Jump to content

Advies voor koptelefoon

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Goedendag GTAForum-leden!

Na een paar jaren trouwe dienst heeft mijn AKG K450 koptelefoon het begeven. Nouja, trouwe dienst, ik heb hem gedurende de twee jaar garantieperiode zo'n drie keer terug moeten brengen vanwege gebroken kabels, waarschijnlijk omdat ik hem zo vaak heb opgevouwen terwijl ik on the road was dat het schuifmechanisme de kabels doorsneed (nadat hij nu opnieuw kapot ging en de garantieperiode verlopen was, heb ik hem eens open geschroefd en trof ik de doorgesneden kabels aan op de plek waar ze werden "opgevouwen" wanneer je hem op lengte verschuift). Je zou toch verwachten dat hij tegen zulke problemen bestand zou zijn, maar dus niet.

In ieder geval, ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe koptelefoon en heb twee modellen van AKG op het oog, maar ik twijfel ontzettend. De K450 kocht ik zo'n drie jaar geleden voor 80 euro en het geluid begon na een tijdje toch tegen te vallen, dus ik heb mijn budget enigszins omhoog gegooid. Ik verwacht dat ze de problemen die ik met de K450 heb ervaren inmiddels wel opgelost hebben, dus vandaar de keuze voor een nieuw model van AKG.

Ik twijfel tussen de 100 euro kostende AKG Y50 en de 170 euro kostende AKG K495NC. De koptelefoon zal ik zowel thuis als onderweg gebruiken, voornamelijk in de metro, bus, trein en op de fiets. In eerste instantie leek de Y50 de juiste keuze aangezien dat in principe de echte opvolger is van de K450 en de geluids- en bouwkwaliteit dus hopelijk wel verbeterd zal zijn. Maar toen ik de K495NC onder ogen kreeg en alle goede reviews las begon ik te twijfelen of die extra 70 euro's het misschien wel waard zijn.

De voordelen van de AKG Y50 ten opzichte van de K495NC:

• De prijs (obviously), 100 euro t.o.v. 170 euro.
  • Kleiner formaat

De voordelen van de AKG K495NC ten opzichte van de Y50:

• Active noise cancelling, geen last van omgevingsgeluid in de metro/trein/bus
  • Wordt in alle online reviews die ik heb gekeken/gelezen geprezen
  • Komt met een hardere case om op te bergen dan de Y50 (die komt met een zakje)
  • Ziet er naar mijn mening beter uit

Zoals het er zo uit ziet is de K495NC misschien de betere keuze, maar ik zou graag willen horen wat jullie zouden doen. Hebben jullie misschien ooit gekozen om meer geld te investeren in een betere koptelefoon en zijn jullie uiteindelijk blij dat jullie dat hebben gedaan? Of is het misschien beter om die 70 euro te besparen en te gaan voor de Y50?

De keuze is vooral moeilijk door het feit dat het om een product gaat dat ik zo'n beetje elke dag wel zal gebruiken over een span van meer dan twee jaar, dus ik wil niet de foute keuze maken door 70 euro extra te besteden om er vervolgens achter te komen dat het geluid niet eens zoveel beter is dan mijn oude K450. Geld groeit voor een student niet aan bomen.

Help me out! :D

Bewerkt: door Die Hard

Ik heb dan zoiets van beter van de eerste keer de goeie kopen.Je gebruikt hem toch dagelijks dus mag het wel een beetje kwaliteit zijn ;)

Als je de andere koopt krijg je er mss na jaar al spijt van en denk je van als ik toen 70 euro meer had betaalt had ik een betere. Die van 100 euro heeft wel een frequentie bereik dat ietsje hoger licht, voor de rest zou ik zeggen kijk ook eens bij andere merke wat zij aanbieden in deze prijsklasse. Je komt er ongetwijfelt wel betere tegen.

Bewerkt: door ZeroJens
Je komt er ongetwijfelt wel betere tegen.

Dat dacht ik dus ook, maar on-ear icm actieve noise cancelling is voor 170 euro best moeilijk te vinden(aka die AKG is in dat geval de beste keuze). Kwam wel nog op een Sennheiser uit, maar door slechte reviews en het lelijke uiterlijk post ik die hier gewoon niet.

Als je perse de actieve noise cancelling wilt, is die AKG de beste keuze. Heb wel eens een Beats by Dr Dre Studio op m'n hoofd gehad en dat is wel zo aangenaam als omgevingsgeluid buitengesloten wordt(die Studio is natuurlijk z'n geld echt niet waard).

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

. Heb wel eens een Beats by Dr Dre Studio op m'n hoofd gehad en dat is wel zo aangenaam als omgevingsgeluid buitengesloten wordt(die Studio is natuurlijk z'n geld echt niet waard).

Beats moet je sowieso niet nemen. Het enige wat ze goed kunnen is marketing.

Geplaatst:

Tja, het is wel jou keuze, en ze zeggen kwaliteit boven kwantiteit :puh:

Maar als ik jou was, zou ik die van 170 euro nemen, omdat het wat langer meegaat en beter geluidskwaliteit.

Geplaatst:
Beats moet je sowieso niet nemen. Het enige wat ze goed kunnen is marketing.

Je mag mij anders gerust een alternatief noemen dat over-ear is én zo lekker zit over je oren icm een bril als de Beats Studio. 200 euro zou ik echt over hebben voor een Beats(de oude Studio's zijn op het einde even 200 euro geweest, het is dat ik een goede koptelefoon heb, anders zou ik het gedaan hebben).

De kwaliteit is imo niet zo slecht.

Geplaatst:

Inderdaad, de AKG K495NC zijn vooral vanwege zijn active noise cancelling wel de beste koop in die prijsklasse voor zover ik heb kunnen vinden. Toen dat model net op de markt kwam (ik geloof in 2012) werd hij verkocht voor 300 euro, inmiddels is dat nog maar 200 euro, maar vanwege een aanbieding bij Coolblue kan ik hem krijgen voor 170 euro, dus vooral daarom klinkt het erg aantrekkelijk om 'm aan te schaffen.

Het blijft een moeilijke beslissing. Vooral omdat het geld me echt niet aan komt waaien. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...