanic. Tevens is de Titanic een passagiersschip en hoe kan een passagiersschip een onderzeeër tot zinken brengen? Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 17 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2014 Tevens is de Titanic een passagiersschip en hoe kan een passagiersschip een onderzeeër tot zinken brengen? Vrij simpel eigenlijk: zoals de RMS (of eigenlijk HMT) Olympic dat ook deed. Vol tegen die onderzeeër aanrammen. De HMT Olympic deed in de Eerste Wereldoorlog dienst als troepentransport, en had dan ook een mooi camouflagekleurtje: Even on-topic over de mogelijke verwisseling: ik geloof er niets van. Er is te weinig (duidelijk) bewijs om aan te tonen dat het de RMS Olympic was die tegen de ijsberg aanvoer. Het moet anderen toch echt wel opgevallen zijn, lijkt mij. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 17 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2014 Ik ken de complottheorieën en ik heb er in feite maar een ding op te zeggen: irrelevant. Want laten we er eventjes vanuit gaan dat dit daadwerkelijk is gebeurd. Dat de schepen daadwerkelijk zijn omgewisseld en onder andere naam zijn vertrokken. Wat verandert dit dan aan de gebeurtenissen? In feite niets op het ene detail na, dat beide namen in de gegevens omgewisseld moeten worden. Het is geen zaak van "x viel y aan, maar het was eigenlijk z". Het is een geval van "x is gezonken, maar noemde eigenlijk z". Dat is uiterst irrelevant. Een goede 1500 mensen kwam om bij de schipbreuk van de Titanic/Olympic. Dat de schepen omgewisseld zijn maakt in dat geval niets uit. Dat is hoogstens een zijnoot in de kant. Nog een probleem met de theorie: JP Morgan was geen dwaas. Het tot zinken brengen van een eigen schip is nooit een intelligente economische oplossing, zelfs als het schip verlieslatend zou geweest zijn (wat zeer twijfelachtig is, zelfs onder de economische omstandigheden) dan zou demontage en verkoop van ijzer altijd de betere oplossing zijn. Het zinken van de Titanic/Olympic is daarnaast zelfs een ecnomisch crisispunt geweest voor JP Morgan. Dit is een van de complottheorieën die zeer hoog op de "bullshit"-lijst prijkt. Voornamelijk omwille van zijn ridicule inhoud en irrelevantie. Reageren
tjarda1999 Geplaatst: 17 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2014 Tatanic: Olympic: ze zijn allebij het zelfde Reageren
GolfG60 Geplaatst: 24 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2014 Tatanic: Olympic: ze zijn allebij het zelfde Ik kan het niet zien, je Tatanic foto werkt niet. Misschien moet je op Titanic zoeken? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.