Jump to content

[NEW][1000€][Laptop] Nieuwe laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Budget: Zo rond de €1000

Doel: Gebruik voor studie (programmeren, dus moet bijvoorbeeld moeiteloos programma's als Eclipse of Visual Studio kunnen draaien) en privé (incidenteel videobewerken, YouTube afspelen op hoge beeldkwaliteit, etc.)

SSD, ja of nee?: Ja, minstens 256GB

Geheugen: minstens 8GB

Resolutie: minstens 1600x900 pixels

Besturingssysteem: Windows of OSX (geen Chromebook)

De laatste paar dagen heb ik al het één en ander qua laptops doorgenomen, en ik ben uitgekomen op de volgende mogelijkheden:

• Toshiba Satellite Z30-A-1D0 (256GB SSD, Intel i5, 8GB DDR3, 1366 x 768 resolutie)
  • ThinkPad S440(256GB SSD, Intel i5, 8GB DDR3 1600x900 resolutie)

Ik ben vooral benieuwd of jullie in deze categorie ervaringen hebben met laptops, en welke jullie aan zouden raden, zodat ik dat mee kan nemen in mijn uiteindelijke beslissing.

Geplaatst:

Ik ben erg tevreden over de Asus N76V (je kijkt best eens naar varianten, want die van mij is AZERTY). Deze heeft geen SSD, maar wel ruimte voor een tweede harde schijf, dus voor 100 euro extra stop je er een SSD van 256 in). Ik denk dat het over het algemeen voordelig is om er zelf een SSD in te stoppen. Daarbovenop heeft die een Full HD resolutie, i7 processor en 8GB RAM, wat beter is dan degene die je voorstelt. Het heeft ook een mat scherm, wat ik een enorme verbetering vind en helpt als je in omgevingen met zonlicht werkt. Die van mij is 17", maar je hebt ook varianten in 15" als dat voor jou een vereiste is (is dat het?), al kijk je dan best nog even na of er ook ruimte is voor een tweede harde schijf.

Nadeel is wel dat die wat zwaarder is dan gemiddeld, maar dat ga je volgens mij hebben met zowat alle duurdere laptops..

Geplaatst: (bewerkt)
)

Ik ben vooral benieuwd of jullie in deze categorie ervaringen hebben met laptops, en welke jullie aan zouden raden, zodat ik dat mee kan nemen in mijn uiteindelijke beslissing.

Hoii

Ik gebruik mijn laptop ook voor programmeren en visual studio + gamen enzo.

Heb lang zitten zoeken achter eentje met goede specs en een SSD maar heb dan uiteindelijk voor een met een SSHD gegaan !

Leneno Y50 http://tweakers.net/...70-00745nl.html

i7 4710HQ < quad core met 8 threads zeer goede proccesor

8GB ram

GTX 860m < goede grafische kaart vergeleken met intel rommel :puh:

1TB SSHD

1920x1080 scherm 15,6inch

Windows 8.1 64bit

Heb deze laptop gekocht voor school(toegepaste informatica)

Na een maand van intens gebruik, kan ik vertellen dat hij zeer snel werkt. Heb zeker geen spijt van geen SSD gekozen te hebben. Als later dan een SSD wilt erin stoppen moet je gewoon de sshd eruit halen en deze vervangen

+zeer dun

+blijft koel en is stil

€999 voor betaalt

Als je nog altijd een SSD wilt dan zal je voor een tragere i5 (dual core natuurlijk) moeten gaan met zwakkere specs ... of meer betalen voor sterke specs en SSD

Stel gerust vragen :)

Bewerkt: door justin$

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...