Jump to content

Oude Philips LSB295/10R speakers aan de praat krijgen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb hier al een tijde 2 oude Philips LSB295/10R speakers staan van een oude radio. Nu vroeg ik me af of ik ze kan gebruiken in combinatie met mijn Edifier M3200. uit elk van de speakers komen 2 dunne draadjes. Ik had zelf gedacht van gewoon aan elk van de boxen een 3.5mm jack te verbinden of gaat dit niet werken?

Geplaatst:

in mijn edifier is er ingang voor een 3.5mm maar zou ik gewoon bij die oude philipse een 3.5 jack kunne aanzetten?

Geplaatst:

Ja, kan gewoon, wel even kijken welke plus is en welke min is.

Het erop solderen kan lastig zijn, heb het eens moeten doen voor mijn Z2300 en dat ging wel maar echt makkelijk is het niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar nee kijk ik heb die oude Philips boxen gevonden van een oude radio. En die wil ik graag gewoon kunne aansluiten als extra boxen op mijn subwoofer van edifier. Of gewoon om op andere dingen aan te sluiten.

Bewerkt: door ZeroJens
Geplaatst: (bewerkt)

Als je extra speakers gaat aansluiten, kun je op problemen stuiten.

Ik heb eens op oude pc speakers een subwoofer aangesloten, gewoon het linker kanaal gedeeld met een speaker en de subwoofer.

Heeft een paar maandjes gedaan, begon te kraken, en uiteindelijk is het linker kanaal stuk gegaan.

Tijdelijk maar alles op het rechter kanaal aangesloten maar dat fikte behoorlijk snel uit, toen maar een speakerset gekocht die ontworpen is om hard te gaan. ;)

Ik zou dus geen 4 speakers aansluiten, en gewoon sparen voor een krachtigere set mocht dit je eis zijn, of voor een 5.1 set mocht je meer geluidsbronnen willen hebben.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Maar het is eigenlijk gewoon de bedoeling dat de boxen gewoon werken op een 3.5 jack niet percee die edifier. En vroeg me gewoon of of het ging anders gaan ze gewoon weer weg :)

Geplaatst:

Zonder de Edifier gaat het niet tot amper werken, want je hebt dan namelijk geen versterker ertussen.

Tweede dingen kunnen gebeuren, je hebt geen geluid, of je hebt heel zacht geluid.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...