Nick_Kerkwijk Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Hoi Mijn pc 'herkent' zijn videokaart niet. Ik heb deze computer overgenomen van iemand en nu werkt de videokaart niet. Ik heb al wat huiswerk gedaan over computers maar dit is te moeilijk voor mij. De specificaties: Windows 7 Ultimate 64 bits Intel core 2 duo e8500 3.16 ghz HD 4850 videkaart ------------> Nu ziet hij alleen de Intel chipset Family 4 gb ddr3 Ik heb al geprobeerd om in de bios de onboardkaart uit te zetten en via de 4850 op te starten, maar toen kreeg ik helemaal geen beeld meer en moest ik de bios resetten. Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit? Reageren
Together Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Hij kan kapot zijn. Dan word het een duur grapje. Of het moet niet voor gamen bedoeld zijn Reageren
justin$ Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit? Hallo Heb je al alle drivers van je oude video card verwijderd ? ; Zou je aanraden om alle drivers van vorige videocard en de nieuwe + intel graphic te verwijderen. Om dan een 'clean' instal te doen van je nieuwe videocard zijn drivers . MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ? Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 (bewerkt) Het zou ik kunnen dat je PCI slot kapot is. Normaal zou het moederbord de onboard videokaart uit moeten zetten zodra er een videokaart in een PCI slot zit. Probeer een andere videokaart, als die het wel doet is je videokaart kapot, anders is je PCI slot kapot. @Justin$: Hij heeft niks gezegd dat hij een nieuwe videokaart heeft, maar alleen dat hij de PC in het geheel heeft overgenomen? Bewerkt: 23 oktober 2014 door Ezra24rct3 Reageren
justin$ Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 (bewerkt) Het zou ik kunnen dat je PCI slot kapot is. Normaal zou het moederbord de onboard videokaart uit moeten zetten zodra er een videokaart in een PCI slot zit. Probeer een andere videokaart, als die het wel doet is je videokaart kapot, anders is je PCI slot kapot. @Justin$: Hij heeft niks gezegd dat hij een nieuwe videokaart heeft, maar alleen dat hij de PC in het geheel heeft overgenomen? Ooops foutje sorry had verkeerd gelezen, in dat geval hoop ik dat hij niet te veel betaalt heeft want de stukken zijn 4-6 jaar oud Bewerkt: 23 oktober 2014 door justin$ Reageren
Big Boss Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Lijkt mij eerder een driver probleem. Kijk eens in het apparaatbeheer (devmgmt.msc intypen in het zoekvak) of ie daar wel tussen staat, al dan niet met geel uitroepteken. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 (bewerkt) Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit? allo . MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ? Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen? @Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. Bewerkt: 23 oktober 2014 door Nick_Kerkwijk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit? allo . MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ? Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen? @Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. Op je videokaart zal DVI zitten, deze is met een simpele converter te gebruiken met je VGA kabel. Zoiets dus: Reageren
justin$ Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen? @Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. Zoals GolfG60 al zei die adapters zijn een zeer goede opplossing heb er zelf ook een. Maar kijk zeker welke je videokaart ondersteunt. denk wel als het scherm op de videokaart zal aangesloten zijn en niet op het moederbord(chipset family) dat het zou moeten werken Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 (bewerkt) Koop deze en je probleem is opgelost! Bewerkt: 23 oktober 2014 door Ezra24rct3 Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Als ik in 'devmgmt.msc' kijk dan zie ik bij beeldschermadapters alleen die chipset kaart staan. En onder het kopje van systeemapparaten PCI Bridge en 2 keer PCI Root Port staan. Als ik daaarop dubbelklik staat er dat alles naar behoren werkt en er hoeven geen stuurprogramma's worden bijgewerkt. Is het dan de moeite om zo'n omvormer te gaan kopen of weten jullie nu al dat bijvoorbeeld de kaart kapot is? Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Kaart is niet kapot, je hebt gewoon niet het blokje waarmee je beeld krijgt via je videokaart. That's it. Ook al heb je een videokaart en sluit je de kabel via onboard aan gebruikt hij onboard, en niet de videokaart. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Kaart is niet kapot, je hebt gewoon niet het blokje waarmee je beeld krijgt via je videokaart. That's it. Ook al heb je een videokaart en sluit je de kabel via onboard aan gebruikt hij onboard, en niet de videokaart. Dan bestel ik die adapter en dan laat ik het weten of het dan wel goed werkt. Reageren
Big Boss Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Beter eens eerst bij de lokale computer boer vragen of ze er zo nog eentje hebben liggen in hun schuif. Waarschijnlijk krijg je het dan wel gratis mee. Ik heb ooit als PC technieker gewerkt en daar hadden we een hele la vol met van die kleine prullen. Reageren
TheDutchWesley Geplaatst: 23 oktober 2014 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2014 Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit? allo . MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ? Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen? @Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. Op je videokaart zal DVI zitten, deze is met een simpele converter te gebruiken met je VGA kabel. Zoiets dus: Uhhm is DVI niet digitaal signaal en VGA analoog? Dan kan je het niet zo goedkoop en simpel omzetten, mits je een converter hebt van 50? Euro. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.