Jump to content
Geplaatst:
comment_2245406

Hoi :*D

Mijn pc 'herkent' zijn videokaart niet. Ik heb deze computer overgenomen van iemand en nu werkt de videokaart niet. Ik heb al wat huiswerk gedaan over computers maar dit is te moeilijk voor mij. :muur:

De specificaties:

Windows 7 Ultimate 64 bits

Intel core 2 duo e8500 3.16 ghz

HD 4850 videkaart ------------> Nu ziet hij alleen de Intel chipset Family

4 gb ddr3

Ik heb al geprobeerd om in de bios de onboardkaart uit te zetten en via de 4850 op te starten, maar toen kreeg ik helemaal geen beeld meer en moest ik de bios resetten.

Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2245514
Uhhm is DVI niet digitaal signaal en VGA analoog? Dan kan je het niet zo goedkoop en simpel omzetten, mits je een converter hebt van 50? Euro.

DVI is zowel analoog als digitaal te gebruiken, daardoor is DVI 99/100 om te zetten naar HDMI of VGA.

Geplaatst:
comment_2245602
Uhhm is DVI niet digitaal signaal en VGA analoog? Dan kan je het niet zo goedkoop en simpel omzetten, mits je een converter hebt van 50? Euro.

DVI is zowel analoog als digitaal te gebruiken, daardoor is DVI 99/100 om te zetten naar HDMI of VGA.

aha op die fiets, dus kan DVI ook makkelijk naar HDMI worden omgezet en VGA niet?
Geplaatst:
comment_2245605

Er zijn wel kabels voor HDMI naar DVI, maar die kunnen niet worden gebruikt met DVI naar VGA. Aangezien je met HDMI naar DVI een digitale versie gebruikt, en DVI naar VGA als analoog word gebruikt.

Geplaatst:
comment_2246485

Ik heb hem nu direct aangesloten via de videokaart en nu werkt hij wel en wordt ie herkent, Het was gelukkig dus simpel op te lossen.

Bedankt voor de hulp! :bier:

De oplossing was dus die adapter?
Geplaatst:
comment_2246802

De oplossing is je beeldscherm op de juist videokaart aansluiten.

Als je hem op de onboard aansluit werkt ie met de onboard, sluit je hem op de videokaart, werkt ie via de videokaart.

Geplaatst:
comment_2247939

De oplossing is je beeldscherm op de juist videokaart aansluiten.

Als je hem op de onboard aansluit werkt ie met de onboard, sluit je hem op de videokaart, werkt ie via de videokaart.

goh, dat had ik ook nog wel kunnen bedenken..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.