Jump to content

Vooroordelen omtrent 12-jarigen

super_senne

12 jarige kutkleuters  

26 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind jij van het vooroordeel 12 jarige kutkleuter

• Ik vind het een stom vooroordeel
      5
    • Ik het een stom vooroordeel maar ik gerbruik het wel eens tegen echte 12 jarige klootzakjes
      11
    • Ik vind het een best goed vooroordeel het klopt helemaal.
      12

Recommended Posts

• Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NicolaB

7

• ERRWINS

4

• FireFighter

4

• super_senne

4

Ik ben altijd uitzonderlijk verlegen geweest, en tevens piepklein en schattig voor m'n leeftijd. Althans, naar volwassenen toe dan, achter hun rug kon ik een duiveltje zijn... (wat later ook wel duidelijk werd op een zeker forum over GTA).

Zo stond ik ook bekend in die tijd, als iemand die altijd kattekwaad uithaalde met evil vriendjes, maar zodra iemand dan eens huilend naar zijn ouders of naar de meester toe wilde lopen om "het te zeggen", nou, dan bood ik paniekerig duizendmaal mijn excuses aan en probeerde ik er met een dealtje onderuit te komen. :$

Ja, die goede oude tijd dat je nog opstellen moest schrijven... maar voor zover ik weet niemand dat deed.

Anyway... don't judge a book by it's release date.

Bewerkt: door SpacyColours
Delen op andere websites

Ik las "voordelen omtrent 12 jarigen" en ik dacht even dat we het kinderwetje van Van Houten te spraken zouden stellen.... Daar gaat een prachtig discussiestuk :D

Feit is dat een leeftijd een (afgeleide vorm van een) tijdsbepaling is. Weet dan ook dat dat in verband kan staan met je intellectuele eigenschappen, maar dat het niet per definitie in direct verband staat. Je kan dus niet zeggen van: deze persoon van 12 is per definitie minder ontwikkeld dan iemand van 40, andersom geld hetzelfde. Overdreven vind ik het ook om hierbij een direct verband te brengen met een leeftijd.

Logisch is het wel dat er veel over een leeftijd wordt gesproken, waar men eigenlijk de (mogelijk) aanliggende begrippen moet bekijken. Dat kost erg veel tijd en moeite om dat kwalitatief toe te lichten. Op een internetforum zie je dat dan ook wat minder. Ik kan zeggen dat ik 29 jaar ben, maar ook 62 jaar, niemand ziet het verschil, behalve dat je voor jezelf een referentiebeeld hebt. Bij iemand van 12, zie je namelijk al snel een ukkie voor je, maar ze zijn er ook van bijna 2 meter. Datzelfde geld ook voor intellectuele eigenschappen. Ik kan zelfs zeggen dat ik 11 jaar oud ben, maar dan gaat er bij velen toch een belletje ringelen. Al is dat ook snel een valkuil. Ik kan bijvoorbeeld met een hoogbegaafd kind van 15 jaar beter dingen diepgaand bespreken dan met een zwakbegaafde volwassen persoon van 40 jaar en kan deze persoon nog "kinderachtiger" zijn dan het kind van 15 jaar.

Ik probeer dan ook zo veel mogelijk naar variabele capaciteiten te kijken, die per persoon te ijken en niet te veel naar vaste waarden, al kunnen die wel als stimulans (richtlijn) werken.

Als antwoord op je eerste vraag zeg ik dan ook: Nee, ik vind je geen 12 jarige kutkleuter. Buiten dat ik "kutkleuter" respectloos vind, kunnen ik en jij natuurlijk wel bepaald gedrag af- of goedkeuren en bepaald gedrag stimuleren. Als jij je gewoon positief blijft ontwikkelen, dan komt alles wat dat betreft ook wel goed :puh:

Dat begint al bij simpele dingen als sommige statusupdates. :Y

Delen op andere websites

Ik ben altijd uitzonderlijk verlegen geweest, en tevens piepklein en schattig voor m'n leeftijd. Althans, naar volwassenen toe dan, achter hun rug kon ik een duiveltje zijn... (wat later ook wel duidelijk werd op een zeker forum over GTA).

Zo stond ik ook bekend in die tijd, als iemand die altijd kattekwaad uithaalde met evil vriendjes, maar zodra iemand dan eens huilend naar zijn ouders of naar de meester toe wilde lopen om "het te zeggen", nou, dan bood ik paniekerig duizendmaal mijn excuses aan en probeerde ik er met een dealtje onderuit te komen. :$

Ja, die goede oude tijd dat je nog opstellen moest schrijven... maar voor zover ik weet niemand dat deed.

