Jump to content

Vooroordelen omtrent 12-jarigen

super_senne

12 jarige kutkleuters  

26 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind jij van het vooroordeel 12 jarige kutkleuter

• Ik vind het een stom vooroordeel
      5
    • Ik het een stom vooroordeel maar ik gerbruik het wel eens tegen echte 12 jarige klootzakjes
      11
    • Ik vind het een best goed vooroordeel het klopt helemaal.
      12

Recommended Posts

• Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NicolaB

7

• ERRWINS

4

• FireFighter

4

• super_senne

4

Ik heb geen hekel aan '12-jarige kutkleuters'

Waar ik wel een hekel aan heb zijn van die 15/16-jarige gasten die alles swag en yolo noemen en meisjes op straat lastig vallen.

Vooroordeel! Zie je mij al kleine meisjes lastig vallen?

Ja.

Gewoon alle twaalf jarigen aan de ketting met tape op hun mond en zodra ze de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt pas los laten in het wild.

Jullie plaatsen hier wel in een opinietopic eh... Wees een beetje serieus :bonk:

Om mijn vorige bericht beknopter samen te vatten (beter leesbaar):

Het vooroordeel is gedeeltelijk waar, je beïnvloed dit grotendeels zelf. Tuurlijk ben je op je 12e, op bepaalde vlakken gemiddeld minder ontwikkeld dan een ouder persoon. Precies doen zoals Wesley zegt (positief jezelf stimuleren: dingen zoals de gespoilerde posts beter plaatsen) en het komt wel goed. :)

Bewerkt: door NicolaB
Delen op andere websites

Ik ben het niet eens met de stelling dat alle 12-jarigen dom zijn. Er zitten zeker kinderen bij die domme acties ondernemen, maar dat zie je ook terug bij volwassenen. Wat ik persoonlijk wel schijt irritant vind is dat getetter over de headset tijdens een online spel. Doe dat niet, en dan is er niets aan de hand. :7

Delen op andere websites

Ik ben het niet eens met de stelling dat alle 12-jarigen dom zijn. Er zitten zeker kinderen bij die domme acties ondernemen, maar dat zie je ook terug bij volwassenen. Wat ik persoonlijk wel schijt irritant vind is dat getetter over de headset tijdens een online spel. Doe dat niet, en dan is er niets aan de hand. :7

Dan ligt dat toch aan de ouders? (Spel kopen, er niets van zeggen als ze lopen te blèren)
Delen op andere websites

Dan ligt dat toch aan de ouders? (Spel kopen, er niets van zeggen als ze lopen te blèren)

Het ligt aan de ouders dat het kind dat spel in handen krijgt en mag spelen, ja. Het ligt aan het kind zelf dat zo loopt te krijsen.

Delen op andere websites

Het ligt globaal gezien aan de omgevingsfactoren waarin een kind opgroeit en aan de karaktereigenschappen van het kind zelf (hoe de persoon op zijn of haar referentiekader reageert). De invulling daarvan hangt dus per persoon, van zijn of haar referentiekader en de situatie af. ;)

Delen op andere websites

Dus hoe het kind zelf reageert. :puh:

Ja, inderdaad. Uiteindelijk wel. Maar het is niet zo dat ouders daarin geen inbreng hebben. Als ouders een kind niet goed hebben opgevoed, is de kans dat een persoon 'niet goed' reageert groter. Hetzelfde geld natuurlijk voor vele andere (mogelijke) invloeden, zoals de peergroup waarin een persoon zich bevind. Al kan je als ouder nog zo'n goede opvoeding hebben, als ze buiten de deur een slechte peergroup hebben (dat zie je dus vaak bij uitheemse bevolkingsgroepen) worden ze toch slechter opgevoed.

Bewerkt: door NicolaB
Delen op andere websites

De ouders zijn in mijn ogen het stuur van het kind. Als een kind vreemd doet ligt het aan de opvoeding, denk ik. Maar dit is mijn persoonlijk mening en misschien zit de vork anders in de steel.

Bewerkt: door KaiSkillzz
Delen op andere websites

De opvoeding heeft ongeveer 80% invloed op hoe het kind uiteindelijk wordt. Daarvan zijn normen en waarden heel belangrijk. Die hoor je standaard mee te krijgen als kind zijnde, al gebeurt dat lang niet altijd.

Waar heb je die 80% vandaan? Normen en waarden zijn inderdaad een van de belangrijke aspecten bij de opvoeding van het kind. Die zou je inderdaad mee moeten krijgen. Echter heeft het kind zelf ook een brein en kan het ook (ondanks de opvoeding) zelf handelen.

De ouders zijn in mijn ogen het stuur van het kind. Als een kind vreemd doet ligt het aan de opvoeding, denk ik. Maar dit is mijn persoonlijk mening en misschien zit de vork anders in de steel.

Hoeft niet per se. ''Vreemd'' gedrag is sowieso een subjectief punt. Wat voor de een vreemd is, is voor de ander volstrekt normaal (kijk naar bijv. fetisjen). Ik zal echter hier uitgaan van de huidige maatschappelijke normen en waarden. :puh:

Vreemd gedrag kan ook een gevolg zijn van een (traumatische) gebeurtenis of misschien een psychologische ziekte, dit hoeft niet altijd door de opvoeding van de ouders te komen. Natuurlijk hebben ouders , helemaal in het begin, de grootste bijdrage aan de opvoeding. Vergeet niet dat naar mate het kind ouder wordt, het kind ook door vele andere invloeden wordt geprikkeld en opgevoed, denk hierbij aan school, sport, vrienden, gebeurtenissen die het kind meemaakt op straat en nog wel wat meer factoren. Ouders kunnen dit onmogelijk volledig sturen, en daarom is het vrij naïef om de ouders als enige schuldige aan te wijzen bij verkeerd gedrag van een kind.

Ja, inderdaad. Uiteindelijk wel. Maar het is niet zo dat ouders daarin geen inbreng hebben. Als ouders een kind niet goed hebben opgevoed, is de kans dat een persoon 'niet goed' reageert groter. Hetzelfde geld natuurlijk voor vele andere (mogelijke) invloeden, zoals de peergroup waarin een persoon zich bevind. Al kan je als ouder nog zo'n goede opvoeding hebben, als ze buiten de deur een slechte peergroup hebben (dat zie je dus vaak bij uitheemse bevolkingsgroepen) worden ze toch slechter opgevoed.

Precies. :)

Delen op andere websites

Als een kind vreemd gedrag toont, kan het ook zijn dat diegene iets meegemaakt heeft, gepest is of een stoornis heeft. (Ga zo maar door) Ik heb niks tegen 12 jarigen als ze zich, maar gewoon goed gedragen. Ik kan er al helemaal niet tegen als van die 12 jarigen denken dat ze stoer zijn door met ''kanker'' te schelden. :t

Bewerkt: door Votair
Delen op andere websites

De opvoeding heeft ongeveer 80% invloed op hoe het kind uiteindelijk wordt. Daarvan zijn normen en waarden heel belangrijk. Die hoor je standaard mee te krijgen als kind zijnde, al gebeurt dat lang niet altijd.

Kan je alsjeblieft een bron geven?

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...