Anyway... don't judge a book by it's release date.

zo ben ik ook een beetje.
Delen op andere websites

En dit staat in Opinie? Oké......

Aldus, beste mijnheer Skum, wat vindt u? :sigaar: Labelt u gans het jonge volk geboefte? Schept een broedselse aanblik vertedering bij u? Geen van beide, wellicht?

Kortom, de stelling: "12-jarigen zijn allemaal irritant"; stigma of feit?

Delen op andere websites

Als groep zie ik die 12 jarige kutkleuters:

- Schreeuwend

- Huilend

- Geloven dat een glitch werkt en getrollt worden door een Youtuber

Maar ik hoor bij de zuipende, asociale herrieschoppers, de jongeren, terwijl ik dat ook niet ben. Zo heeft elke groep wel z'n dingetjes, terwijl een deel van de groep dat niet is.

Delen op andere websites

Op zich heb ik niet zoveel met vooroordelen, maar kom nou zeg. Waar maak je je druk om? Over een jaartje ben je dertien. Voor zover je last hebt van dit vooroordeel, ik kan me het niet voorstellen, het gaat wel weer over. Dus kusje <3 en hup, terug naar de zandbak.

Delen op andere websites

Toen ik twaalf was speelde ik nog buiten.. Zonder gucci petjes en zonder blackberries.

Those were the days

8)maar goed, ik heb zelf eigenlijk nooit last van 12 jarige "kutkleuters", (deels omdat ik nooit voice chat aanheb :7 en geen GTA Online of V speel :7) maar als ik ze eventueel tegen zou komen zou ik ze gewoon blokkeren.

Delen op andere websites

Vooroordelen horen er gewoon bij, je zult dat toch ALTIJD wel houden. Of je dat leuk zult vinden of niet. We hebben altijd wel vooroordelen, onbewust doen vrijwel alle mensen daar wel eens aan mee.

Zelf ben ik kickbox trainer geweest, o.a. heb ik kinderen tussen de 8 en 14 jaar training gegeven. Om even heel eerlijk te zijn, soms schrok ik best wel wat voor taalgebruik deze kinders hadden. Dat waren dingen zoals schelden met kanker, tyfus, tering, enzovoort. Zelf was ik daar altijd heel erg streng in, dat soort dingen wou ik iig absoluut niet horen. Uiteraard waren ze niet allemaal zo, dus ik zal ze ook echt niet allemaal over één kam scheren. Het is echter wel schrikbarend hoe sommigen zich opstellen in de maatschappij, natuurlijk zal dat allemaal wel te maken hebben leefomgeving en ouderschap.

Anyhoe, just stay off the record, and do your best everyday at school etc! Alles komt wel goed dan.

Edit: PS, wat is dat voor een poll joh?

Bewerkt: door Wesley
Delen op andere websites

Vooroordelen horen er gewoon bij, je zult dat toch ALTIJD wel houden. Of je dat leuk zult vinden of niet. We hebben altijd wel vooroordelen, onbewust doen vrijwel alle mensen daar wel eens aan mee.

Zelf ben ik kickbox trainer geweest, o.a. heb ik kinderen tussen de 8 en 14 jaar training gegeven. Om even heel eerlijk te zijn, soms schrok ik best wel wat voor taalgebruik deze kinders hadden. Dat waren dingen zoals schelden met kanker, tyfus, tering, enzovoort. Zelf was ik daar altijd heel erg streng in, dat soort dingen wou ik iig absoluut niet horen. Uiteraard waren ze niet allemaal zo, dus ik zal ze ook echt niet allemaal over één kam scheren. Het is echter wel schrikbarend hoe sommigen zich opstellen in de maatschappij, natuurlijk zal dat allemaal wel te maken hebben leefomgeving en ouderschap.

Anyhoe, just stay off the record, and do your best everyday at school etc! Alles komt wel goed dan.

Edit: PS, wat is dat voor een poll joh?

ik ben ook tegen het schelden met dat sport woorden kanker is gewoon niet tof
Delen op andere websites

En je moet maar zo bedenken van iedere leeftijd is er wel tuig van de richel :puh:

Ik zag zopas een Engels stelletje met 3 kinderen. Eentje van 2-4, andere 5-8 en nog een andere van 10-13. Netjes en beheerst dat ze waren joh, gewoon 1 uur lang in een volle trein. Ik wou dat ik kinderen had die zo waren :bonk:

Delen op andere websites

Ik heb geen hekel aan '12-jarige kutkleuters'

Waar ik wel een hekel aan heb zijn van die 15/16-jarige gasten die alles swag en yolo noemen en meisjes op straat lastig vallen.

Vooroordeel! Zie je mij al kleine meisjes lastig vallen?

Ja.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...